וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדול ביותר במלחמה: 31 הרוגים במטח רוסי על ערי אוקראינה

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 11:06

בהתקפה האווירית הגדולה ביותר מפרוץ המלחמה, נפגעו תשתיות קריטיות ואזורי מגורים בקייב, באודסה ובמערב ומזרח המדינה. בדניפרו, עשרות נפצעו מפגיעה בבית חולים ליולדות. זלנסקי אמר כי רוב הטילים יורטו, ובאוקראינה נערכים לעוד חורף קשה תחת הפצצות רוסיות

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

לפחות 31 בני אדם נהרגו היום (שישי) באוקראינה, במתקפה האווירית הגדולה ביותר של רוסיה על המדינה מאז פרוץ המלחמה לפני כמעט שנתיים. עוד לפחות 160 איש נוספים נפצעו בהתקפה המשולבת, שפגעה בקייב, באודסה שבדרום, במערב ובמזרח, וגרמה להפסקות חשמל בארבעה מחוזות.

כל העדכונים על המלחמה באוקראינה

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי מוסקבה שיגרה 110 טילים, שרובם יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה. "רוסיה תקפה עם כל מה שיש לה בארסנל", כתב הנשיא בטלגרם. חיל האוויר אמר כי הוא הפיל 87 טילי שיוט ו-27 כטב"מים מתוך 150 מטרות אוויריות ששיגרה רוסיה, בהן טילים שאותם קשה מאוד ליירט. אחד מהם, לפי פולין השכנה, חדר למרחב האווירי שלה לפני שהמשיך לאוקראינה.

המתקפה האווירית של רוסיה מתרחשת בזמן שארצות הברית הודיעה כי היא העבירה את המשלוח האחרון מחבילת הסיוע הקודמת לאוקראינה, בעוד שהקונגרס טרם אישר אחת חדשה. קייב מזהירה כי ולדימיר פוטין בונה על עייפות המערב מהמלחמה, ואם הוא לא ייבלם כעת, מדינות אחרות באירופה יהיו בסכנה. בעקבות המטח הקטלני, בריטניה הודיעה כי תשלח 200 טילי הגנה אווירית נוספים לאוקראינה.

רוסיה טרם התייחסה להתקפה, אך היא מכחישה בקביעות שהיא תוקפת מטרות אזרחיות אף שכוחותיה הרגו אלפים רבים של אזרחים בהפצצות חסרות אבחנה. צבא אוקראינה אמר כי ההתקפות היום כוונו נגד תשתיות צבאיות, חיוניות ואזרחיות.

מתקפת טילים רוסית על קייב, אוקראינה, 29 בדצמבר 2023. רויטרס
המלחמה מתקרבת לשנתה השלישית. פיצוץ בקייב, הבוקר/רויטרס

אוקראינה מזהירה בשבועות האחרונים שייתכן שרוסיה אוגרת טילים כדי לפתוח במערכה אווירית גדולה נגד תשתיות האנרגיה שלה, עם תחילת החורף. בשנה שעברה, מיליוני בני אדם היו בעלטה בעקבות פגיעות ברשת החשמל.

"היום, מיליוני אוקראינים התעוררו לקולות רועמים של פיצוצים. אני מקווה שהפיצוצים האלו באוקראינה יישמעו בכל רחבי העולם", אמר שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קוליבה, שקרא לבעלות בריתה של קייב להגביר את הסיוע שלהן לארצו. בקייב אמרו כי המתקפה הנרחבת הזו, ערב השנה החדשה, היא הוכחה לכך שאסור לקיים שיחות עם הקרמלין על הפסקת אש.

בקייב, גורמים רשמיים אמרו כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו ו-30 נוספים נפצעו מפגיעות במחסן, מבני מגורים וב"נכס מאוכלס" נוסף.

"זה היה כל כך מפחיד. טיל עף והכל זמזם, הסתחרר. לא ידעתי מה לעשות. רציתי לרוץ למקלט", אמרה מרייה, תושבת קייב שסיפרה שהיא התעוררה מ"רעש נורא" והסתתרה באמבטיה. "כשנכנסתי לחדר האמבטיה, המראה עפה (מהקיר)".

עוד בוואלה!

מכה לצי של פוטין: אוקראינה השמידה ספינת מלחמה בקרים

לכתבה המלאה
נזקים מהתקפה רוסית על העיר אודסה, אוקראינה, 29 בדצמבר 2023. רויטרס
הריסות באודסה אחרי התקיפה הרוסית, היום/רויטרס

באודסה, שלחופי הים השחור, המושל אמר כי trcgv בני אדם נהרגו ועוד 22 נוספים נפצעו, בהם שני ילדים, מפגיעת טילים באזורי מגורים. במקביל, עשרות בני אדם נפצעו מנזק שדווח בבית חולים ליולדות בעיר דניפרו שבמרכז המדינה ובמבנים בעיר לבוב שבמערבה ובעיר חרקוב שבמזרח המדינה.

לשכת הנשיאות אמרה כי במחוז המערבי לביב, הגובל בפולין, נפגע מתקן תשתיות קריטי, אך סירבה לפרט. "האויב פגע בתשתיות חברתיות וקריטיות", אמר ראש הממשלה דניס שמיהל. המושל אמר כי אדם אחד נהרג מפגיעה במבנה מגורים בעיר לביב ועוד 30 נוספים נפצעו. לדברי ראש העיר, שלושה בתי ספר וגן ילדים ניזוקו בהתקפה.

במקביל, פולין השכנה אמרה כי עצם בלתי מזוהה חדר למרחב האווירי שלה מאוקראינה והיה תחת מעקב מערכות ההגנה האווירית שלה עד שנעלם מהמכ"ם. גנרל בכיר בצבא אמר כי ככל הנראה היה זה טיל רוסי, שחדר כ-40 ק"מ לעומק השטח של פולין, לפני ששב אל שטחה של אוקראינה.

מנגד, הממונה הרוסי על היחסים עם פולין, שזומן למשרד החוץ בוורשה, אמר כי היא לא סיפקה ראיות לטענותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully