וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רף נמוך יותר וקדימות בתור: האוניברסיטאות יקבלו כ-150 סטודנטים לרפואה שגויסו למילואים

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 10:25

פורום הדקנים הודיע כי משרתי מילואים שהתקבלו או החלו את לימודי הרפואה שלהם בחו"ל יוכלו להתקבל לאחת הפקולטות בארץ עם ציון פסיכומטרי של לפחות 650. עוד מסר כי יתקבלו גם סטודנטים אחדים שעמדו בתנאי הסף ללימודי רפואה אך לא התקבלו לאף בית ספר

בווידאו: הפגנת הסטודנטים לרפואה לאות הזדהות עם מאבק המתמחים/מערכת וואלה!

על פי מתווה חדש שפורסם היום (שני),כ -150 סטונדטים שהחלו או נרשמו ללימודי רפואה בחו"ל ומשרתים כעת במילואים, יוכלו להמשיך את לימודי הרפואה שלהם בארץ. זאת, עם קיבלו לפחות 650 במבחן הפסיכומטרי או בעלי ממוצע 80 ומעלה בלימודיהם.

פורום הדקנים של הפקולטות לרפואה מסר הבוקר כי שם לו למטרה לצמצם את הפגיעה בסטודנטים שגיוסיו בצו שמונה. לשם כך, הוקם מתווה לשילוב כ-150 סטודנטים ששירתו במילואים בפקולטות לרפואה בישראל. על פי המתווה החדש, יוכלו סטודנטים להתקבל לשנה א' ללימודי רפואה עם ציון פסיכומטרי 650 לפחות. זאת, יחד עם אישור קבלה לביה"ס לרפואה בחו"ל המוכר עפ"י רפורמת יציב. הפורום הדגיש כ המתווה הינויחודי וחד פעמי, ונובע כולו ממלחמת "חרבות ברזל".

בניין הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
בניין הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

על פי המתווה שהוצע, עבור בדיקת קבלתם, על הסטודנטים לשרת 30 ימי מילואים מאז תחילת המלחמה. כמו כן, יוכלו להיות מועמדים לקבלה גם סטודנטים שקרוב משפחתם מדרגה ראשונה נמנה עם החטופים או החללים בטבח של ה-7 באוקטובר.

בנוסף לתנאים אלו, עבור קבלה לשנה א' ללימודי רפואה יצטרכו הסטודנטים להראות אישור קבלה לבית ספר לרפואה בחו"ל, כמו גם ציון פסיכומטרי של 650 לפחות. סטודנטים מחו"ל שכבר החלו את לימודיהם ומעוניינים להתקבל לשנים ב'-ד' יתקבלו אם קיבלו בפסיכומטרי 650 לפחות, או שממוצע ציוניהם עומד על 80 ומעלה. סטודנטים בשנים ה'-ו', המוקדשות לביצוע סבבים קליניים בבתי חולים, יוכלו לבצע את הסבבים בבתי חולים בישראל.

נוסף על כך, החליט פורם דקאני הפקולטות לרפואה כי ייתן הקלות לא רק לסטודנטים שהחלו או נרשמו ללימודים בחו"ל. הפורום מסר כי סטודנטים שביצעו 30 ימי מילואים מה-7 באוקטובר, עברו את מסלול הקבלה לרפואה, אך לא התקבל לאף אחד מבלי הספר לרפואה בישראל כמו גם לא נרשמו או התקבלו ללימודים בחו"ל, יוכלו להיקלט כסטודנטים לרפואה באותה הקבוצה עם סטודנטים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully