וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החליטו שלא להחליט: הממשלה דחתה את הדיון על מועד הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 18:06

צה"ל התבקש להעביר למזכירות הממשלה את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של כאלפיים מועמדים שבמילואים, בצילה יתקיים הדיון הבא - שנקבע ליום ראשון. שר הפנים ארבל, שהתנגד תחילה לדחייה, הפך את עמדתו וכעת תומך בקיום הבחירות ב-27 בפברואר

בווידאו: אריאל בזיז: "המדינה חייבת להתעורר ולדחות את הבחירות"/אריאל בזיז

הממשלה דחתה היום (רביעי) את הדיון על מועד הבחירות המקומיות. זאת, לאחר שהצעת הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אושרה פה אחד - ולאחר מכן הונחה צה"ל להעביר למזכירות הממשלה את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של 2,189 מועמדים שמקיימים שירות מילואים פעיל וסיכויי זכייתם עלולים להיפגע.

הדיון הבא בנושא נקבע ליום ראשון הקרוב, 31 בדצמבר, אז יהיו בידי הממשלה הנתונים המלאים מצה"ל בעקבותיהם צפויה להתקבל החלטה על מועד קיום הבחירות. בין הנתונים, התבקש צה"ל לקבוע את מי מבין המועמדים לא יהיה ניתן לשחרר, וכן לבצע פילוח מדויק של כל הרשויות בהן ישנם מועמדים שלא ניתן לשחררם.

שר הפנים משה ארבל, שהתנגד תחילה לדחיית הבחירות, הציג במהלך הדיון נתון לפיו 700 מועמדים לבחירות המקומיות לוחמים בשעה זו ברצועת עזה. בשל כך, לטעמו יש לפעול לדחיית הבחירות ל-27 בפברואר.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
נדחה הדיון על מועד הבחירות המקומיות/פלאש 90, מרים אלסטר

לפי גורמים בליכוד ראשי ערים מהמפלגה מפעילים לחצים כבדים על לשכת ראש הממשלה שלא לדחות את הבחירות המקומיות, למרות עמדת רוב סיעות הקואליציה שתומכות בדחייה. לכן, העריכו הגורמים כי ראש הממשלה יעדיף שלא להחליט ושההחלטה תתגלגל לפתחו של בג"ץ.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמוביל את הלחץ לדחיית הבחירות המקומיות, אמר בישיבת הממשלה: "זה דיון עצוב מאוד שמלמד על ניתוק של חלק מיושבי החדר הזה מהעם וממאות אלפי לוחמי מילואים ובני המשפחות שלהם שהראש והלב שלהם עכשיו בעזה".

"הדבר האחרון שמעניין אותם עכשיו אלו בחירות ומחלוקת. זה הרבה מעבר לאלפי מתמודדים שנמצאים עכשיו במילואים ויצטרכו לבחור בין המשך המלחמה למימוש הזכות להיבחר. אני מפציר בכם בשם העם להיות קשובים לרחשי הלב ולהתגבר על אינטרסים פוליטיים ועסקניים", הוסיף שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully