וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על פוסט ההזדהות עם תושבי עזה הפכה לקטטה - והמנהלת הושעתה: "איבדת שליטה בתלמידים"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 19:43

עיריית תל אביב זימנה היום (רביעי) לשימוע את מנהלת תיכון עירוני י"ד, יעל איילון, בכוונה להשעותה מהעבודה בטענה ש"איבדה שליטה על בית הספר". זאת לאחר שקטטה אלימה התפרצה במחאה על פוסט שכתבה המנהלת, בו הביעה הזדהות עם כאבם של העזתים

קטטה בתיכון עירוני י"ד לאחר שהמנהלת פרסמה בפרופיל הפייסבוק האישי כי "יש נשים, ילדים וקשישים גם בעזה"/סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצאים

עיריית תל אביב זימנה היום (רביעי) לשימוע את מנהלת תיכון עירוני י"ד, יעל איילון, בכוונה להשעותה מהעבודה. זאת, לאחר שהפגנה אלימה התפרצה בבית הספר, בעקבות פוסט שפרסמה המנהלת בו היא מתנגדת לפגיעה בחפים מפשע בעזה.

בתחילת המלחמה, שיתפה מנהלת בית הספר מאמר מעיתון "הארץ" וכתבה כי "לא מראים לנו את השלכות כל הפעולות של צה"ל בעזה. אבל אנחנו חייבים לדעת מה נעשה בשמנו". לאחר מכן, העלתה פוסט בו כתבה כי "יש נשים, ילדים וקשישים גם בעזה" בצירוף אימוג'י של לב שבור. בפוסט פרסמה המנהלת גם צילומי מסך מסרטונים שמתארים את המציאות ברצועה תחת ההפצצות.

מנהלת בית הספר עירוני י"ד יעל איילון מביעה הזדהות עם עזה. פייסבוק, צילום מסך
פוסט שפרסמה המנהלת עם תחילת המלחמה/צילום מסך, פייסבוק
יעל איילון מנהלת תיכון עירוני י"ד בתל אביב כתבה פוסט תומך בעזה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט שפרסמה המנהלת, ותגובה מצד תלמידה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דבריה של המנהלת עוררו זעם רב, והורים רבים סירבו לשלוח את ילדיהם למוסד במחאה. היום התקיימה בבית הספר מחאה כנגד המנהל, אליה הגיעו תלמידי החטיבה העליונה והוריהם כשהם עטופים בדגלים ומתופפים בתופים. במהרה, התפתחה במהלך המחאה קטטה שעירבה את תלמידי חטיבת הביניים של בית הספר, בעוד מנהל החטיבה העליונה מנסה להפריד בניהם.

בתגובה לקטטה האלימה שהתרחשה בבית הספר, זימנה היום עיריית תל אביב-יפו את המנהלת לשימוע. "הוגשה נגדך קובלנה משמעתית לבדיקת החדש לפיו לא נשמעת להנחיות הממונות עליך, ועקב כך איבדת שליטה בניהול בית הספר", נכתב בזימון. עוד נמסר כי הערייה שוקלת להשעות את המנהלת לתקופה של עד 45 ימים.

מבצע חרבות ברזל: מנהלת תיכון בתל אביב ספגה איומים לאחר שהביעה דאגה לאזרחים חפים מפשע ברצועת עזה. צילום מסך, מערכת וואלה
תגובות לפוסט שפרסמה המנהלת/מערכת וואלה, צילום מסך

עם הפרסום הראשון על הפוסט שפרסמה המנהלת, הגיעו תגובות קשות מצד תושבי העיר. בקבוצת וואטסאפ שכונתית אף הגיעו התושבים לכדי איומים על חייה של איילון. " "מישהו יודע איפה הטינופת גרה? שלחו לי בפרטי, תטופל עוד הלילה", כתב אחד התושבים. לכפות אותה ולשים אותה כקלף מיקוח לשחרור החטופים", הציע אחר.

עם העלאת הביקורת, מחקה איילון את הפוסט והעלתה במקומו הסבר. "אני מקבלת מאות תגובות קשות", שיתפה, "מי שמכיר אותי יודע שאני עסוקה 24/7 בדאגה לתלמידים, ויותר מזה בסיוע לנפגעים בעוטף עזה ולחיילים הגיבורים שלנו. השתתפתי בשלוש הלוויות. כנראה יהיו עוד. הלב שלי שבור. בדיוק כמו של כולם".

לדבריה, "גם בזמן כל כך קשה אני מנסה לזכור שיש אויב אכזר שדינו מוות, ויש קורבנות שלא פשעו. אני מורידה את הפוסט מן הטעם שהוא פגע באנשים רבים. אני רוצה למסור את אהבתי לחבריי מהחברה הערבית. בתקווה לימים טובים יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully