וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ וגלנט סירבו לבקשת נתניהו להצטרף להצהרתו: "אין סיבה מיוחדת לקיומה"

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 22:38

בהצהרתו אמר נתניהו שהמלחמה תימשך עוד "חודשים רבים". הוא עקץ את ראש הממשלה לשעבר בנט, על שהדליף שישראל תקפה באיראן: "חוסר אחריות חמור ביותר". על המחלוקת סביב אי הארכת כהונת נציבת שב"ס אמר: "מבין את בן גביר". עוד אמר כי ימליץ לדחות שוב את הבחירות המקומיות

בווידאו: נתניהו: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים" 30.12.23/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) בהצהרתו כי השגת הניצחון במלחמה בעזה "דורשת עוד זמן". לדבריו, המלחמה תימשך עוד "חודשים רבים" לצורך השגת שני יעדיה, "חיסול החמאה ושחרור כל חטופינו". שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גץ סירבו לבקשת לשכת ראש הממשלה, להצטרף למסיבת העיתונאים בטענה כי "אין סיבה מיוחדת לקיום ההצהרה".

"המלחמה נמצאת בעיצומה, אנחנו נלחמים בכל החזיתות, יש לנו הצלחות גדולות וגם מחירים כואבים", אמר נתניהו. "השגת הניצחון דורשת עוד זמן. המלחמה תימשך עוד חודשים רבים. המדיניות שלי ברורה - ממשיכים להילחם עד השלמת כל יעדי המלחמה, חיסול החמאס ושחרור כל חטופינו. איננו מרפים לרגע מהמאמצים להשיב את החטופים גם ברגעים אלה".

בדבריו עקץ נתניהו את ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שחשף אמש כי ישראל תקפה באיראן במהלך כהונתו. "התוקפנות היאראנית לא מכוונת רק ישראל אלא נגד העולם החופשי כולו. אנחנו פעולים נגד איראן כל הזמן בכל מקום וכל דרך - ואני לא אפרט". בהמשך התייחס לכך ישירות ואמר על הפרסום: "זה חוסר אחריות חמור ביותר. לא עושים את זה. גם אין לו סמכות לעשות את זה. רק לראש ממשלה מכהן יש את הסמכות לעשות את זה, וגם את זה הייתי עושה במשורה".

נתניהו בהצהרה 30 בדצמבר 2023. לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בהצהרה, הערב/אתר רשמי, לע"מ

נתניהו נשאל על המחלוקת סביב אי הארכת כהונת נציבת שב"ס בידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המהווה הפרת ההסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי. הוא טען כי "אנחנו מכבדים את הסכם הארכת הבכירים עם נגיד בנק ישראל ועם המפכ"ל". הוא הוסיף כי הוא "מבין את השר בן גביר. יש קושי רב להמשיך לעבוד עם נציבת השב"ס אחרי שהיא תקפה אותו אישית ופומבית. זה לא נתפס. אני מאמין שאגיע להסכמה על הדבר הזה ואמצה את האפשרות להגיע להסכמה לפני שזה יגיע לממשלה".

בתשובה לשאלה על פסק הדין על ביטול עילת הסבירות, שדלף לתקשורת, אמר: "העם רוצה אחדות, שמנו הכל בצד ואיחדנו כוחות להשגת הניצחון. בעזה שכם אל שכם יש שמאל ימין, חילוניים ודתיים. אנחנו שמים בצד את הכל וראוי שכולם ינהגו כך".

הוא התייחס לשאלת סביב דחיית מועד הבחירות המקומיות עליה אמורים לדון בישיבת הממשלה מחר. "היה רצוי לא לעשות בחירות בזמן מלחמה, לכן דחינו אותן בכמה חודשים". הוא אמר כי להערכתו יוחלט לדחות את הבחירות שוב לסוף פברואר, וכי הוא ימליץ לעשות כן.

ראש הממשלה נשאל שוב האם בכוונתו להתפטר בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר, על כך ענה: "הדבר היחיד שאני מתכוון להיפטר ממנו זה החמאס". על השאלה איך הוא חושב שיזכרו את הכהונה שלו בהיסטוריה, השיב: "ההיסטוריה תגיד, אבל השליחות שלי היא להבטיח בכל דרך שישראל תהיה חזקה צבאית כלכלית ומדינית, ואני חושב שבשנים שאני מוביל את המדינה היא נהייתה הרבה יותר חזקה, ועובדה שאנחנו יכולים לנהל מלחמה רב זירתית עם עוצמה צבאית וגיבוי מדיני וכלכלה מאוד איתנה וצבא נפלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בני גנץ, יואב גלנט ובנימין נתניהו בהצהרה משותפת לתקשורת. 11 בנובמבר 2023. מארק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
השרים סירבו להצטרף להצהרה הערב. גנץ, גלנט ונתניהו בהצהרה משותפת לתקשורת בנובמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ישראל סלם

גלנט ויו"ר וגנץ הוזמנו על ידי לשכת ראש הממשלה להשתתף במסיבת העיתונאים הערב במתכונת משולשת, כפי שהתקיימה בעבר, אך בשתי הלשכות סירבו. גורם במחנה הממלכתי אמר כי "אין סיבה מיוחדת לקיום ההצהרה, לא ראינו לנכון להשתתף בה".

בתחילת החודש פנתה לשכתו של נתניהו ללשכת השר גלנט בבקשה להצטרף למסיבת העיתונאים שקיים, אך גם אז סירבה האחרונה, והשר קיים מסיבת עיתונאים נפרדת. במענה לשאלה על סירוב השר שלו, ענה נתניהו: "הצעתי לשר הביטחון הערב לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט". הוא הוסיף, "אני חושב שחשוב שהציבור ישמע אותנו וידע שאנחנו עובדים במשותף בקבינט המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully