וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: יצאה מהאוטו לריב עם החבר, הותקפה על ידי טיגריס בנגלי - ואחד אחר טרף את אמא שלה

4.2.2024 / 0:03

תיעוד דרמטי מגן חיות בסין: אישה שהתעמתה עם בן הזוג שלה הותקפה על ידי טיגריס עצום שגרר אותה. אמא שלה ניסתה להציל אותה ונהרגה על ידי טיגריס אחר. לאחר בדיקה הרשויות ניקו את הנהלת הפארק מאשמה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

קשה לצפייה: טיגריס תקף והרג אישה שיצאה מהרכב/תיעוד מהרשתות חברתיות

תיעוד מצמרר מציג את הרגע שבו אישה צעירה נגררה על ידי טיגריס, שניות לפני שאמה נרצחה על ידי הטורף בניסיון להציל אותה.

מה שהתחיל כמשפחתית בפארק חיות הבר באדאלינג בבייג'ינג, סין הסתיים בטרגדיה לאחר שהאישה, שזוהתה בתקשורת המקורית רק כגב' ז'או, יצאה מהמכונית כדי להעליב את בן זוגה שישב במושב הנהג - כשהרכב היה בתוך מתחם הטיגרסים הסיביריים . עם זאת, לפי חלק מהדיווחים עולה שהמשפחה פשוט חשבה שהם עזבו את המתחם שבו הוחזקו הטיגריסים.

מיד שיצאה מהרכב טיגריס סיבירי ענק התנפל על הצעירה וניתן לראות בצילומים כיצד הוא גורר אותה ימינה. גם בן זוגה ואמא שלה עזבו את המכונית במטרה לחלץ אותה. אולם טיגריס שני מיד תקף וגרר את האישה המבוגרת אל מותה, למרות מאמצי ההצלה של שומרי הפארק.

הצוות של בדלינג הצליח לחלץ את הבת בחיים, והיא הועברה לבית החולים עם פציעות קשות בצוואר, אך אמה נהרגה מיד. הפארק קיבל הוראה להשעות את כל הפעולות על ידי הרשויות הנפרדות של יאנג-צ'ינג לאחר התקרית (שהתרחשה ביולי 2016 אך התיעוד שלה הפך לויראלי לאחרונה). חקירה קבעה מאוחר יותר שהאירוע לא היה באשמת הנהלת הפארק והמקום חזר לפעול בנובמבר, למרות שסיורים בנהיגה עצמית אסורים כעת.

הבת שנותרה בחיים תבעה מאז את הפארק לשלם לה פיצויים בסך של 1.25 מיליון יואן (כ-650 אלף שקלים) שנועדו לכסות את עלויות הלוויה של אמא שלה, הוצאות המחייה של בני משפחתה התלויים בה ופיצויי נחמה לבני משפחה אחרים.

ככה נראו רגעי האימה

הפארק המשתרע על פני 6,000 דונם ונמצא ליד חלק מפורסם של החומה הסינית, מאפשר למבקרים בו לנסוע דרך מתחמים שונים של בעלי חיים וזו לא זא הפעם הראשונה שצצו בו בעיות בטיחות חמורות - בשנת 2014, מאבטח שיצא מרכב הסיור שלו נפצע אנושות מטיגריס בנגלי, ובשנת 2016 נהרג עובד בפארק על ידי פיל.

הטיגריסים הסיביריים הם הטיגריסים הגדולים בעולם, כאשר הבנגלים מדורגים במקום השני בגודל. למעשה הטיגריס הסיבירי הוא הגדול במשפחת החתוליים ודמויי החתול בכלל, כשרק חתולי כלאיים כמו הלייגר גדולים ממנו.

הם הוגדרו כנמצאים בסכנת הכחדה חמורה לפני 2008 על ידי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע והמשאבים הטבעיים (IUCN) אך שודרגו מאוחר יותר לסכנת הכחדה, כאשר מאמצי השימור שלהם נשאה פרי. עם זאת, ההתאוששות של אוכלוסיית הטיגריסים איטית עקב צייד מתמשך, ירידה בגודל ובאיכות בתי הגידול הטבעיים שלהם עקב כריתת עצים ושריפות יער, ירידה באוכלוסיות טרף והיעדר מגוון גנטי בתת-המין הנגרם מציד יתר. הסיבות העיקריות להידלדלות הטיגרסים הן הרס אזורי המחיה הטבעיים שלהם (יערות וערבות עשב) וציד לשם שימוש בפרוותם וייצור תרופות אליל מהאיברים שלהם. לטענת ביוואש פאנדב, ברפואה הסינית המסורתית מייחסים סגולות מיוחדות לעצמות הטיגריסים. "יש דרישה עצומה לעצמות האלה", הסביר ביוואש פאנדב, מומחה לטיגרסים מהקרן להגנת חיות הבר "והניסיון לתת לה מענה באמצעות ציד ללא היתר הוא הסיבה המיידית לירידה במספר הטיגריסים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תיעוד של שיחרור לטבע של טיגריס סיבירי/WWFunitedkingdom

פאנדב ציין, כי בשוק הסיני שוויו של טיגריס מת יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים, וכי גם בארה"ב יש דרישה רבה למוצרי טיגריס.

אלפי טיגריסים גדלים כיום בפארקים ברחבי סין, אך מומחי טבע מתעקשים שתוכניות רבייה כאלה עוזרות רק מעט להתאוששות של אוכלוסיות הבר ולפעמים מספקות כיסוי לסחר בלתי חוקי בחלקי בעלי חיים, מה שללא ספק תורם להיותם בסכנת הכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully