וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "הוצאנו להורג ארבעה חברי צוות חבלה הקשור למוסד"

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 8:12

כלי תקשורת הקשור למערכת המשפט דיווח כי הארבעה פעלו באופן נרחב נגד המדינה בהנחיית המוסד. הוצאתם להורג הגיעה ימים אחרי חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בסוריה, בתקיפה שיוחסה לישראל

בווידאו: נשיא איראן, איבראהים ראיסי, עם המחוסל האיראני הבכיר בסוריה, סייד ראזי מוסוואי/מערכת וואלה!

ארבעה פעילים בחולייה שפעלה תחת המוסד הוצאו להורג באיראן - כך טוענת הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות מיזאן, המקושרת למערכת המשפט במדינה. "חברים בקבוצת חבלה הקשורה לשלטון הציוני וביצעה פעולות נרחבות נגד ביטחון המדינה תחת הנחיית המוסד, הוצאו הבוקר להורג בעקבות הליכים משפטיים שהתנהלו נגדם", טענו.

הידיעה מגיעה ימים לאחר דיווחים בטהרן כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה, שהיה אחראי על התיאום בין הארגון לבין סוריה, נהרג בתקיפה ישראלית בדמשק. המפקד הבכיר, רזא מוסאווי, היה מקורב למפקד כוח קודס לשעבר, גנרל קאסם סולימאני. נשיא איראן איברהים ראיסי ומשמרות המהפכה איימו כי "היישות הציונית תשלם את המחיר על החיסול", בעוד שבישראל לא קיבלו אחריות רשמית.

מוסאווי תואר על ידי הטלוויזיה האיראנית - שקטעה את שידוריה כדי להכריז על מותו - כאחד מ"ממלוויו של סולימאני", שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקנית בעיראק בינואר 2020, לפני כמעט ארבע שנים בדיוק. מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא היה אחראי למעשה על התיאום הצבאי בין הרפובליקה האסלאמית למשטר אסד, שנשען על תמיכתה כדי לשרוד במלחמה.

נשיא איראן איברהים ראיסי נואם בטקס חשיפת הטיל העל-קולי הראשון מתוצרת איראנית בטקס בטהראן, 6 ביוני 2023. רויטרס
הדיווח מגיע ימים לאחר דיווחים על חיסול בכיר משמרות המהפכה/רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בטהראן, 28 בדצמבר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בטהראן, 28 בדצמבר 2023/רויטרס

בכיר ישראלי אמר כי מוסאווי היה אחראי על משלוחי הנשק מאיראן למיליציות הפרו-איראניות בסוריה ולחיזבאללה. לדברי הבכיר הישראלי, צה"ל נערך לאפשרות של תגובה איראנית, כולל באמצעות ירי טילים מסוריה ומלבנון. "תל אביב עומדת בפני ספירה לאחור קשה", איים שר החוץ של איראן, אמיר עבדאללהיאן חוסיין.

איראן כבר האשימה את ישראל בתחילת החודש בהרג שני חברי משמרות המהפכה בסוריה, והבטיחה אז נקמה. מוקדם יותר דווח על פיצוצים שאירעו ברובע א-סיידה זיינב בדרום הבירה הסורית, בתקיפה חריגה באור יום שיוחסה לישראל. לפי ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, מוסאווי נהרג מפגיעת שלושה טילים. שגריר איראן בסוריה אמר כי הטילים פגעו בבית שלו, והוא נהרג.

המתיחות בין ירושלים לטהראן החריפה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, אף שאיראן מכחישה שהיא הייתה מודעת לכוונות של חמאס לפתוח במתקפת הפתע הרצחנית. מאז, הארגונים הנתמכים על ידיה ברחבי האזור - חיזבאללה בלבנון, מיליציות שיעיות בסוריה ובעיראק והחות'ים בתימן - שיגרו רקטות ומל"טים לעבר ישראל, כוחות אמריקניים וספינות בים האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully