וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נגד בן גביר בעקבות סערת נציבת שב"ס: "הסכמים צריך לכבד"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 16:34

דרעי אמר שהחלטת השר עלולה "לפרק את הממשלה ולפגוע במאמץ המלחמתי" ושהיא נוגדת את ההסכמה בין גנץ לנתניהו. גפני הודיע שבמפלגתו "מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה". בן גביר, שלא תיאם את הצעד עם נתניהו, תקף: "הנציבה התנהלה ברפיסות". לשכת רה"מ סירבה להתייחס

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בפני הוועדה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: המשרד לביטחון פנים

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח היום (רביעי) ביקורת נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות החלטתו לא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי. לדבריו, ההחלטה עלולה "לפרק את הממשלה ולפגוע במאמץ המלחמתי". דרעי התייחס לכך כי המהלך נוגד את ההסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ואמר: "הסכמים צריכים לכבד".

לאחר מכן גם בכיר יהדות התורה משה גפני מתח ביקורת על בן גביר, ואמר במליאה: "אנחנו מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה, ועל כן אנחנו דורשים לכבד את ההסכמים גם בנוגע לנציבת שב"ס".

ההחלטה של בן גביר לא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס התקבלה ללא תיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכך גם ההודעה שיצאה מטעמו פורסמה מבלי שנתניהו ידע על כך מראש. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לסוגיית הארכת הכהונה של נציבת שב"ס וכיצד הם מתכוונים לפעול לנוכח ההפרה של ההסכם הקואליציוני.

גם מתוך הליכוד מתנגדים לכוונת בן גביר לא להאריך את כהונת נציבת שב"ס. השר יואב קיש כתב ב-X (טוויטר לשעבר): "הסכמים חייבים לכבד. ברגעים אלו, כשחיילנו נלחמים, עלינו לעשות הכול כדי לשמור על אחדות.איתמר, מן הסתם יש אמת בדרישתך להפסיק לנציבת שב"ס את תפקידה, אך יש הסכם שנחתם עקב מצב החירום במדינה. מצב החירום עדיין קיים. את ההסכם חובה עלינו לקיים. את כל שאר המחלוקות נשאיר לסוף המלחמה".

איתמר בן גביר, קטי פרי. ראובן קסטרו, דוברות המשרד לביטחון פנים, עיבוד תמונה
בן גביר ופרי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, דוברות המשרד לביטחון פנים

מוקדם יותר היום תקף בן גביר בעקבות הסערה שפרצה סביב החלטתו, וכתב ב-X: "‏אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, הוא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס - זו דמוקרטיה, כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז. ‏המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב"ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו ופקודותיו הסוהרים והסוהרות מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים, היום יותר מתמיד".

לדברי השר, פרי לא עמדה בתפקידה. "היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה", טען. "‏הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות אסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על 'מתיחות באגף'. היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ואף נהגה באותה מדיניות מחפירה במקרים נוספים".

עוד בוואלה!

"חוצפה, יורקים לנו בפרצוף". המילואימניקים נשארים עם תחושת עלבון, ובלי התגמולים

לכתבה המלאה
דרעי, גפני. יונתן זינדל, פלאש 90
גפני ודרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול הודיע בן גביר כי בחר שלא להאריך את כהונתה של פרי, החלטה שנוגדת את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם גנץ עם כניסתו לממשלה. השר לביטחון לאומי הודיע לנציבה כי לא יאריך את כהונתה, אך מינוי מחליף או ממלא מקום יצריך את אישור הממשלה ובה המחנה הממלכתי. במכתב ששיגר לנציבה הזכיר בן גביר כמה אירועים מרכזיים כמו אלה שתיאר בפוסט ב-X.

כהונתה של פרי צפויה להסתיים ב-24 בינואר 2024, בתום קדנציה בת 3 שנים. לפני כשבועיים, היא הציעה לבן גביר להישאר בתפקידה עד סיום מצב החירום. "מתוך תחושת אחריות, אני מעמידה את עצמי לרשות שירות בתי הסוהר להמשך שירותי עד תום מצב החירום", כתבה. "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי-הבנתו בשב"ס".

עורכת הדין קרן ברק שמייצגת את כל הסוהרות בכלא גלבוע:"לומר שהנציבה קטי פרי טייחה את פרשת הסוהרות היא אמירה אשר חוטאת באופן בוטה לאמת. הנציבה סייעה ומסייעת גם בימים אלה לסוהרות, והייתה הראשונה להבין את הסרור והטיוח של מדינת ישראל בפרשת הסוהרות. בנוסף היתה הראשונה להגיש סיוע ושיקום לכל הסוהרות שסורסרו ועל כן הן מוקירות לה תודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully