וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: פיקוד העורף התיר לכיתות הכוננות בצפון להחזיק בנשקם

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 13:34

פיקוד העורף שחזר בו מהחלטתו ואף יתגבר את כיתות הכוננות בנשקים נוספים. זאת לאחר שראשי המועצות השמיעו ביקורת על החלטת פיקוד עורף לפרק את חלק מכיתות הכוננות בגליל העליון מנשקם

בווידאו: יירוט בצפון אחרי האזעקות על חדירת כלי טיס עוין/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פיקוד העורף הודיע היום כי חזר בו מההחלטה לקחת את כלי הנשק של כיתות הכוננות של הישובים שאינם צמודי גדר בגליל העליון. "לאחר בחינה נוספת, בישובים הסמוכים למרחב הגבול, לרבות אלו שהוזכרו במכתב, ימשיכו לפעול כוחות המילואים שגויסו בתחילת המלחמה על ידי פיקוד העורף, והם ימשיכו לשאת נשקים", כך נכתב בהודעה שפרסם היום דובר צה"ל. "אין שינוי בכיתות הכוננות ביישובים סמוכי הגדר, ובימים אלה הם אף יתוגברו בנשקים נוספים, ציוד ואימונים".

אמש, מפקד נפת חירם של פיקוד העורף סא"ל במיל שמעון פרץ, שלח אמש (חמישי) מכתב למועצות בגליל העליון בו דרש להחזיר את כלל כלי הנשק של כיתות הכוננות, מלבד מפקדי הכיתות, מכל הישובים שאינם סמוכי גדר. המכתב נשלח למועצות האזוריות - הגליל העליון, מרום הגליל ומבואות החרמון והמועצות המקומיות חצור הגלילית, יסוד המעלה וראש פינה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הגיב להחלטה בחשבון ה-X שלו וכתב: "אני מברך על החלטת צה"ל להפסיק את המהלך השגוי. כל הסיפור מוכיח פעם נוספת שחייבים להסדיר באופן חד וברור את כל הנושא של כיתות הכוננות ומעמדם של הרבש"צים".

הלחימה בגבול לבנון. אייל מרגולין/פלאש 90, עיבוד תמונה
הלחימה בגבול לבנון/עיבוד תמונה, אייל מרגולין/פלאש 90

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הגיב אמש לדברים בחשבון ה-X וכתב: "הדרישה להחזיר את הנשקים ביישובי הצפון למרות המלחמה מול חיזבאללה היא בגדר ליקוי מאורות, לא שקולה ולא סבירה. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת, לחזק את כיתות הכוננות ולהסדיר בהקדם את מעמדם של הרבש"צים".


ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, אף פנה למפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא ושר הביטחון יואב גלנט על מנת שיפעלו לעצירת איסוף כלי הנשק, ואמר: "ממשלת ישראל הפכה למחדלת ישראל. אף אחד שם לא זוכר מי נלחם בגבורה ב-7 באוקטובר, ושוב מפקירים את מי שחיים בחזית לגורלם. ההתנהלות כאילו נגמרה המלחמה, תוך פירוק כיתות הכוננות בחלק מישובי הגליל העליון עלולה לעלות בחיי אדם. לא רק שהמלחמה לא הסתיימה, היא מתעצמת, ודי לבדוק רק את אירועי היממה האחרונה כדי להבין זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully