וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן ששוחררה מהשבי בעצרת: המחשבה הכי מפחידה בעזה היתה להישכח

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 0:50

בעצרת שבה השתתפו אלפים אמרה מורן סטלה ינאי: לא ויתרתם עלי ועכשיו שאני אתכם, ביחד, לא נחזור לשגרה. דניס רוס קרא לקטאר בעצרת לא רק להיות שליחה אלא להפעיל לחץ על חמאס. אביו של החייל החטוף אורון שאול: "לא נסכים להתעלמות מהחיילים החטופים"

בווידאו: הנואמים בעצרת לשחרור החטופים בתל אביב: "אל תשכחו אותם, אל תחזרו לשגרה" 30.12.23/גלעד פירסט

אלפי בני אדם הגיעו הערב (שבת) לעצרת למען החזרת החטופים מעזה, המוחזקים בשבי חמאס כבר 85 ימים. בעצרת השתתפו בין השאר היועץ המיוחד במועצה לביטחון לאומי דניס רוס, בני משפחות של חטופים, מורן סטלה ינאי ששוחררה מהשבי וכוכבת נטפליקס ג'וליה הארט. האמנים גלי עטרי, יובל דיין וחנן בן ארי הופיעו בעצרת. בן ארי ביצע את השיר "עטלף עיוור" לזכר שאול גרינגליק, קצין בגדוד 931 שנפל ביום שלישי בעזה, ושר את השיר באודישן של התכנית "הכוכב הבא".

מורן סטלה ינאי אמרה בנאומה, "בעזה יש עוד 129 נשים וגברים, ילדים צעירים ומבוגרים, אזרחים וחיילים, דתיים וחילונים, ימניים ושמאלנים, ערבים ויהודים. אין להם זמן. המחשבה הכי מפחידה בעזה היתה להישכח. שאתם תתרגלו לזה שאנחנו בעזה. שתוותרו עלינו. לא ויתרתם עלי ועכשיו שאני אתכם, ביחד. לא נחזור לשגרה. לא ניתן לשכוח. הדבר הכי אנושי שאפשר לעשות זה להתאחד כולנו כדי להחזיר את כולם".

כיכר החטופים. גלעד פירסט, אתר רשמי
כיכר החטופים/אתר רשמי, גלעד פירסט
כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
גלי עטרי בעצרת למען החטופים ובני משפחותיהם/אתר רשמי, מרסלו שניידמן
כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. אורי סלע
"לא ויתרתם עליי". מורן סטלה ינאי/אורי סלע

"קטאר לא יכולה להיות רק שליחה, אלא להפעיל לחץ על חמאס - לא רק לנהל משא ומתן", אמר דניס רוס למשתתפי העצרת. "חמאס צריך להבין שאם לא יקשיב לקטאר, הוא מסכן את היחסים איתה".

ניסן, אחיו של עופר קלדרון המוחזק בשבי, קרא לחברי הקבינט לפעול להשיבו "אני מתגעגע אליו, לצחוק שלו, לחיוך הנצחי ולאנרגיות שלו. ילדיו חזרו מהתופת הנוראית והם חייבים את עופר פה איתם, בכדי שיוכלו להשתקם ולחזור להיות משפחה. חייו של עופר ושאר החטופים נמצאים בסכנה מיידית. הם נמצאים ללא אוכל, מים וטיפול רפואי. עופר פצוע ומי יודע מה יקרה לו שם, במקום שלא צריכים להיות בו בני אנוש. אני קורא לחברי הקבינט והממשלה לפעול למען חזרתם של כל החטופים עכשיו. אל תשכחו אותם, אל תקריבו אותם. הם אזרחים של מדינת ישראל ואתם חייבים להחזיר את כולם. אל תחכו שהתנאים יבשילו, צרו את התנאים בשביל להחזיר אותם עכשיו. כניצולי הטבח אנחנו רוצים לחזור לחיינו בשקט ולטפל בנפשינו. זה לא יקרה בלי החטופים".

כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
דניס רוס בעצרת/אתר רשמי, מרסלו שניידמן
כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
חנן בן ארי בעצרת/אתר רשמי, מרסלו שניידמן

"אבא שלי הוא אדם מדהים ואוהב. אבא לארבעה ילדים שלא מצליחים לישון בלילה בלעדיו", הוסיף רותם, בנו של עופר קלדרון. "הוא נלקח מאיתנו באכזריות ב-7 לאוקטובר יחד עם שני אחיי הקטנים. אין לנו זמן לבזבז. כל רגע קריטי ובכל רגע אנחנו יכולים לאבד אותם. חייבים להחזיר אותם עכשיו. לקראת תחילתה של השנה החדשה, יש לי רק משאלה אחת- לחגוג אותה יחד עם אבא".

ג'וליה הארט סיפרה על מסע ההסברה שלה בישראל, "לא נשתוק אל מול הזוועות הללו. מעולם לא הייתי גאה יותר להיות יהודיה, לא הייתי גאה יותר לתמוך בישראל. ליבי עם משפחות החטופים שצריכים לחזור הביתה עכשיו".

שקי, דודה של אור לוי בן 33 שנחטף מהמסיבה ברעים ואשתו עינב נרצחה, סיפרה בכיכר החטופים כי "יש להם תינוק בן שנתיים וארבעה חודשים, אלמוג, שנודד בין המשפחות. מרעיפים עליו אהבה אבל זה קושי גדול. אחים של אור מסתובבים בכל העולם בשביל להחזיר אותו. חזרו אימהות של ילדים, גם הוא צריך אבא שיחזור. אני כל הזמן מצלצלת לאח, אולי יודע דברים שאני לא יודעת, אבל לא שומעת שדברים זזים. אני שמחה עם אלה שחזרו, אבל בעקבות הסיפורים שלהם עצוב לי עוד יותר על אור"

כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
"אבא שלי הוא אדם מדהים". בנו של עופר קלדרון החטוף בנאום בכיכר/אתר רשמי, מרסלו שניידמן
שקי, דודה של אור לוי החטוף. אורי סלע
שקי, דודה של אור לוי החטוף/אורי סלע
כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. מרסלו שניידמן, אתר רשמי
העצרת בכיכר החטופים/אתר רשמי, מרסלו שניידמן

אילן דלל, אבא של גיא גלבוע, קרא מכתב לבנו החטוף בעזה, "בן אהוב שלי גיא, לפני כמה חודשים נחטפת על ידי בני עוולה. הגעגועים אליך קשים מנשוא. אתה בתוך המנהרות בלי לראות אור יום. עייף וחושש לחייך. אנחנו צריכים שתהיה חזק ואל תיתן לחלאות האדם לשבור את רוחך. לעולם לא נוותר עליך ונעשה הכל בכדי להחזיר אותך הביתה. אוהבים אותך עד אין סוף ילד שלנו. כל החטופים חייבים לחסור הביתה כמה שיותר מהר".

"אסור לנו להוריד את הרגל מהגז, עד הניצחון", אמר בנאומו אבירם שאול, אחיו של החייל אורון שאול החטוף בעזה מאז מבצע צוק איתן. "לא נסכים להתעלמות מהחיילים החטופים, לא החיים ולא המתים, שנמצאים בתחתית סדר העדיפויות. המשיכו לתמוך בנו לדרוש את מה שמגיע לנו. להחזיר את החטופים הביתה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully