וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן בהול, בזמן המלחמה: העובדים נגד השר אמסלם

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 16:46

בעקבות בקשת השר להעביר לסמכות משרדו את עובדי רשות החברות הממשלתיות: בית הדין לעבודה בירושלים קיים דיון בהול בבקשתם להכריז על סכסוך עבודה. ההסתדרות: "במקום לעסוק בחברות חיוניות למשק, העובדים חרדים לעתידם ולפרנסתם". נציגת הפרקליטות: "ניסינו לתת מענה לחששות"

בוידאו: דודי אמסלם במתקפה חריפה במליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

בית הדין לענייני עבודה בירושלים דן היום (שישי) בבקשת הסתדרות העובדים להכריז על סכסוך עבודה וקיום שביתה. זאת, נגד דרישתו של השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם להעביר לסמכות משרדו את עובדי רשות החברות הממשלתיות, שכיום פועלים תחת משרד האוצר. הדיון הבהול התקיים באולמו של השופט דניאל סולברג, באופן חריג ביום שישי - ובעיצומה של מלחמה.

דודי אמסלם, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"למה דחוף לו להעביר את הסמכויות דווקא עכשיו?". השר אמסלם/ראובן קסטרו

העברת הסמכויות התעכבה מאפריל, ולאחרונה, מי שהזהירה מפני המעבר בעת לחימה היא מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים. במכתב ששיגרה לראש הממשלה בנימין נתניהו, הביעה חשש שבשל התעקשות אמסלם, תיגרם פגיעה בתפקודן של חברות חיוניות לתפקוד המשק וניהול המלחמה, כגון החברות הביטחוניות, חברת החשמל ורכבת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
הזהירה מפני העברת סמכויות בזמן לחימה. מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

בהסתדרות מתנגדים בשל החשש לפגיעה בעובדים. "אנחנו בזמן מלחמה ובמקום שהעובדים יהיו עסוקים בחברות החיוניות למשק, הם לחוצים ומבוהלים מעתידם ומפרנסתם. מה כבר יכול לקרות אם ההעברה תתבצע עוד שבועיים או חודש?", טען נציג ההסתדרות בבית הדין לעבודה, "בפגישה עם ההסתדרות, נאמר שמדובר ב-40 עובדים. עכשיו זה הצטמצם ל-25. אנחנו לא מתנגדים למעבר, אך רק מבקשים שהוא יתבצע בצורה נכונה לעובדים ולמדינה" הוא הוסיף: "אני חושב שכל התהליך הזה שקורה פוגע במדינת ישראל כרגע".

מנגד, נציגת הפרקליטות, המייצגת את אמסלם ואת המדינה, התייחסה לדיונים שנערכו בין נציגי ההסתדרות למשרד לשיתוף פעולה אזורי, וטענה כי במסגרתם היה ניסיון "לתת מענה לכל החששות שהועלו באופן קונקרטי". בתוך כך, הציעה להמשיך את השיח בין הצדדים, לקראת מימוש המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully