וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 לוחמי גבעתי נפלו בקרבות - אחד מהם הוא הנופל ה-8 באותה ישיבת הסדר

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 13:10

הנופלים הם סגן ירון אליעזר צ'יטיז, סמ"ר איתי בוטון סמ"ר אפרים יכמן. רק לפני שבועיים ספדה הישיבה בה למד אפרים יכמן לתלמידה השביעי שנפל בקרבות ברצועה. איתי בוטון חזר בסופ"ש לכבוד יום הולדתה של אמו - ונפל בקרב בעזה: "אהב את המשפחה, הצליח בכל מה שעשה"

תיעוד מזירת ההתקלות של לוחמי גדס"ר 55 בבית ספר בחאן יונס/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הבוקר (רביעי) את שמותיהם של שלושה לוחמי צה"ל שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה: סגן מפקד פלוגה בגדוד, סגן ירון אליעזר צ'יטיז, בן 23 מרעננה, ושני לוחמים, סמ"ר איתי בוטון, בן 20 מפתח תקווה, וסמ"ר אפרים יכמן, בן 21 מנווה דניאל.

סמ"ר יכמן הינו הנופל השמיני במספר שלמד בישיבת ההסדר בירוחם. רק לפני שבועיים התבשרה הישיבה על התלמיד השביעי שלה שנפל נכון לאותו זמן, רס"ר במיל' אלישע לוינשטרן, שנפל בקרבות בדרום הרצועה. "אין לנו מילים, אנחנו זועקים זעקה בלתי נשמעת מסוף העולם ועד סופה", אמר ראש ישיבת ההסדר ירוחם, הרב חיים וולפסון, "עם ישראל ממשיך להילחם ואנחנו איתו ונאלצים שוב לשלם את המחירים הנוראים".

סמ״ר אפרים יכמן. 27 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
סמ"ר אפרים יכמן/דובר צה"ל

יכמן הותיר אחריו את הוריו, הרב שמואל וליאת יכמן, ארבע אחיות ושני אחים. "אפרים הוא בחור מיוחד, עדין נפש, מוכשר בצורה בלתי רגילה, בעל נשמה, שקדן, נעים לכולם, נעים לחבריו, נעימות של מפגש עם התורה", ספד לו וולפסון. "אפרים היה תלמיד שיעור ד', חלק מאותה חבורה, שברגע שהתחילה המלחמה בשמחת תורה, חזרה ליחידות שלה בגבעתי ומאז נלחמת בעזה", סיפר. חבריו של יכמן מספרים על בחור שהמוסיקה הייתה חלק בלתי נפרד מנפשו, שלאורך השנים למד במגמת מוסיקה וניגן בתופים ובפסנתר בכל אירוע והזדמנות.

עוד בוואלה!

עם כ-1,000 מחבלים מחוסלים, צה"ל הכריע את גדוד שג'אעיה בעזה

לכתבה המלאה

הוריו של סמ"ר בוטון איתי בוטון, שלי ויוסי, הודיעו על מותו בחשבון הפייסבוק שלהם: "בצער רב אנו מודיעים על נפילת בננו אהובנו איתי בקרב בעזה. מועד הלוויה יתפרסם בהמשך". אביו יוסי סיפר על בנו ושיתף את וואלה בכאב הגדול: "איתי היה ילד חכם, ילד שממש אהב תמיד לעזור לזולת. הוא היה בן בכור, בן 3 בנים, הבן הבכור שלי. מלח הארץ, תמיד מצטיין, חכם, כל מה שעשה- הצליח. הוא אהב את המשפחה, היה אוהד מושבע של מכבי תל אביב בכדורגל וכדורסל כמוני, היה פוקד קבוע את המגרשים. הוא תמיד היה ראשון בלחימה, 76 ימים הוא לא היה בבית ויצא רק בסופ"ש הזה. הוא הגיע ביום שבת לכבוד יום ההולדת של אמא שלו. הוא הוא חזר ביום ראשון לעזה ולצערי קרה מה שקרה. אנחנו עכשיו על הפנים, הכל עוד טרי ולא מעכלים את זה".

סמ״ר איתי בוטון. 27 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
סמ"ר איתי בוטון/דובר צה"ל

אימו של חבר למחלקה של בוטון כתבה לבנה על מות חברו: "המלחמה פורצת וכולכם עם רעל בעיניים מוכנים לרגע האמת אחרי שנתיים של אימונים. האמת מכה בכם בהדרגה, (אתם) מאבדים מפקדים וחברים ליחידה ומבינים שזה לא משחק מלחמה במחשב אלא החיים (והמוות). הבוקר (אתם) מקבלים בשורה קשה מנשוא, המוות שוב מכה. איך תתמודדו עם אובדן של חבר טוב שישן לידכם במיטה אוכל מתקלח צוחק מעשן מתעצבן אך מעל לכל נאמן?".

עיריית פתח תקווה ספדה גם היא לבוטון, תושב העיר, וסיפרה עליו: "איתי למד בבית ספר הס, חטיבת בן צבי ותיכון ברנר. תושב שכונת מחנה יהודה. יהי זכרו ברוך".

ירון אליעזר צ'יטיז שנפל בקרבות ברצועת עזה. דובר צה"ל
סגן ירון אליעזר צ'יטיז/דובר צה"ל

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, כתב בעקבות ההודעה על נפילתו של סגן צ'יטיז, תושב העיר: "מהימים הקשים שידעה העיר רעננה. אובדנם של שני בני העיר. הלב שבור על נפילתו של סגן ירון אליעזר צ'יטיז בקרבות בעזה. מלח הארץ הזאת. אנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully