וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי הטבח, תושבי כפר עזה מספרים: "הפכנו לפליטים, שכולים ופגועים"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 10:34

כיישובים נוספים בעוטף, גם קיבוץ כפר עזה ספג מכה קשה באירועי הטרור של 7 באוקטובר. בשבועות האחרונים החל שיקום הנזקים בקיבוץ, אך ישנם מכאובים שאינם ברי תיקון. "היינו מקום פורח ומשגשג עם רשימת המתנה לקליטה", סיפרה מנהלת הקהילה בכאב, "היום חלקנו עוד שבוי בעזה"

בוידאו: מח"ט גבעתי בכפר עזה: "היו פה בערך 70 מחבלים, צה"ל בשליטה"/אמיר בוחבוט

קיבוץ כפר עזה ספג מכה קשה באירועי הטרור של 7 באוקטובר. מתוך 950 תושביו, 63 נרצחו, 19 נחטפו, בהם חמישה שעודם בשבי, ושניים נהרגו על ידי כוחות צה"ל במהלך ניסיון חילוץ עצמי. בין התושבים, כ-250 ילדים, שנתונים כעת, שלושה חודשים לאחר הטבח האכזרי, למציאות בה טרם ברור מתי ישובו לביתם.

יישוב אחד ביום: קיבוץ כפר עזה. אבי רוקח
יישוב אחד ביום: קיבוץ כפר עזה/אבי רוקח
יישוב אחד ביום: קיבוץ כפר עזה. אבי רוקח
יישוב אחד ביום: קיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

"מקיבוץ פורח ומשגשג, עם רשימת המתנה להיקלט אצלנו, הפכנו לפליטים, שכולים, פגועים וחסרים בחלק מהקהילה שעדיין שבוי בעזה", אמרה מנהלת הקהילה אפרת שרעבי, שהבהירה: "היכולת שלנו להשתקם תלויה במידה רבה בהחזרת כל חברינו הביתה. הכוח של הקהילה שלנו הוא הביחד. אנו עובדים היום קשה מאוד על איסוף השברים, תוך סימון חץ ברור לכיוון המטרה: חוזרים הביתה, לכפר עזה. אך הדרך לשם מפותלת מאוד", טענה.

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
"עובדים היום קשה מאוד על איסוף השברים". ההרס בקיבוץ/רויטרס, אילן רוזנברג

עוד סיפרה אפרת על אובדן האמון והביטחון, וחשיבות החזרתם החטופים גם בהקשר זה. "ב-7 באוקטובר אירע דבר מחריד ששום דבר לא הכין אותנו אליו. עמו, בא השבר ואובדן הביטחון שלנו במדינה. האמון והברית שבין מדינה לאזרחיה הופרו. כדי שנוכל לחזור ונצליח להשתקם, המדינה צריכה להבטיח את הביטחון בצורה ברורה ומובהקת ולבנות את האמון מחדש. החזרת כל החטופים הביתה, הוא הצעד הראשון וההכרחי בדרך חזרה".

בית הרוס ושרוף בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023. אבי רוקח
"היעד ברור - חוזרים הביתה". בית הרוס בקיבוץ/אבי רוקח

תושבי הקיבוץ פונו למלון קיבוץ שפיים, וכן לשני מלונות נוספים לצעירי היישוב ולוותיקים בתל אביב. כמו כן, כמחצית מהאוכלוסיים מצאה פתרונות דיור עצמאיים בישובים הסמוכים לשפיים, סמוך לקהילתם, ובפיזור אף רחב יותר. בהמשך, עד שיושב השקט והקיבוץ ישוקם, מיועדים התושבים להתפנות זמנית לקיבוץ רוחמה.

כפר עזה. בתיה הולין, תמונות גולשים
"ביום שאחרי, הקהילה תחיה כאן בביטחון". כפר עזה, לפני הטרור/תמונות גולשים, בתיה הולין

ביום שאחרי, כך מספרת אפרת, כפר עזה יהיה מקום הרבה יותר טוב לגור בו, עם דשאים מוריקים, צחוק ילדים וקהילה רב דורית, משגשגת, שחיה בביטחון ובאיכות חיים. "בדרך לשם על המדינה להבטיח ולהשקיע כל שנדרש על מנת לטפל בפצעים, לתמוך בצרכים וללוות יד ביד את השיקום, בהכלה ונדיבות".

חציר כפר עזה. בתיה הולין, תמונות גולשים
"החזרת החטופים הוא הצעד הראשון בדרך הביתה". כפר עזה, לפני הטרור/תמונות גולשים, בתיה הולין

בגזרת עסקי הקיבוץ, שעצרו את פעילותם עם פרוץ המלחמה, חל שינוי וחלק מהם כבר חזרו לתעסוקה. בהם, מפעל "כפרית" המייצר תוספים לתעשיית הפלסטיק, רפת ר"ן, ו"חשמלית" כפר עזה שמספקת שירותים ליישובי הסביבה והחלה בחזרה מדורגת לעבודה.

כמו כן, בשבוע שעבר הושלמו עבודות שיקום הנזקים במטע האבוקדו, וכן הסתיימה זריעת חיטה. "כשבליבנו מהדהד המשפט 'הזורעים בדמעה ברינה יקצורו'", סיפרו התושבים. אולם, התשתיות נפגעו, הביטחון צנח, והשכול מהדהד. שביב של אור נראה באופק, אך יש עדיין דרך ארוכה עד לשיקום הקיבוץ ואנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully