וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער לקה בדום לב באמצע שיעור - חברו לכיתה הציל את חייו

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 12:40

בזמן ריצה בשיעור חינוך גופני התמוטט נער בבית ספר במודיעין. חברו, שמתנדב במד"א, הביא דפיברילטור שהיה בקרבת מקום וביצע בו פעולות החייאה עד שליבו חזר לפעום והוא שב להכרה. "זו הייתה דקה מורטת עצבים - ידעתי שכל שנייה קריטית"

גיא אלון שהציל את חברו לכיתה בעזרת דפיברילטור. מד"א
דפיברילטור. ארכיון/מד"א

נער לקה היום (רביעי) בדום לב במהלך שיעור חינוך גופני בבית ספרו שבמודיעין - חברו לכיתה שמתנדב במד"א וגם היה בשיעור ביצע בו פעולות החייאה, השתמש בדפיברילטור (מפעם) והציל את חייו. ליבו של הנער שהתמוטט חזר לפעמו, ומשם הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא בתל השומר.

המתנדב בנוער מד"א, גיא אלון, סיפר כי הגיע למקום המקרה כשראה שנוצרה המולה בזמן הריצה בשיעור. "ראיתי את חברי לכיתה כשהוא שוכב במגרש מחוסר הכרה, ביצעתי בדיקות רפואיות כפי שלמדתי בקורס מד"א והבנתי שהוא ללא דופק וללא נשימה", אמר. "חייגנו למוקד 101 של מד"א, במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ, התחלתי בביצוע פעולות החייאה בליווי טלפוני של החובש במוקד".

זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
אמבולנס. ארכיון/ראובן קסטרו

"ידעתי שכל שנייה קריטית, ושהוא צריך לקבל מכת חשמל ממכשיר מפעם. מהיכרותי עם בית הספר ידעתי שיש דפיברילטור במרחק של עשרות מטרים בודדים ממני, בכניסה לאולם", המשיך הגיבור הצעיר. "חיברתי את המפעם ונתתי שוק חשמלי. המשכתי בפעולות ההחייאה וכעבור דקה מורטת עצבים הרגשתי שהדופק חזר - וחברי לכיתה חזר להכרה".

בהמשך סיפר גיא כי כמה דקות לאחר מכן הגיע צוות הרפואה בניידת הטיפול הנמרץ ופינה את הנער שהתמוטט. לדבריו, הוא פונה לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה ובליווי בת משפחה שהגיעה למקום. "הפעולות הפשוטות של איך מבצעים החייאה וחשיבות של מכשיר המפעם הוא דבר שכל אחד צריך לדעת - זה ההבדל בין חיים ומוות ובזכות הידע הזה הצלתי היום חיים", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully