וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים מודיע: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

11.10.2023 / 10:50

בעקבות המלחמה - משרד הפנים דורש את דחיית הבחירות המקומיות בשלושלה חודשים, המהלך דרוש את אישור הממשלה והכנסת. ראשי הערים יישארו בתפקידם עד אז ולא יוכלו להצטרף מועמדים או רשימות חדשות

בווידאו: צה"ל מכניס תקשורת זרה לתעד את האסון בכפר עזה/רויטרס

ב-31 באוקטובר צפויות להיערך הבחירות לרשויות המקומיות, אולם האירועים בעזה הובילו לחשיבה נוספת. בעקבות מצב המלחמה ופניות של נבחרי ציבור רבים למשרד הפנים לדחות את הבחירות.

משרד הפנים פרסם תזכיר חוק לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בשלושה חודשים לסוף ינואר. התזכיר שמוגש לאישור הממשלה ואחר כך יובא לאישור הכנסת, מציע למעשה "הקפאת מצב".
הפעולות שבוצעו עד למועד אישור התזכיר כחוק, ימשיכו לעמוד בתוקפן.הפעולות מתחייבות שמועד ביצוען טרם הגיע, יבוצעו בהתאמה למועד הבחירות החדש כפי שייקבע. הכל כאמור, בכפוף לאישור החקיקה בכנסת, בשלוש קריאות.

המשמעות, כל ראשי הערים ימשיכו לתפקד עד תאריך הבחירות החדשות, לא יוכלו להצטרף מועמדים חדשים או סיעות לקראת התאריך החדש.

מכבש הפניות החל בימים האחרונים. אחד מראשי הערים פנה אל השר: "אנחנו קוברים את ילדנו, הדמוקרטיה יכולה לחכות כמה חודשים". רן קוניק, ראש העיר גבעתיים, אמר: "עושה רושם שאין ברירה לדחות את הבחירות ואני מניח שזה מה שיקרה, ישראל במלחמה ועוד כזו שלא ידעה עשרות שנים. אין אפשרות כרגע לעסוק בבחירות מקומיות, ולא יקרה כלום אם יידחו בחודש".

שר הבריאות משה ארבל. ראובן קסטרו
צפוי להודיע על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות/ראובן קסטרו

בהודעה שפרסמה ועדת הבחירות נמסר אתמול: "נכון לעכשיו לא התקבלה כל החלטה על דחיית הבחירות, וההכנות התפעוליות נמשכות כסדרן על פי תוכניות הגיבוי שמשרד הפנים הכין מראש גם לתרחיש מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully