וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לסולימאני ואיש הקשר לאסד: הגנרל האיראני שחוסל בסוריה

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 16:31

התגובות הזועמות וההבטחות לנקמה מעידות על חשיבותו של רזא מוסאווי, בכיר משמרות המהפכה שנהרג בתקיפה בדמשק שיוחסה לישראל. במסגרת תפקידו, הוא היה אחראי על העברת נשק למיליציות הפרו-איראניות וחיזבאללה, שזעמו על חיסולו

נשיא איראן ראיסי ובכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי/סוכנות הידיעות תסנים

התגובות הזועמות של איראן על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בסוריה, והבטחותיה לנקום בישראל, מעידות על חשיבותו של הגנרל הוותיק, שהיה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. הם חוסלו בהפרש של כמעט ארבע שנים בדיוק, ולשניהם היה חלק בחיזוק רשת ארגוני הפרוקסי של טהראן ברחבי המזרח התיכון.

מוסאווי היה אחד "היועצים" הוותיקים של משמרות המהפכה בסוריה, שסייעו למשטר אסד במלחמתו במורדים ותיאמו את הסיוע שקיבל מחיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות. הוא היה אחראי למעשה על התיאום הצבאי בין טהראן לדמשק, ועל משלוחי הנשק שאותם מנסה לסכל ישראל מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.

רזא מוסוואי, בכיר במשמרות המהפכה של איראן שנהרג בתקיפה ישראלית בסוריה. טוויטר, צילום מסך
רזא מוסאווי/צילום מסך, טוויטר

מוסווי תואר על ידי הטלוויזיה האיראנית - שקטעה את שידוריה כדי להכריז על מותו - כאחד מ"ממלוויו של סולימאני". לפי הבלוג "אינטלי טיימס", מוסאווי עמד בראש "לשכת הסיוע של גיס לבנון" בדמשק, המוכרת גם כ"יחידה 2250". היא מופקדת על שינוע אמצעי לחימה וטכנולוגיות לטילים של יחידה 190, בהוראתו של הגנרל עלי נורוזי, ראש אגף הלוגיסטיקה של משמרות המהפכה.

אם אכן ישראל אחראית לתקיפה, מוסאווי הוא בין האיראנים הבכירים ביותר שחוסלו בסוריה מאז תחילת המעורבות של טהראן במלחמה. ישראל פועלת מאז למניעת התבססותה של איראן מעבר לגבול ויוחסו לה מאות תקיפות, שעל רובן היא נמנעה מלקבל אחריות.

שגריר איראן בדמשק, חוסיין אכברי, אמר כי מוסאווי היה מסופח לשגרירות כדיפלומט והוא נהרג מטילים ששיגרה ישראל לעבר ביתו עם שובו מהעבודה.

עוד בוואלה!

איראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה

לכתבה המלאה

ישראל לא הגיבה על החיסול, אך היא נערכת לתגובה אפשרית של איראן, כולל ירי טילים מסוריה ולבנון. "נגיב בזמן והמקום המתאימים", הזהיר הבוקר דובר משרד ההגנה באיראן.

איראן כבר האשימה את ישראל בתחילת החודש בהרג שני חברי משמרות המהפכה בסוריה, והבטיחה גם אז נקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully