וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצול היחיד מאסון הנמ"ר של גבעתי חזר אל הכלי החרוך: "לא יודע איך רק אני נשארתי"

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 10:59

בעודו מאושפז ומצבו אנוש, ביקש דניאל מזביץ' מחבריו ליחידה רק דבר אחד. כעת, חודש אחרי האסון, ניצב דניאל לבדו בנמ"ר המפוחם שהיה פעם בית ל-11 לוחמים נוספים. "היה ברור שיהיו הרוגים, אפילו מהצוות שלנו, אבל את זה לא דמיינו בסיוטים הכי גדולים שלנו"

פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה/דובר צה"ל

חודש לאחר אסון הנמ"ר בו נפלו 11 לוחמי גבעתי, חזר אתמול (חמישי) דניאל מזביץ', הניצול היחידי מאותה התקרית, אל אותו נמ"ר חרוך. בתמונה אחת שאומרת הכל, ניצב מזביץ' לבדו בנמ"ר, שהיה פעם ביתו שלו ושל 11 לוחמים נוספים שכיום כבר אינם. "אני לא יודע איך דווקא אני נשארתי, הרוב אומרים שזה נס. אני יודע שנשארתי כדי להנציח אותם".

"איך נאמר, תמונה אחת - אלף מילים", כתב מזביץ' בפוסט באינסגרם. "למי שלא מכיר אותי, אני דניאל, הניצול/השורד (תקראו לזה איך שתרצו) היחיד מאסון הנמר, אותו אסון שאירע ב-31 לאוקטובר, ביום החמישי שלנו לכניסה, ובו נהרגו 11 מתוך 12 לוחמים גיבורים שהיו באותו נמר, ונשארתי רק אני.
מה שאתם רואים בתמונה זה הנמר שלי, או לפחות מה שנשאר ממנו אחרי האסון", פתח דניאל את דבריו.

התמונה האחרונה של צוות הלוחמים של חטיבת גבעתי לפני כניסתם לרצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה האחרונה של צוות הלוחמים של חטיבת גבעתי לפני כניסתם לרצועת עזה. 1 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נגמ"ש נמר, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
נגמ"ש נמר, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

מזביץ' תיאר כי צילם את התמונה כחודש לאחר אותו האסון. זאת, לאחר ששבועיים מתוך אותו הזמן היה מורדם ומונשם במצב אנוש. "אותם חבר'ה שעובדים על הנמ"ר שלי נענו לבקשתי, שביקשתי ביום בו התעוררתי, שביום שבו אצליח סוף סוף לחזור לעמוד על הרגליים, יתנו לי להגיע ולראות את הכלי", סיפר דניאל, "אותו כלי ששימש לי לבית כמעט חודש בשטחי כינוס, אותו כלי שישנתי בו יותר משישנתי בבית שלי בשנה האחרונה, אותו כלי שדאגתי לו יותר משדאגתי לעצמי וטיפלתי בו יום יום כאילו היה הילד שלי, כדי שיחזיר לי וישמור עליי באותה מידה בשדה הקרב, והנה הוא שמר עליי".

דניאל הוסיף וסיפר שידע שבמלחמה חבריו לכוח צפוים להיפגע, וכמה מהם אף לההרג. "אבל זה לא הזיז לנו כי מול העיניים שלנו הייתה מטרה יותר נעלה מהכל והיא לשמור על הבית שלנו, על הארץ שלנו שאין לנו אחרת ממנה, ועל המשפחות שלנו, שיוכלו לחזור לחיות בשלום ובאין פחד", הוא סיפר

"אבל את זה? את זה לא דמיינו בחיים, גם לא בסיוטים הכי גרועים שלנו, שככה 11 לוחמים, גיבורים, אגדות ואנשים זהב אחד אחד, ילכו לנו במכה אחת, באותו כלי, באותה שנייה", המשיך דניאל וכתב.

משפחות 11 חללי הנגמ"ש מגיבות לפוסט של דניאל מזביץ'.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"שרדת כי העולם צריך את האור שלך". משפחות 11 חללי הנגמ"ש מגיבות לפוסט של דניאל מזביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משפחות 11 חללי הנגמ"ש מגיבות לפוסט של דניאל מזביץ'.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"יש לך 11 מלאכים ששומרים עליך". משפחות 11 חללי הנגמ"ש מגיבות לפוסט של דניאל מזביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני לא יודע איך דווקא אני נשארתי, הרוב אומרים שזה נס, והם כנראה צודקים, אבל דבר אחד אני יודע וזו הסיבה ללמה נשארתי, והיא להנציח את אותם", כתב מזביץ', "11 אריות, שהיו לי לבית ומשפחה שנייה לאורך כל הדרך, חלקם היו שם איתי עוד מהיום הראשון בצבא, ועברו איתי כל כך הרבה, ואלו שהכרתי בהמשך, הצליחו להיחרט אצלי בלב ובנשמה, כל אחד בדרך שלו, ואני רוצה שכולם ידעו מי ומה הם היו, מלאכים אחד אחד".

מזביץ' המשיך את דבריו וכתב: "אחים יקרים שלי, חברים שלי, משפחה שלי.היתה לי הזכות והעונג להכיר כל אחד ואחד מכם, ולחוות איתכם את הרגעים האחרונים שלכם, שגם בהם צחקתם, כמו שרק אתם יודעים, כמו שלא צחקתם בחיים שלכם".

בסוף המכתב, כתב דניאל את שמותיהם של 11 מחבריו שאיבד באותו האסון. ליאור סימינוביץ, עידו עובדיה, פדיה מרק, רועי דאוי, עדי דנן, עדי לאון, שי ארווס, הלל סולומון, ארז מישלובסקי, איתי יהודה, רועי סרגוסטי. דניאל חתם את דבריו במילים: "בלב ובנשמה, רובאית צבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully