וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כישלון של מערכת הביטחון: הגבול בין עזה למצרים - שהפך למוקד הברחות של חמאס

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 23:36

לאחר שדובר צה"ל סיפר כי הושמדו ברצועה יותר מ-30 אלף מטענים, גורמים צבאיים טענו כי היה צריך לסכל את הברחות האמל"ח באופן ממוקד יותר בשנתיים האחרונות. כעת, בפיקוד הדרום עמלים על תוכנית לטיפול בציר פילדלפי, כדי למנוע את ההתחמשות של המחבלים

בווידאו: הרמטכ״ל בחאן יונס התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה 23.12.23/דוצ

"היקף המטענים שנתפסו מתחילת המלחמה - בלתי נתפס", אמר השבוע לוואלה! קצין צה"ל מיחידה מתמרנת שיצא מרצועת עזה. "היקף המטענים וטילי הנ"ט שהופעלו נגדנו הם בקנה מידה שמזכירים את הלחימה של ארגוני הג'יהאד העולמי בסוריה ובעיראק". דובר צה"ל אמר שעד כה הכוחות השמידו כ-30 אלף מטענים - ומקורות צבאיים מתחו ביקורת על כך שבמערכת הביטחון לא פעלו מספיק במטרה שלחמאס לא תהיה את כמות התחמושת הזאת.

לכל העדכונים על המלחמה

מאז מבצע שומר החומות, בפיקוד הדרום העריכו שיעברו שנים עד שחמאס יצליח לשקם את מצבורי הנשק שלו, בדגש על רקטות, טילי נ"ט ומטעני חבלה מסוגים שונים. אולם המספרים מראים שלא רק שהוא סגר את הפער - אלא שהוא עלה על מה שכולם שחשבו, באמצעות הברחות אמצעי לחימה ותחמושת באמצעות מנהרות מתחת לציר פילדלפי, דרך מעבר רפיח בשליטה מצרית, או מהים מתחת לאף של חיל הים. אחרת, אין הסבר להיקף הגדול שצה"ל חושף מדי יום לאורך רצועת עזה.

ציר פילדלפי. דובר צה"ל
ציר פילדלפי/דובר צה"ל

המקורות הצבאיים הדגישו כי מדובר באחריות כוללת של כל מערכת הביטחון, שייעודה בין היתר היה סיכול הברחות הנשק מהמזרח התיכון דרך סיני אל רצועת עזה. משימה זו, כך מסתבר, נכשלה.

לפי המקורות הצבאיים, בפיקוד הדרום בשבועות האחרונים מבוצעות פעולות בשטח שנועדו למנוע הברחות, ובמקביל עמלים בימים אלו על תוכנית לטיפול בציר פילדלפי והאופן בו יכנסו סחורות בהמשך דרך מעבר רפיח, כדי למנוע התחמשות של פעילי הטרור ברצועת עזה. ברקע, המצרים מעבירים מסרים לישראל שלא לבצע פעולות אגרסיביות במרחב, כדי לא להוביל למהומות וניסיונות של פלסטינים לעבור לשטח המצרי. לפי גורמי ביטחון, הסוגייה הרגישה הועלתה בפני המצרים ובפני האמריקנים והצדדים אמורים לגבש פתרון ביטחוני בתיאום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ציר פילדלפי. דובר צה"ל
ציר פילדלפי/דובר צה"ל

"אין שום כוונה להעביר את כל מצבור הנשק ומטעני החבלה לישראל, זה מסוכן ואין בזה שם תועלת ולכן משמידים אותם בשטח הפלסטיני בצורה שיטתית", סיפר הקצין. "מדובר במחסני נשק, ומצבורים גדולים. ההיקף הוא כל כך גדול שהמחבלים יוצאים לרחובות כאזרחים תמימים ועוברים בין בניינים, כי יודעים שכמעט בכל בית יש נשק ותחמושת, אז למה להם להסתכן ולהסתובב עם נשק כשאנחנו מחפשים אותם?".

היום דווח בוואלה! על פעולה של צה"ל בסיוע נגמ"שׁים וטנקים מערבית למעבר כרם שלום, אך בצה"ל הבהירו כי הייתה זו פעולה שנועדה לאבטח כניסה של סיוע הומניטארי לרצועת עזה ולא לצורכי טיפול במנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully