וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס הודיעה על תמיכה בדחיית הבחירות המקומיות, השר ארבל בתגובה: לא יקרה

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 15:23

על אף התנגדות שר הפנים, המפלגה הודיעה שתתמוך בדחייה בעקבות "הטענות המוצדקות על מועמדים שנמצאים במילואים ואינם יכולים להיערך כראוי". לאחר ההודעה ארבל המשיך להתנגד: "המהלך לא יקודם". השר סמוטריץ' תקף: "ההחלטה לא לדחות את הבחירות משקפת פוליטיקה קטנה"

בווידאו: צה"ל תקף מעל 150 מטרות טרור ברצועת עזה ביממה האחרונה מהאוויר, מהים ומהיבשה/דובר צה"ל

מפלגת ש"ס הודיעה היום (שני) כי תתמוך בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות, אם יהיה לכך רוב בכנסת. על פי הודעת המפלגה, חבר הכנסת אריה דרעי הודיע על כך אתמול לראשי הציונות הדתית, בעקבות "הטענות המוצדקות על מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים ואינם יכולים להיערך כראוי". שינוי הכיוון של ש"ס מפתיע לאור עמדת שר הפנים משה ארבל מהמפלגה, שהבהיר פעם אחר פעם כי הוא מתנגד לדחייה, ויש לערוך את הבחירות ב-30 בינואר כמתוכנן.

בניגוד להודעת ש"ס, ארבל הודיע: "לא תקודם חקיקה ממשלתית או החלטת ממשלה כדי לשנות את מועד הבחירות". על מנת לדחות את מועד הבחירות לסוף חודש פברואר לא נדרש תיקון חקיקה מיוחד, אלא הממשלה רשאית לקדם צו, באישור של שלושת רבעי מחברי ועדת הפנים של הכנסת. אישור כזה דורש הסכמה רחבה בכנסת גם של מפלגות כמו המחנה הממלכתי ויש עתיד.

משה ארבל | אריה דרעי. ראובן קסטרו
משה ארבל | אריה דרעי/ראובן קסטרו

"המועד, 30 בינואר, נקבע על פי חוק שחוקקה הכנסת, עליו הצביעה פה אחד. השר ארבל הודיע על קיום הבחירות במועד זה לאחר שבדק וגילה כי אין את הרוב הדרוש בוועדת הפנים, בממשלה ובמליאה לדחיית הבחירות", הבהירו בהודעת ש"ס. "כמו כן, בדק מקצועית מול כל גורמי המקצוע כמו הצבא, המשטרה ושאר הגורמים שהודיעו כי הם ערוכים לקיום הבחירות ב-30 בינואר. משכך, הוא מחויב על פי חוק לקיים את הבחירות במועד זה ולהכין אותן כראוי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהיה בין אלו שקראו לדחות את הבחירות המקומיות, אמר בישיבת סיעתו: "אני לא מצליח להבין את ליקוי המאורות שעובר על חבריי בממשלה, ובמיוחד על גלנט וגנץ, במקום להתחשב במילואימניקים, הם בריצת אמוק שיביאו עלינו בחירות בזמן הכי לא מתאים. בימים שבהם אנחנו מתעוררים כל בוקר וחוששים לפתוח את הטלפון כדי לא לראות את השמות והפרצופים החדשים. ההחלטה לא לדחות את הבחירות משקפת פוליטיקה קטנה שמשרתת כמה ראשי רשויות עם אינטרסים צרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully