וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומבינה של סטרוק: הכניסה את יישובי איו"ש לתקציב שביקשה "לחיזוק הצפון"

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 8:52

סטרוק פנתה לשר האוצר סמוטריץ' בבקשה לאשר 15 מיליון שקלים לטובת "חיזוק הצפון", אך לא סיפרה כי סורבה משום שהתקציב מיועד גם ליישובים באיו"ש. "כואב לי מאוד שיש מי שמתעקש לעכב את התקציב מסיבות שאינן ענייניות, על גבם של מתיישבי הצפון", הגיבה סטרוק | חשיפת וואלה

ההרס בצפון בזמן המלחמה - מנרה/מועצה אזורית הגליל העליון

באמצע השבוע שעבר, תושבי מנרה ויישובים נוספים בצפון שבתיהם נהרסו נפגשו יחד עם ראשי הרשויות ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, בבקשה לסייע ליישובים לשקם את בתיהם ואת קהילותיהם. בניגוד לתושבי הדרום בהם מטפלת מנהלת תקומה, ביישובי הצפון אין גוף שמטפל בבנייה מחדש של היישובים שנפגעו מירי מלבנון ומפעילות צה"ל בתוכם.

השרה סטרוק פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה לאשר 15 מיליון שקלים לטובת חיזוק הקהילות. בשיחה עם וואלה!, הסבירה סטרוק, ובצדק, שהיישובים הקהילתיים בצפון פוזרו ברחבי הארץ והקהילות שלהם מפורקות. לכאורה, המטרה יותר מראויה.

סטרוק פנתה בבקשה לשכנע את היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, שלטענתה מסרב לאשר את הכסף למטרה החשובה. אלא כשפנינו למשרד האוצר התברר שלסירוב לאישור הבקשה - יש סיבה טובה. בשיחה נוספת, הודתה סטרוק שהכסף אינו מיועד רק לשיקום הקהילות בצפון, אלא גם ליישובים ביהודה ושומרון, ואמור להתחלק כך: 55 אחוזים לטובת יישובי הצפון, והיתר ליישובי והדרום ויהודה ושומרון. כשביקשנו להבין מדוע צריך להעביר כסף ליהודה ושומרון, שהרי לא פונו כתוצאה מהמלחמה הסבירה סטרוק: "יהודה ושומרון הוא אזור מלחמה". לדברי גורמים באוצר, הבקשה נוסחה כך שהכסף מיועד לצרכי המלחמה בלבד ולכן לא ניתן לאשר אותו.

הרס בקיבוץ מנרה, 22 לדצמבר 2023. מועצה אזורית גליל עליון, אתר רשמי
"יהודה ושומרון הוא אזור מלחמה". תמונות מזירות ההרס בקיבוץ מנרה/אתר רשמי, מועצה אזורית גליל עליון

בתגובתה, האשימה סטרוק את "פקידים והיועמ"שים" בעיכוב התקציב. "עמלתי להביא תקציב שיתן מענה, והכל מתוך שיח עם ראשי המועצות ורכזי הישובים. צר וכואב לי מאד שיש מי שמתעקש לעכב את התקציב מסיבות שאינן ענייניות, על גבם וחשבונם של מתיישבי הצפון. אני קוראת לפקידים וליועמ"שים שלא מבינים את הצורך העצום, להגיע ללילה אחד במנרה, או לחיות עם משפחתם שבוע אחד במלון כלשהו. לראות מקרוב חלק מהמצוקות ולהבין ממי הם גוזלים תקציבים".

אם סטרוק רוצה לסייע במאמצי החוסן הקהילתי, ראוי היה שתעביר את הכסף לחיזוק מבנים בבני ברק שם אין מיגון והתשתיות רעועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully