וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ נשיא העליון פוגלמן: רואה בחומרה רבה את ההדלפה, הניסיון להשפיע ולפגוע בשופטים לא יצלח

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 18:53

מדבריו של פוגלמן עולה שפסקי הדין בעניין חוק הנבצרות ועילת הסבירות יפורסמו עד 12 בינואר, ולא יידחו. "הרשות השופטת תמשיך לבצע את עבודתה ללא מורא", כתב פוגלמן. עם זאת, ההערכה היא שבשל היותו ממלא מקום בלבד, פוגלמן יתקשה לנקוט צעדים חריפים לגילוי זהות המדליף

בוידאו: דיון בבג"ץ על חוק הנבצרות החדש/קונטקט

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון מסר היום (חמישי) בעקבות הדלפת טיוטת ההחלטה בעניין עילת הסבירות: "הרשות השופטת רואה בחומרה רבה את הדלפתם של חלקים מטיוטות פסקי דין שלא הושלמה כתיבתם. הניסיון להשפיע בדרך זו על הליכים תלויים ועומדים ולפגוע באמון הציבור ברשות השופטת ובשופטים והעובדים המסורים שלה - לא יצלח. הרשות השופטת תמשיך לבצע את עבודתה ללא מורא וללא משוא פנים. בהמשך לפגישות שהתקיימו היום עם השופטים, הצוותים המשפטיים וכלל עובדי בית המשפט העליון, הוחלט כי לאחר מתן פסקי הדין הנושא ייבדק עד תום במתכונת שתיקבע ויופקו לקחים מתאימים. שני פסקי הדין יפורסמו לאחר שתושלם כתיבתם, בהתאם למועדים הקבועים בחוק בתי המשפט בשים לב למועד פרישתן של הנשיאה (לשעבר) השופטת (בדימ') חיות והשופטת (בדימ') ענת ברון".

מדבריו של פוגלמן עולה שפסקי הדין יפורסמו בזמן שנקבע, 12 בינואר, ולא ידחו.

השופט עוזי פוגלמן. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
השופט עוזי פוגלמן/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

לפי פרסום של עמית סגל היום מסתמן שחוק הנבצרות לא יבוטל אך תחולת החוק תיכנס לתוקף החל מהחודש הבא. פוגלמן כינס היום אסיפת חירום שבה כל עובדי בית המשפט העליון חויבו להיות נוכחים. ברשות השופטת נתונים בהלם מאז דבר פרסום הדלפת טיוטת בג"ץ הסבירות. גורמים בתוך המערכת אמרו לוואלה! שכרגע ברשות השופטת בוחנים כיצד להגיב ומה יהיה הצעד שעל פוגלמן לנקוט על מנת להבטיח ששופטי העליון ירגישו "בטוחים" לכתוב טיוטות פסקי דין ולהעביר אותם לעיון חבריהם לכס השיפוט מבלי לחשוש שהן יגיעו לעיתונות.

בהקשר הזה יש לציין שפוגלמן אינו מכהן בתפקיד נשיא ביהמ"ש אלא רק כממלא מקום, עובדה שתקשה עליו לנקוט צעדים חריפים לבדיקת זהות המדליף. הסיבה שבעקבותיה לא מונה נשיא לבית המשפט העליון במקומה של הנשיאה הפורשת חיות היא סירובו של שר המשפטים לדבוק בשיטת הסניוריטי, ולמנות את השופט יצחק עמית לכהן כנשיא. לפני כמה חודשים הודיע השופט יוסף אלרון כי הוא מתמודד על התפקיד, ובכך יצר בפעם הראשונה תחרות על תפקיד הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully