וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: ממשלת הודו פרצה לטלפונים של עיתונאים עם תוכנת "פגסוס"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 15:29

לפי וושינגטון פוסט ואמנסטי אינטרנשיונל, האייפונים של שני עיתונאים בולטים הודבקו ברוגלה שפותחה על ידי החברה הישראלית NSO, שהייתה מעורבת בשורת שערוריות ברחבי העולם. "האיום על עיתונאים בהודו גובר"

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מוקרן על מסך. רויטרס
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מוקרן על מסך/רויטרס

ממשלת הודו חדרה לאחרונה לטלפונים של עיתונאים בכירים באמצעות תוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" - כך עולה מתחקיר שפורסם היום (חמישי) על ידי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל וושינגטון פוסט.

התוכנה, שפותחה על ידי חברת NSO, נמכרה למדינות רבות ברחבי העולם ונוצלה במקרים רבים למטרות ריגול אחר עיתונאים, פעילים ומתנגדי משטר. באמצעות התוכנה, ניתן לפרוץ למסרונים ולמיילים בטלפון, לעיין בתמונות, לצותת לשיחות, לאתר מיקומים ואפילו לצלם את בעלי הטלפון עם המצלמה שלו.

לפי אמנסטי, האייפונים של העיתונאים סידהארת' ואראדראג'אן מ-The Wire ואנאנד מנגנלה מ-The Organized Crime and Corruption Reporting Project נפרצו על ידי התוכנה הזו, כשהמקרה האחרון שזוהה היה באוקטובר.

"הממצאים האחרונים שלנו מראים כי יותר ויותר עיתונאים בהודו עומדים בפני איום של מעקב בלתי חוקי רק משום שהם מבצעים את עבודתם, לצד כלים אחרים של דיכוי, כולל כליאה תחת חוקים דרקוניים, מסעות הכפשה, הטרדה והפחדה", אמר דונצ'ה או סירבהיל, ראש מעבדת האבטחה של אמנסטי אינטרנשיונל.

ממשלת הודו טרם הגיבה על התחקיר, אך הכחישה האשמות דומות ב-2021 שלפיהן השתמשה ב"פגסוס" כדי לעקוב אחר יריבים פוליטיים, פעילים ועיתונאים.

התקשורת ההודית דיווחה בחודש שעבר כי רשות אבטחת הסייבר חוקרת טענות של פוליטיקאים מהאופוזיציה על ניסיון להאזנות לטלפונים, לאחר שדיווחו על אזהרות ששלחה "אפל" לאייפונים שלהם מפני "תוקפים בחסות המדינה". שר המידע והטכנולוגיה, אשוויני ואישנאו, אמר אז כי הממשלה "מודאגת" מהתלונות הללו.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully