וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק נתניהו: השופטים הודיעו על תוספת יום דיונים

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 13:53

בניגוד לעמדת סנגורו של נתניהו, השופטים הודיעו שהם עומדים על החלטתם ויוסיפו יום דיונים נוסף בתיק החל מאמצע חודש ינואר. הבוקר העיד מקורבו של אלוביץ' וסיפר: "שאול היה מתלונן למנכ"ל וואלה על כתבות נגד נתניהו"

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת עדותו של אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה!/מערכת וואלה!

השופטים בתיק נתניהו הודיעו היום (שני) שהחל מאמצע חודש ינואר יתווסף יום דיונים נוסף. בשבוע שעבר סנגורו של רה"מ בנימין נתניהו, עמית חדד, העביר מכתב לפרקליטות בו הוא מתנגד להוספת יום בניגוד להחלטת בית המשפט - אך היום, השופטים הודיעו שהם עומדים על החלטתם ולפיכך יתווסף יום דיונים נוסף.

עמיקם שורר, מקורבו של שאול אלוביץ' המואשם בתיק 4000, העיד הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים. שורר החזיק בתפקידים ביורוקום - אחת מהקבוצות בבעלות אלוביץ' בתקופה הרלוונטית לאישום, ולטענת הפרקליטות היה מקורב מאוד לאיש העסקים וחלק מ"המטבחון" שלו. הפרקליטות ביקשה לחקור אותו חקירה נגדית.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
המשפט מתקדם. נתניהו/פלאש 90, מרים אלסטר

מי שחוקרת את שורר חקירה ראשית היא עו"ד ניצן וולקן מטעם פרקליטות המדינה. עו"ד וולקן ניסתה להראות שיורוקום הייתה נתונה לקשיים כלכליים ובפתח העדות הראתה לעד מזכר שהוא כתב בעצמו. שורר הקריא מהמזכר את המילים הבאות: "שאול הבטיח לי שאין לי מה לדאוג, שהוא ערב אישית לכל סכום שמגיע לי והוא יביא לי כסף במארחות מהבית שלו על מנת לכסות את כל הסכום, הוא חזר על זה פעמיים". בהמשך שורר הוסיף: "הייתה התנהלות שוטפת מול הבנקים ברגע ששאול היה חשש מהתזרים מהכמות כסף שיש שאמורה לשרת גם את החוב וגם את הבונוס".

שורר עמד על כך שהוא האמין שאין בעיה כלכלית ביורוקום באותה העת. כשנשאל על הקשר בין אלוביץ' ונתניהו השיב, "שאול סיפר לי שהוא היה אצלו באיזה ארוחה, משהו כזה". לאחר מכן הוסיף שהם היו ב"חברות קרובה, נפגשו כמה פעמים".

איך אלוביץ' נהג לכנות את מר נתניהו, הבוס הגדול?

"יכול להיות, שאול היה מכנה אנשים".

ככה אמרת בחקירה? הבוס הגדול?

"אני מניח שזה מה שאמרתי".

אמרת אמת בחקירה?

"אני מאמין שאמרתי אמת".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
עמיקם שורר במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בת"א 21 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברתי". שורר/ראובן קסטרו

עו"ד וולקן הזכירה כי בחקירתו של שורר אמר, "אני מסכים שלא הייתה (בין נתניהו לאלוביץ') חברות אלא אינטרסים נטו". עו"ד ז'ק חן קם והתנגד. לאחר מכן הקריאה מחקירתו, "אמרת שהיית נוכח בחדר כשנתניהו צלצל לאלוביץ'. אמרת, 'נכחתי פעם או פעמיים שרה"מ צלצל, לא יודע באיזה הקשר, יכול להיות שזה היה על וואלה!'". עורך הדין חן התנגד בשנית: "זו הקראה סלקטיבית, המשך השורה מהחקירה שלו במשטרה הייתה 'אני לא רוצה להמציא'". וולקן הבהירה, "לא, הוא אומר שהוא לא זוכר את ההקשר, לא את עצם קיומן של השיחות".

כשנשאל על טיב השיחות בין רעיית רה"מ שרה נתניהו לאיריס אלוביץ', סתר את הדברים שאמר בחקירה וניסה להבהיר: "לפעמים, בגלל התנאים הקשים, אתה מנסה לרצות. המוח מספק דברים כי רוצים לעבור הלאה. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברתי".

לאחר מכן, שאלה עו"ד וולקן את שורר לגבי הפניות של נתניהו לאלוביץ' ביחס לאתר וואלה!. "אני זוכר שהיו פניות מהצד שקשורות לנתניהו", אמר ואז הסתייג, "אני לא זוכר מאיזה גורמים, שאול היה בקשר איתם, לא זוכר את שמם". כשנשאל על ידי עורכת הדין עד כמה אלוביץ' טיפל בנוכחותך בפניות שהוא קיבל מבני משפחת נתניהו על וואלה! השיב, "אני זוכר מקרים שהיינו יושבים עם אילן ישועה, ושאול היה מתלונן על כל מיני דברים, על כתבות שליליות כנגד נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully