וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו במרוקו נגד ישראל: "להפסיק את הנורמליזציה"

24.12.2023 / 15:18

באחת העצרות הפרו-פלסטיניות הגדולות ביותר בבירה רבאט מאז המלחמה, צעדו כעשרת אלפים איש והניפו דגלי פלסטין: "התנגדות עד לניצחון, פלסטין חופשית". מרוקו וישראל כוננו יחסים במסגרת "הסכמי אברהם", וירושלים אף הכירה בריבונות של רבאט על סהרה המערבית השנויה במחלוקת

הפגנה פרו-פלסטינית נגד הנורמליזציה עם ישראל ברבאט, מרוקו, 24 בדצמבר 2023. רויטרס
קראו להחרמת מותגים זרים שלטענתם תומכים בישראל. ההפגנה ברבאט, היום/רויטרס

אלפי מפגינים פרו-פלסטינים השתתפו היום (ראשון) באחת הצעדות הגדולות ביותר ברבאט מאז פרוץ המלחמה בעזה, ודרשו לנתק את היחסים עם ישראל. ההפגנות נגד המלחמה בעזה, שפרצה בעקבות המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, מושכות אלפי בני אדם במרוקו מאז החלה לפני יותר מחודשיים, בעיקר בהובלת קבוצות פאן-ערביות ואסלאמיסטיות.

הצעדה היום אורגנה במשותף על ידי ארגוני שמאל וארגון אל-עדל ואל-אחסאן האסלאמסטי, שהוצא מחוץ לחוק אך הרשויות מאפשרות לו לפעול. במהלך ההפגנה, שבה צעדו גברים ונשים בנפרד, הונפו דגלי פלסטין והוחזקו שלטים שעליהם נכתב "התנגדות עד לניצחון", "עצרו את הנורמליזציה של ממשלת מרוקו עם ישראל" ו"פלסטין חופשית". הם גם קראו גם להחרים מותגים זרים שלטענתם תומכים בישראל.

הפגנה פרו-פלסטינית נגד הנורמליזציה עם ישראל ברבאט, מרוקו, 24 בדצמבר 2023. רויטרס
מרוקו לא ניתקה את יחסיה עם ישראל, אך קוראת לפתרון שתי המדינות ולהפסקת אש בעזה/רויטרס

מרוקו הסכימה לכונן קשרים רשמיים עם ישראל ב-2020, במסגרת עסקה בתיווך ממשל טראמפ וכחלק מהסכמי אברהם. בתמורה, הכירה וושינגטון בריבונות מרוקו על השטח השנוי במחלוקת של סהרה המערבית. מוקדם יותר השנה, הודיעה ישראל אף היא על הכרה דומה והמלך הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במדינה.

מרוקו אמנם לא ניתקה את יחסיה עם ישראל בגלל המלחמה, אך היא תומכת בפתרון שתי המדינות והיא קוראת להפסקת אש בעזה ולהגנה על האזרחים ברצועה. שתי המדינות טרם השלימו את תהליך הקמת השגרירויות כפי שסיכמו, אך הן התקרבו וחתמו על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully