וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יאשרו את חוק "יום האחדות"

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 21:00

הממשלה צפויה לאשר מחר בוועדת השרים לחקיקה את החוק, בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. היוזמה החלה במקור לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ב-2014, וכעת מקודמת מחדש על ידי שר החינוך קיש: "הרעיון מקבל בימים אלה משנה, תוקף וחשיבות"

שרי הממשלה צפויים לאשר מחר (רביעי) בוועדת השרים לחקיקה את חוק "יום האחדות", זאת בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. היוזמה במקור החלה בעקבות חטיפת ורציחת שלושת הנערים ב-2014 - איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער וכעת שר החינוך יואב קיש מקדם את ההצעה מחדש.

במסמך ההצעה נכתב: "רעיון זה מקבל בימים אלה משנה, תוקף וחשיבות. מתוך הרצון לשמר ולבסס את תחושת האחדות בחברה הישראלית נוצר הצורך בקירוב לבבות ובחיבור בין אוכלוסיות, מגזרים וקבוצות שונות בחברה הישראלית".

שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך קיש/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

ההצעה קובעת כי מידי שנה ביום א' בסיוון יצוין יום האחדות, אלא אם חל היום ביום חג, מנוחה ושבתון ואז יידחה ליום שאחרי. לפי הצעת החוק, יום האחדות יצויין במליאת הכנסת, בוועדות, באירוע מיוחד בישיבת הממשלה, באירוע נוסף בבית הנשיא, במערכת החינוך, בצה"ל, בתנועות נוער ועוד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "יום האחדות נוסד בשנת 2014 ביוזמת משפחות שלושת הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שנחטפו ונרצחו בקיץ התשע"ד בידי מרצחים. יום זה מצוין מידי שנה ביום ט"ו בסיוון, יום חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, במטרה להשיב את תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ואת יהדות התפוצות במהלך ח"י הימים שבהם עם שלם התפלל לשובם".

נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

"למרבה הצער, אף בימים אלה עם שלם חרד ומתפלל לשובם של החטופים הרבים המצויים בידי החמאס: ביום כ"ב בתשרי, התשפ"ד (7.10.2023) החלה מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה על מדינת ישראל. במתקפת הטרור האכזרית רצחו מחבלים מעל 1000 אזרחים ישראלים ופצעו אלפים, ובקרבות איתם ומאז פרוץ המלחמה נפלו מעל 400 חיילים. למעלה מ-200 אזרחים וחיילים נחטפו לשטח רצועת עזה. חטופים רבים עדיין מצויים בשבי החמאס. ימים אלה הביאו לרוח התגייסות והתנדבות בחברה הישראלית, ומשכך הרעיון לקביעת יום המציין את ערך האחדות וערכים דומים זה מקבל בימים אלו משנה תוקף וחשיבות".

עוד נכתב כי "הצעת חוק זו נועדה לשמר ולהבטיח את המשך ציונו של יום האחדות ולהנחילו גם לדורות הבאים, בין השאר באמצעות מערכת החינוך. התאריך המוצע נובע מכך שלעיתים חל יום ט"ו בסיוון לאחר תום שנת הלימודים במוסדות העל יסודיים. יום א' בסיוון הוא היום בו, לפי הכתוב בחומש שמות שבתורה, חנה עם ישראל למרגלות הר סיני, לפי המסורת - 'כאיש אחד, בלב אחד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully