וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של יותם חיים: "הלוחמים אמרו לי, 'יש לנו מדים ונשק, אבל הבן שלך הוא הגיבור האמיתי'"

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 12:01

איריס חיים סיפרה על פגישתה עם הלוחמים שירו בשוגג בבנה בשג'עאיה: "הם ילדים. הם יצאו מחוזקים וגם אנחנו", שיתפה בריאיון ל-103FM. על בנה סיפרה: "הוא התמודד עם הרבה קשיים, כל יום היה במאבק. הוא הגיע לעולם הזה כדי ללמד אותי ולהרחיב את מיכל הרגשות שלי"

בווידאו: אמו של יותם חיים במסר ללוחמים שירו למוות בו בשוגג "אין בי כעס" 20.12.23/מערכת וואלה!

איריס חיים, אמו של יותם שנהרג בידי כוחות צה"ל בעודו בשבי בעזה, שיתפה כי הזמינה את הלוחמים שירו בבנה לביתה. "הם באו והיו מתוקים ממש, אלה ילדים, צעירים בני 20-19", אמרה בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפרה, "הם אמרו לי, 'הבן שלך עשה משהו שאנחנו לא היינו מעזים לעשות. אנחנו חיילים, יש לנו מדים, יש לנו נשק, אבל הוא הגיבור האמיתי של הסיפור הזה'".

היא המשיכה, "בסוף, כשיש את הגישה הזאת, המכילה, אז כולם יוצאים בסוף מורווחים מזה, זה ווין-ווין באמת. הם יצאו מחוזקים ואני יצאתי מחוזקת ובעלי יצא מחוזק מהם. אין שום מקום לכעס פה, כי בסך הכול הם באו באמת בטוב, הם באו לעשות טוב. לא היה נראה בכלל שיש דרך אחרת, לנו לפחות, או לי, לראות את הסיטואציה הזאת, עם כל הקושי. נכון, יש קושי מיד ללכת ובאוטומט למצוא את האשם, למצוא על מי לכעוס, לשמחתנו, הדרכים שלנו יותר מועילות".

יותם חיים. נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"נכנס ללב של מי שראה אותו". יותם חיים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איריס הביעה חשש שהלוחמים יפגעו בעצמם. "מאוד חששתי מזה, כי אני יודעת מה זה יכול להביא", ציינה. "בשבעה היה אצלי מישהו, בחור שעמד בצד וסיפר לי שכשהוא עצמו היה קצין מודיעין לפני יותר מ-10 שנים, ובעת מילוי תפקידו היה ירי דו-צדדי שהרג הרבה חיילים, ועד היום הוא לא מצליח להשתקם מזה. הוא לקח על עצמו את האשמה", סיפרה. "הוא אמר לי, '10 שנים לא יצאתי מהבית לשום דבר חוץ מלטיפולים והיה לי חשוב לבוא אלייך, להגיד לך כמה את עזרת וכמה ניקית אשמה מאנשים שהיו יכולים לסבול כמוני'".

היא שיתפה בכאב שהיא חשה על מותו הטרגי של בנה. "אני כל הזמן בכאב שהילד שלי, פיזית, הגוף שלו לא יהיה איתי יותר ואני לא אשמע אותו צוחק והוא לא יחבק אותי". אך, הדגישה כי היא משתדלת לראות ולחשוב על הצדדים האחרים שנפגעו מהאירוע - בעיקר בזכות מה שבנה יותם העניק לה. "יותם הוא בחור שהגיע לעולם הזה כנראה ללמד אותי המון דברים, ואחד מהם זה באמת יכולת לראות הרבה מעבר למצוקות הקטנות היומיומיות, כי יותם התמודד עם הרבה קשיים בחיים". היא ציינה כי יותם היה מתמודד נפש. "כל פעם הייתי צריכה למצוא עוד משהו שיכול לעזור ואולי לראות אותו בעוד פן. הוא מאוד הרחיב את מיכל הרגשות שלי והיכולות שלי להכיל סיטואציות מאוד מורכבות".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

"היה לו קשה בעולם הזה, מאוד", שיתפה איריס על אודות בנה. "כל יום הוא היה במאבק האם להמשיך את החיים האלה והוא באמת עשה המון דברים כדי להצליח. לא היה לו קל. הוא היה בחור מיוחד מאוד שנכנס ללב של מי שראה אותו". היא שיתפה כי אדם שהגיע לשבעה סיפר לה שהכיר את בנה כשדיבר איתו מחוץ לאירוע מוזיקלי. "הוא נורא הבין אותי ואת מה שעובר עליי", אמר לה. "אמרתי לו, 'כן, אתם על אותו תדר'. הוא היה על תדר מסוים בעולם הזה, תדר של אדם מאוד רגיש".

איריס העידה כי עבורה זה "היה ברור" שיותם יצליח לשרוד בשבי. "כל הזמן אמרתי שאני יודעת בוודאות שהוא שורד, אחר כך גם קיבלנו גם מידע מודיעיני שבדיוק מה שידענו בתוך תוכנו הסתבר כנכון", ציינה. "אני האמנתי בכל מאודי, קודם כל בשביל לשרוד באופן אישי, וגם כדי לחזק את יותם מרחוק".

יותם חיים. נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כל הזמן בכאב שלא אשמע אותו צוחק והוא לא יחבק אותי". יותם חיים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמה ימים אחרי התקרית הטרגית שהובילה למותם של החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה בידי כוחות צה"ל בשג'עאיה שבעזה, איריס שלחה מסר מחזק ללוחמי גדוד 17 של ביסל"ח, שלוחמיו ירו למוות בבנה. "רציתי להגיד לכם שאני מאוד אוהבת אתכם ומחבקת אתכם מרחוק", אמרה להם. "אני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם או באשמת אף אחד חוץ מהחמאס יימח שמם וזכרם על פני האדמה. אני מבקשת לשמור על עצמכם ולחשוב כל הזמן שאתם עושים את הדבר הכי טוב בעולם, שיכול לעזור לנו כעם ישראל וכולנו זקוקים לכם בריאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully