וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאוני העיר חיפה נגד ראש העיר: "מעכבת העברת 1.3 מיליון שקלים לרשותנו"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 15:01

הסכום הינו חלק מתקציב שהוקצה למוזיאונים בעיר לשנה זו, שעמד לטענתם על 14.7 מיליון שקלים. בעתירה שהגישו המוזיאונים נגד העירייה הם מאשימים אותה ב"מחדל מתמשך של אי קיום החלטות מועצת העיר". הם מתריעים שעיכוב העברת הכסף עלול לגרום לביטול תערוכות ופעילויות

בוידיאו: אסיפת עובדי עיריית חיפה/וואלה

חברת מוזיאוני חיפה הגישה אתמול (שלישי) עתירה מנהלית נגד ראש העיר, ד"ר עינת קליש רותם, והעירייה בשל אי העברת הכספים שמגיעים לה לטענתה במסגרת התקציב עליו סוכם במועצת העיר.
על פי העתירה, העירייה העבירה למוזיאונים מימון בסך 13.4 מיליון שקלים, שהינם 1.3 מיליון שקלים פחות ממה שאושר בשנה הנוכחית. יתר על כן, לטענת המוזיאונים, העירייה מעכבת את העברת היתרה בתירוץ שעליה לבצע "בדיקות". הם מתריעים כי דרישה זו, שהועלתה במפתיע, עלולה לגרום לביטול תערוכות ופעילויות.

בעתירה מאשימים המוזיאונים את ראש העיר והעירייה ב"מחדל מתמשך של אי קיום החלטת מועצת העיר". כמו כן הם טוענים כי הבדיקות של העיירה "נועדו לאיין את התשלום", ולהכפיף את חברת המוזיאונים, "לרצונותיה וגחמותיה של ראש העיר". לדבריהם, מדובר בהחלטה פוליטית של קליש רותם, וכי אותן בדיקות נדרשות רק בארבעה גופים של העירייה, שהמשותף להם, הוא ש"סר חינם בעיני ראש העיר, לרבות בשל העובדה שחברי הנהלה של גופים אלה כבר אינם חברי קואליציה".

לטענת חברת המוזיאונים, הדחייה בהעברת הכסף נעשית כדי לגרום לה ולעמותות אחרות, "ליישר קו עם ראש העיר ולפגוע בעצמאותן, אחרת יבולע להן", וכי ראש העיר ועובדי העירייה אינם יכולים לפעול באופן הנ"ל ובכך ליישר קו עם גחמות ראש העיר". המוזיאונים מכנים את המהלך, "אמצעי פסול מהיסוד, בלתי סביר ללא שום מקור חוקי". הם מציינים כי לחברת המוזיאונים אין ספק כי מאחורי הדרישה הנ"ל ואי העברת הכספים עומדת ראש העיר, המתנכלת לתאגיד שוב ושוב באופן שיטתי".

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"מתנכלת לתאגיד שוב ושוב באופן שיטתי". קליש רותם/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

על פי חברי מועצת העיר אביהו האן ותבור להט, חברי דירקטוריון המוזיאונים ושותפים לעתירה אותה הגיש בשמם עו"ד יוני שליו ריבה, ראשת העיר מונעת מהמוזיאונים יותר ממיליון שקלים המגיעים להם מתוקף החלטת מועצת העיר, וכך כופה על המוזיאונים מימון בגובה הצעת התקציב שלה, שנדחתה על ידי מועצת העיר שאישרה להם תקציב גבוה יותר.

יצויין כי בשנים 2020, 2021 ו-2022 עמד תקציבה המתכווץ של חברת מוזיאוני חיפה על 13.9 מיליון שקלים לשנה. לקראת 2023 ביקשו המוזיאונים להגדילו ל-16.5 מיליון שקלים, בין היתר לצורך שיפוצים דחופים בשל "הזנחה ארוכת שנים", בראשם למוזיאון הימי הלאומי, הגדול במוזיאוני חיפה, שמצבו לדבריהם "מחפיר ומביש". אלא שלטענת העותרים ראשת העיר ביקשה לקצץ "לא פחות משבעה מיליון שקלים" "ללא כל דיון או הסבר, שעה שחברת המוזיאונים מגלה על הקיצוץ הבלתי סביר רק מתוך עיון בספר התקציב". לדבריהם, "רוב חברי מועצת העיר הצליח לסכל את העניין ולהשיב את התקציב על כנו", אלא שגם אז התעקשה ראש העיר על תקציב מופחת של 13.4 מיליון שקלים. מועצת העיר הורתה בסופו של דבר על מעין פשרה - תקציב של 14.7 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

ראש העיר המאכזבת מול קודמה בתפקיד: חיפה בוחרת מי יציל אותה מחזירי הבר

לכתבה המלאה
נמל חיפה. ארז מיכאלי, עיבוד תמונה
חיפה/עיבוד תמונה, ארז מיכאלי

ואולם, על פי העתירה, ראשת העיר והעירייה מתעלמות גם מהפשרה שהוצגה, ומעכבות את 1.3 מיליון שקלים הנותרים. העיכוב מגיע גם על אף הבטחת הגזבר צחי זקס למוזיאונים בחודש שעבר.

עבירו השנה למוזיאונים מימון בסך 13.4 מיליון שקלים, 1.3 מיליון שקלים פחות ממה שאושר ל-2023, למרות הבטחת הגזבר צחי זקס בחודש שעבר, מתנות עכשיו את העברת היתרה בביצוע אותן "בדיקות". זקס אף צורף כמשיב לעתירה. האן להט והמוזיאונים טוענים בעתירתם כי חברת המוזיאונים לא זומנה לשום דיוני תקציב, לא בלשכת ראש העיר ולא בכלל. ממש כפי שלטענתם, בעת שביקשו את התקציב המוגדל, כבר לפני כשנה, "לא נשלחה התנגדות כלשהי מטעם העירייה לתקציב, גם לא התבקש חומר נוסף כלשהו או הבהרה כזו או אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully