וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנע את העובדים לצאת - וגנב חלקים של רובים: תושב הצפון מואשם בעבירות נשק

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 13:30

כתב אישום הוגש נגד בן 27 מסג'ור, שגנב שני קנים של רובים ממפעל לצביעת מתכות. שווי החלקים יכול להגיע ל-25 אלף שקל בשוק השחור. הסעיף החמור ביותר שעומד נגד הנאשם תוקן לאחרונה, והעונש המירבי עליו הוא חמש שנות מאסר

בווידאו: תושב הצפון מואשם בגניבת חלקי נשק ממפעל ברזל/ללא קרדיט

כתב אישום הוגש שלשום (שני) נגד תושב הצפון בגין עבירות של גניבה, איומים ועבירות נוספות, לאחר שגנב שני קנים של רובים ששוויים ביחד בשוק השחור יכול להגיע ל-25 אלף שקלים. על פי האישום, רז'ן גאנם, בן ה-27 מסג'ור, הצליח להיכנס בדרכי מרמה למפעל שבו נצבעים חלקים של כלי נשק - וגנב משם את שני הקנים.

סעיף האישום החמור ביותר שעומד נגד גאנם הוא "רכישה, נשיאה או הובלת חלק מהותי בנשק". מדובר בסעיף שתוקן לאחרונה בחוק, עוסק בעבירות בנשק, ולפיו חומרת העבירה עולה כשמדובר ב"חלק מהותי" בנשק ביחס ל"חלק לא מהותי". במקרה זה גאנם גנב חלק שנחשב מהותי, ולכן העונש המירבי יכול להגיע לחמש שנות מאסר. העונש על עבירת גניבה של חלק לא מהותי יכול להגיע לשלוש שנות מאסר, ורק לאחרונה החל השימוש בסעיף החדש.

תושב הצפון מואשם בגניבת חלקי נשק ממפעל ברזל. ללא קרדיט, אתר רשמי
גניבת הנשק מהמפעל/אתר רשמי, ללא קרדיט

מכתב האישום עולה כי בתחילת השנה עבד גאנם כחודש במפעל שעוסק בצביעת מתכות, בין השאר גם צביעה של חלקי כלי נשק. לפני כשבועיים הגיע למפעל וביקש לשוב ולעבוד בו, אולם מנהל המפעל דחה את בקשתו. בדרכו החוצה הצליח לשכנע שני עובדים שפגש בחצר המפעל כי הם נקראו להיכנס פנימה וכשאלה עשו כן, ניגש לארגז שבו היו קנים של רובה בקוטר 5.56 מ"מ, הטמין אותם מתחת לחולצה ויצא החוצה.

כעבור זמן קצר התגלה דבר הגניבה ושני העובדים אותם הוליך שולל מוקדם יותר פנו אליו וביקשו שיחזיר את הגניבה. אחד מהעובדים אף התלווה לגנאם בנסיעה לביתו, אבל בדרך הורה לו גאנם לרדת מהמכונית ואיים עליו כי "אם לא ירד מהרכב יקבל ממנו משהו לא טוב".

עוד בוואלה!

נער לקה בדום לב באמצע שיעור - חברו לכיתה הציל את חייו

לכתבה המלאה
ניידות משטרה. שלומי גבאי
ניידת משטרה. ארכיון/שלומי גבאי

לדברי פקד אמיר אלדר, ראש משרד החקירות בתחנת המשטרה בכרמיאל "חוקרי התחנה איתרו את הנאשם באזור דיר אל אסד ואחד השוטרים ירד מהניידת וניגש למכונית שבה הוא ישב. כשהחוקר התקרב אליו הוא התחיל לנסוע וברח מהמקום". השוטר נאחז בדלת המכונית, נגרר אחריה וצעק לנאשם לעצור, עד שנאלץ לשחרר את האחיזה במכונית. לאחר מכן, ניסה לחסום את נתיב הנסיעה של הנמלט, הוציא את נשקו והזהיר שירה, אבל גאנם חלף על פניו ונמלט. כעבור זמן קצר הרכב שלו נמצא נטוש ליד תחנת דלק באזור, הוא אותר ונעצר.

לאחר המעצר ובמקביל לחקירה שלו, נלקחו עדויות ונאספו צילומים ממצלמות אבטחה ושלשום הוגש כתב האישום. פקד אלדר הביע סיפוק מההחמרה בסעיף הענישה שמבחינה בין החלקים בנשק. לדבריו, "לקני הרובים שהנאשם גנב יש ביקוש בשוק השחור של כלי הנשק והם היו יכולים לשמש בכמה סוגים של רובים עם קוטר זהה של קנה".

  • עוד באותו נושא:
  • גניבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully