וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בודדים בחמאס ידעו על המתקפה, נסראללה עודכן חצי שעה לפני

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 12:51

העיתון הצרפתי "לה פיגרו" פרסם פרטים חדשים על מתקפת 7 באוקטובר, ולפיה רק סינוואר, אחיו, מוחמד דף ומרוואן עיסא ידעו על תזמונה המדויק. עוד דווח כי חיזבאללה הופתע מהמתקפה, ומכך שאיראן לא עודכנה עליה מראש

צה״ל החל לפעול נגד חמאס במחנות המרכז/דובר צה"ל

התזמון של מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר היה ידוע רק לבודדים מראשי ברצועת עזה, והוסתר אפילו מראשי הארגון בחו"ל - כך דווח בתחקיר של העיתון הצרפתי לה פיגרו, שחשף פרטים חדשים על ההונאה שניהלו ראשי חמאס בעזה, שהפתיעה את בעלי בריתם באזור.

על פי הדיווח, רק מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אחיו מוחמד, ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף ומי שנחשב לרמטכ"ל הארגון, מרוואן עיסא, היו מודעים למועד המדויק של המתקפה. סלאח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס היושב בלבנון, עודכן עליה רק חצי שעה לפני תחילתה על מנת שיעביר זאת לחיזבאללה.

עוד דווח כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הופתע מהמתקפה, ועוד יותר מכך שאיראן לא הייתה מודעת אליה. טהראן הדגישה שוב ושוב כי היא לא הייתה מעורבת בסוד העניינים.היא נאלצה להבהיר זאת מחדש ביממה החולפת בעקבות דברים שאמר דובר משמרות המהפכה, שלפיהם מתקפת 7 באוקטובר הייתה חלק מנקמה על חיסול הגנרל קאסם סולימאני.

כמו כן, בכתבה ציינו כי אף שדף הוא מפקד הזרוע הצבאית באופן רשמי, מפקדה בפועל הוא מוחמד סינוואר.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
שמר בסוד את המתקפה גם מראשי הארגון. סינוואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully