וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: ארה"ב הבטיחה ליווי לספינות - וחברת הספנות מארסק תחזור לים האדום

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 21:59

בעקבות ההבטחה האמריקנית, חברת הספנות הגדולה בעולם הודיע הערב ללקוחותיה כי היא נערכת לחזור לשוט בתעלת סואץ. חברות נוספות צפויות להצטרף אליה. "אלה חדשות מבורכות לתעשייה כולה והסחר העולמי", נמסר בהודעת החברה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שבוע אחרי שטלטלה את עולם הספנות בהכרזה כי תעביר את האוניות שלה לשוט סביבה אפריקה כדי להתרחק מהאיום החות'י, חברת הסחר הימי מארסק הודיעה הערב (ראשון) כי היא נערכת לחזור לשוט בתעלת סואץ. זאת, בעקבות הודעת שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בתחילת השבוע על הקמת כוח הליווי החמוש לספינות הסוחר, במסגרת מבצע שומר השגשוג (Operation Prosperity Guardian), בהשתתפות הציים של 20 מדינות.

"המצב הביטחוני האחרון סביב הים האדום ומפרץ עדן הביא את מארסק וחברות אחרות להשהות, להתאים ולהסיט שירותים מהאזור לטובת בטיחות. העדיפות העליונה שלנו הייתה ותמיד תהיה הבטיחות של יורדי הים שלנו, ומטען לקוחותינו", נאמר בהודעת החברה.

"נכון ליום ראשון, 24 בדצמבר 2023, קיבלנו אישור כי יוזמת הביטחון הרב-לאומי שהוכרזה בעבר הוקמה ונפרסה כעת כדי לאפשר למסחר הימי לעבור בים האדום במפרץ עדן ולחזור שוב להשתמש בתעלת סואץ כשער בין אסיה לאירופה. אלה חדשות מבורכות לתעשייה כולה והסחר העולמי".

ספינת תובלה של חברת מארסק. 24 בדצמבר 2023. רויטרס
ספינת תובלה של חברת מארסק. 24 בדצמבר 2023/רויטרס

ההודעה של מארסק הדנית בשבוע שעבר הביאה להכרזות זהות של MSC השוויצרית ו-CMA CGM הצרפתית, שלוש חברות הספנות הגדולות בעולם, שקיבלו במשך שבועות הבטחות מהממשל האמריקאי כי הוא מטפל בבעיה, ובינתיים המשיכו מל"טים וטילים חות'יים לאיים על האוניות שלהן, ולפגוע באוניות של חברות אחרות.

ההכרזה עשתה את שלה, תוך שהיא מטלטלת את הכלכלה העולמית בשל השפעת הארכת המסע הימי בין המזרח לאירופה בשלושה שבועות, וגורמת לזינוק במחירי ההובלה. כעת, במארסק מבהירים כי התמלאו התנאים לחזור לפעול בנתיב שחולף ליד תימן.

"עם הפעלת יוזמת OPG, אנו נערכים לאפשר לכלי שיט לחדש את המעבר בים האדום הן מזרחה והן מערבה. בימים אלה אנחנו עובדים על תוכניות לכלי שיט ראשונים שיעשו את המעבר ושזה יקרה בהקדם האפשרי מבחינה מבצעית".

עם זאת למאבק היה גם מסר ללקוחות ואזהרה למדינות המערב, למקרה שהכוח לא יוכיח את עצמו: "למרות שקיימים אמצעי אבטחה המאפשרים מעבר בהים האדום ומפרץ עדן עבור כלי השיט שלנו, הסיכון הכולל באזור אינו מסולק בשלב זה. מארסק לא תהסס להעריך מחדש את המצב וליזום שוב תוכניות הסטה אם נראה זאת הכרחי לבטיחות הימאים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully