וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת נציבת שב"ס: בן גביר הציג את המועמד שלו לממלא מקום

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 16:17

השר לביטחון לאומי מבקש למנות לתפקיד את מזכירו הצבאי, ניצב קובי יעקובי. עם זאת, כמו מינוי של נציב שב"ס חדש, גם קביעת ממלא מקום דורשת אישור ממשלה למרות שהדבר נוגד את ההסכם הקואליציוני. הליכוד: "מחויבים להסכם על הערכת מינויים, אך מבינים את הקושי של בן גביר"

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (חמישי) כי הוא מעוניין למנות את ניצב קובי יעקובי לממלא מקום נציב שב"ס. זאת, על רקע הסערה שפרצה לאחר שהודיע לנציבת שב"ס הנוכחית, קטי פרי, כי לא יאריך את כהונתה - בניגוד להסכם הקואליציוני של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. בניגוד למהלך של בן גביר, כמו מינוי נציב שב"ס חדש, גם מינוי של ממלא מקום מצריך את אישור הממשלה.

בתגובה למחלוקת נמסר מהליכוד: "מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל וכפי שצפוי לקרות עם מפכ"ל המשטרה. מנגד, מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב"ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו. רה"מ נתניהו פועל לפתרון הנושא ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

יעקובי משמש מינואר 2023 כמזכירו הביטחוני של השר, שאמר עליו כי "הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו - יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת ראשי ארגונים ביטחוניים בזמן מלחמה היא פגיעה בביטחון המדינה ואחדות העם. לאור זאת הגיש השר חילי טרופר הצעת מחליטים למזכירות הממשלה להארכת מינוי נציבת שירות בתי הסוהר ומפכ"ל המשטרה. אנו קוראים לראש הממשלה ולשרים לגלות אחריות לאומית ולתמוך בהצעה בישיבת הממשלה הקרובה".

ניצב קובי יעקובי ימונה לממלא מקום נציב שב״ס. ללא, אתר רשמי
קובי יעקובי/אתר רשמי, ללא
איתמר בן גביר, קטי פרי. ראובן קסטרו, דוברות המשרד לביטחון פנים, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר וקטי פרי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, דוברות המשרד לביטחון פנים

אתמול יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח ביקורת על בן גביר, בעקבות החלטתו לא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס. לדבריו, ההחלטה עלולה "לפרק את הממשלה ולפגוע במאמץ המלחמתי". דרעי התייחס לכך כי המהלך נוגד את ההסכם הקואליציוני, ואמר: "הסכמים צריכים לכבד". לאחר מכן גם בכיר יהדות התורה משה גפני מתח ביקורת על בן גביר, ואמר במליאה: "אנחנו מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה, ועל כן אנחנו דורשים לכבד את ההסכמים גם בנוגע לנציבת שב"ס".

ההחלטה של בן גביר לא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס התקבלה ללא תיאום עם ראש הממשלה, וכך גם ההודעה שיצאה מטעמו פורסמה מבלי שנתניהו ידע על כך מראש. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לסוגיית הארכת הכהונה של נציבת שב"ס וכיצד הם מתכוונים לפעול לנוכח ההפרה של ההסכם הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully