וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נכנע ללחצים: אמליץ על דחיית הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 22:32

הממשלה צפויה לאשר מחר את דחיית הבחירות לסוף פברואר, אחרי לחצים מסיעות הקואליציה בהובלת הציונות הדתית. בליכוד סירבו עד כה לדחייה בגלל לחצים מראשי ערים מכהנים אך לאחר שצה"ל העביר נתונים לפיהם קרוב ל-700 אנשי מילואים לא יוכלו להתמודד - רה"מ שינה את עמדתו

בווידאו: נתניהו: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים" 30.12.23/לעמ

הממשלה תתכנס מחר (ראשון) לישיבה השבועית במהלכה היא צפויה לקבל החלטה על דחיית מועד הבחירות המקומיות, מסוף ינואר לסוף פברואר. זאת, ברקע לחצים כבדים בקואליציה ועתירות לבג"צ שדורשות לדחות את הבחירות כדי לא לפגוע במתמודדים המשרתים במילואים. רוב סיעות הקואליציה, בהובלת הציונות הדתית, תומכות ולוחצות לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר אך בליכוד דחו את ההחלטה עד כה בגלל לחצים נגדיים מראשי ערים מכהנים של המפלגה, שהעדיפו לקיים את הבחירות במועד המוקדם ב-30 בינואר. הערב, לאחר שהתקבלו נתונים עדכניים של צה"ל על מספר משרתי המילואים שלא יוכלו להתמודד בבחירות, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לתמוך בדחיית המועד והודיע במסיבת העיתונאים כי זו תהיה המלצתו לממשלה - שצפויה לאשר מחר את דחיית המועד ל-27 בפברואר.

הממשלה קיימה דיון ראשוני בנושא בשבוע שעבר, שלא התקבלה בו החלטה, וצה"ל התבקש להעביר נתונים עדכניים על מספר משרתי המילואים שלא יוכלו להתמודד בבחירות. בסוף השבוע הועברו לממשלה הנתונים מהם עולה כי צה"ל לא יוכל לשחרר כ-688 משרתי מילואים פעיל שמתמודדים בבחירות, ושיש עוד 1,141 משרתים שכן ניתן יהיה לשחרר בסבירות גבוהה. עוד קודם לכן, שר הפנים משה ארבל, שתמך תחילה בקיום הבחירות בסוף ינואר, שינה את עמדתו והסכים לסוף פברואר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ימליץ על דחיית הבחירות המקומיות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בתגובה לתמיכת רה"מ במהלך מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך על הודעת ראש הממשלה שאימץ את עמדתינו לדחות את הבחירות המקומיות וקורא לכל שרי הממשלה לאשר מחר את דחיית הבחירות. עכשיו הזמן למלחמה, לא לפוליטיקה!"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אני מברך על הכוונה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר. נכון וצודק שלוחמי המילואים, המחרפים את נפשם למעננו בחזיתות השונות, יוכלו להמשיך ולהתרכז בלחימה באופן מלא, ולא יצטרכו לוותר על זכויות יסוד המוקנות להם כאזרחים במדינה דמוקרטית. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה יתמכו ללא סייג בהחלטה החשובה והצודקת הזו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תמיכה מסוייגת

בעקבות תמיכתו של נתניהו בדחיית הבחירות, מהמרכז לשלטון מקומי נמסר: "השלטון המקומי מוכן לבחירות לרשויות המקומיות גם במועדן הנוכחי 30 לינואר וגם במקרה של דחייה ל 27 בפברואר. הבחירות הן ההליך הדמוקרטי ההכרחי והנדרש כדי לשמור על המשך תפקודו של השלטון היציב ביותר במדינת ישראל - השלטון המקומי".

כמה ראשי עיריות הביעו תמיכה בדחייה, אולם אמרו כי לא נכון לדחות את המועד מעבר לכך. "לפברואר אני חושב שזה נכון יותר לדחות", אמר ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, "מקווה שמעבר לזה לא יידחה כי התנהלות ללא תקציב ובמגבלות המשפטיות של 'תקופת בחירות' פוגעת בסוף בתושבים".

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה כהן אמר כי "אם 27 בפברואר זה סופי ולא 'שיטת סלמי', ומסייע למילואימניקים שלנו, אז אני בעד למרות המחיר שעיר כמו רמת גן משלמת על כל דחיה כזו, שמשאירה את העיר בשיתוק ובפופוליזם בתקופה קריטית ומאתגרת".

יונה יהב, המתמודד לראשות עיריית חיפה, אמר כי "הבחירות הקרבות הן תקוותה של חיפה, ולכן מוטב שייערכו כמה שיותר מהר. חיפה נתונה במשבר מנהיגות קשה. אני פטריוט חיפאי כל חיי ואני ערוך ומוכן לנצח את הבחירות ולהוביל מחדש את העיר בכל תאריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully