וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממדי ההרס בקיבוץ מנרה על גבול הצפון נחשפים

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 9:51

86 מתוך 155 בתים בקיבוץ מנרה נהרסו כליל, כך חושפת המנהלת העסקית של הקיבוץ אורלי יצחק בריאיון עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM. לדבריה, יידרשו חודשים לשיקום הקיבוץ. לחוסר האונים מוסיפה העובדה שמינהלת תקומה, המשקמת את העוטף, אינה אחראית על שיקום הצפון

ההרס בצפון בזמן המלחמה - מנרה/מועצה אזורית הגליל העליון

אם היה ספק ביחס לעובדה שבצפון מתחוללת מלחמה של ממש, הנתונים לגבי ממדי ההרס בקיבוץ מנרה מפזרים אותו. 86 מתוך 155 בתים בקיבוץ מנרה נהרסו כליל מהירי של חיזבאללה מלבנון. אורלי יצחק, המנהלת העסקית של הקיבוץ אומרת בריאיון עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "אף אחד לא נמצא ביישוב מלבד כיתת הכוננות וצבא, וחצי מהישוב סגור בצו אלוף, זה אומר שגם כיתת הכוננות לא יכולה להיות בכל היישוב".

לכל העדכונים על המלחמה

יצחק מוסיפה: "אני רוצה להציף את העניין. ברגע שיגידו לנו 'נגמר, חוזרים הביתה', לחלק ניכר מהאנשים אין לאן לחזור. אסור היה לנו לכבות את הבתים, אסור היה להגיע לכבות אותם, לא לנו ולא למכבי האש. האם הם גרמו לנזק בלתי הפיך לדירות ליד? אני אפילו לא יודעת להגיד. גם על דירות שנפגעו לפני חודשיים - היקף הנזק הוא שאין לאן להחזיר את האנשים בתום המלחמה".

פגיעת נ"ט במבנים במנרה. 23.11.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעות של טילי נ"ט במנרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בריאיון סיפרה יצחק: "זה בעיות של תשתיות, ובעיות דרמטיות במבני ציבור. רק השבוע היו שתי פגיעות של נ"ט בחדר האוכל, וזה לב הקיבוץ, כל המועדון והצרכנייה, הם באותו מבנה. שתי הפגיעות האלה גרמו להרס רב של תקרה ושל קירות, אני לא יודעת כמה להגיד כי מס רכוש לא שולח את השמאים, כי אסור להם להגיע - ככל שזה מתמשך הנזק מתווסף וישנם סדקים ביסודות המבנים".

יצחק שוחחה עם השרה אורית סטרוק לגבי תקציבי השיקום והסיוע ליישובי הצפון. היא הסבירה שמנרה אינה דומה ליישובים אחרים, שכן היישוב למעשה נחרב, ויידרשו חודשים רבים כדי לשקם אותו ולהשיב את התושבים. "מנהלת תקומה לא מטפלת ביישובים בצפון. אנחנו בחוסר אונים, אין לנו כתובת. תקומה בוודאות אמרו שזה לא תפקידם. חלק מהסכום עובר דרך החטיבה. הכסף של תקופה לא יכול לשמש את תושבי הצפון, ואין תוכנית מוסדרת. היא בהחלט מבינה את המצוקה. חלק מהדברים הם לגמרי על שולחנה של השרה, אבל מה היא אומרת זה שיש את הכסף, היא לא רושמת את הצ'קים כרגע כי יש בעיות בירוקרטיות", אמרה יצחק.

הרמטכ״ל הרצי הלוי סייר בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה, תת-אלוף שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה, גבול לבנון, 10 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם לוחמים בגבול הצפון/דובר צה"ל

יצחק מזכירה שהיישובים מתת, דובב וכפר גלעדי "נמצאים בפרונט, אנחנו החיץ". היא מסכמת: "אני אשתף איתך פעולה על כל דבר שיעלה לתודעה הציבורית את הצפון, אני מבינה את כל מה שהיה, האסון בדרום שם הוא קולוסאלי ואי אפשר להשוות. אבל אי אפשר לבטל את המצב בצפון. אנחנו חזית הלחימה. הציונות השאירה אותם לאורך שנים במקום הזה, במקום הקשה והאכזרי הזה. זה לא פשוט לחיות במנרה, נסראללה הוא לא הפרטנר שלנו, אבל אורית סטרוק צריכה לעמוד בהבטחות שהיא אמרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully