וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את הרב שהסית נגד רופאים ערבים: "רוצחים בבי"ח יותר מהחמאס"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 19:24

תלונות נגד הרב מאיר שמואלי הוגשו מאז שלשום ע"י ח"כ אלהואשלה (רע"ם) ומטעם מפלגת תע"ל בראשות ח"כ טיבי, בעקבותיהן ביקשה המשטרה לפתוח בהליך פלילי נגדו, והפרקליטות אישרה. "‏הם רואים חייל וכורתים לו יד ורגל. הם רוצים להרוג אותם", אמר בסרטון הגזעני שפורסם

הרב שקרא להפסיק את עבודתם של רופאים ערבים/שימוש לפי סעיף 27א'

הפרקליטות אישרה היום (חמישי) למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב מאיר שמואלי בגין הסתה לגזענות. זאת, בשל דברי ההסתה הקשים שאמר נגד רופאים ערבים בסרטון שפורסם אתמול ברשתות החברתיות. "הערבים והערביות רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס", טען בין היתר בסרטון.

"אתם יודעים כמה רופאים ערבים יימח שמם יש בבתי חולים? הם רואים חייל וכורתים לו יד, כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם, מה אתם חושבים? הם הורגים כל יהודי", אמר הרב. "הם נותנים תרופות בבתי מרקחת ובבתי חולים שמסכנות אנשים", הוסיף.

הרב מאיר שמואלי בסרטון הסתה: "רופאים ערבים בבתי חולים - הורגים כל יהודי". G-D, אתר רשמי
הרב מאיר שמואלי בסרטון הסתה: "רופאים ערבים בבתי חולים - הורגים כל יהודי"/אתר רשמי, G-D

בתגובה לפרסום הסרטון, פנה יו"ר תע"ל אחמד טיבי לשר הבריאות אוריאל בוסו, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב וכן ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בדרישה לפעול מיידית מול המשטרה. הבוקר, תלונה הוגשה על ידי עו"ד שאדי עבאס בשם מפלגת תע"ל בתחנת המשטרה מגד אל כרום.

"הגשתי תלונה במשטרה נגד הרב מאיר שמואלי על סרטון ההסתה הגזעני שפירסם נגד רופאים, אחיות ורוקחים ערבים", התייחס גם ח"כ ואליד אלהואשלה ממפלגת רע"מ. "‏דבריו של שמואלי מסכנים את חייהם של מי שפועלים יומם וליל להצלת חיים. מצפה מהמשטרה לפעול מהר, לעצור ולחקור את הרב הגזען ולא להפקיר את שלומם וביטחונם של אנשי הצוותים הרפואיים".

עוד בוואלה!

גם כשמנסים להסית נגדם, הרופאים מהמגזר הערבי מתמקדים בהצלת חיים

לכתבה המלאה
ח"כ אחמד טיבי. יואב איתיאל
ח"כ אחמד טיבי/יואב איתיאל

דובר בית החולים רמב"ם, דוד רטנר, צייץ בתגובה לסרטון: "אדם יושב בבית כנסת ומטיף נגד אנשי רפואה מהמגזר הערבי. לא נעלה את הסרטון כדי לא להדהד אותו, אך נאמר כי כשחיילי צה"ל מפונים לבתי החולים בישראל, במיוחד בסופי שבוע - אחוז משמעותי מהצוותים הרפואיים שמסתערים בניסיון נואש להציל אותו - הוא מהמגזר הערבי. הם מי שמצילים את חיילינו. תפנימו ותזכרו".

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר: "במקום לנצל את השפעתו כרב, להשכנת שלום וקירוב לבבות, מנצל הרב שמואלי את המשבר הקשה שחווה החברה הישראלית על רקע מצב המלחמה המתמשך כדי ללבות שנאה ומדון כלפי הציבור הערבי ולהעצים את האיבה בין יהודים וערבים באמצעות הסתה פרועה, משולחת רסן ומשוללת כל יסוד נגד אנשי רפואה ערבים. אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק לנקוט, ללא כל דיחוי נוסף, בכל האמצעים הנדרשים על מנת להגיש כתב אישום נגד הרב שמואלי ולמצות עמו את הדין במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully