וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שחשודה בהזנחת בתה ששקלה 8 ק"ג במותה: "הרופאים אמרו שהכול בסדר"

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 18:54

בית המשפט האריך את מעצרם של ההורים שחשודים בגרימת מותה של הילדה בשל הזנחה קשה. בדיון הכחישו השניים את המיוחס להם, וטענו כי מצבה הבריאותי הוביל לטרגדיה: "היא הייתה יקרה לנו". נציג המשטרה: "קשה להעלות על הדעת שהילדה לא קיבלה טיפול רפואי דחוף"

עורך הדין שמייצג את האם שחשודה בהזנחת בתה: "טרם התבררה סיבת המוות"/ארז הראל

אמה של בת ה-7 שהוזנחה ומתה במשקל 8 קילוגרמים הגיבה היום (רביעי) לראשונה לחשדות המיוחסים לה ולבעלה בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון. "הרופאים אמרו לנו שהכל בסדר", אמרה אמה של הילדה, החשודה כעת בגרימת מותה.

בדיון, הוארך בארבעה ימים מעצרם של הורי הילדה, זוג בשנות ה-30 לחייו המתגורר במושב בשפלה. השניים נעצרו השבוע לאחר שילדתם הובהלה לבית החולים אסף הרופא ללא רוח חיים ועם סימני הזנחה קשים, בהם כינים רבים על ראשה ופניה, ציפורניים מוזנחות ורזון קיצוני עד כדי כך שמשקלה הגיע לכדי שמונה קילוגרמים בלבד. הוריה טוענים שהילדה איבדה את חייה בעקבות בעיות רפואיות קשות מהן סבלה, ובהן פיגור שכלי ואפילפסיה.

"הייתי אם מסורה מהשניה שהיא נולדה", טענה האם בדיון. "אני ובעלי היינו לצדה כל הזמן. כשהתבשרנו שהיא הייתה חולה, התאפסנו על עצמנו ועשינו הכל בשביל להציל אותה. במשך שנתיים היינו צריכים להילחם כדי שהיא תוכל לקבל את התרופות שהיא הייתה צריכה בגלל התסמונת, המוטציות ובעיית ההרזיה שלה. תמיד הייתי עם הרופאים שלה בקשר. כל דבר קטן שהיה לי חשד לגביו, ישר הלכתי לבדוק את זה אצל רופאים".

עוד הביעה ביקורת כלפי הטיפול הרפואי שקיבלה ילדתה. "בדקנו את קוצר הנשימה שהיה לה והרופא אמר שזה שום דבר. בקופת חולים לא גילו שיש לה אפילפסיה כשהלכנו לבדיקה, הם פשוט אמרו לנו שהכל בסדר. כל מי שמכיר אותי יודע שנתתי את הנשמה ואת הכל בשביל הילדה שלי. היא הייתה יקרה לנו".

זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

לטענת עו"ד אורן ששון, שבועיים לפני אירוע מותה של הילדה, הוריה קיימו פגישה עם רופאה נוירולוגית בשל מצבה הרפואי הקשה והלכו איתה פעמים רבות לטיפול רפואי נוסף. עם זאת, השופט ציין שלפי המסמכים הרפואיים שנלקחו על ידי המשטרה - הילדה קיבלה טיפול רפואי בפעם האחרונה לפני כשמונה חודשים.

כמו כן, נציג המשטרה טען בדיון שכלל האינדיקציות שנלקחו מהזירה ומבית החולים העלו את החשד שהילדה מתה כתוצאה מהזנחה. "כמי שהיו אחראים על הילדה ומטבע הדברים, החשד נופל על ההורים. ישנן אינדיקציות למעשים ומחדלים שקשורים למותה".

עו"ד שי רודה, שמייצג את האב החשוד, טען מנגד שהיחידה החוקרת ואנשי הצוות הרפואי שהסיקו שהילדה איבדה את חייה בעקבות הזנחה לא נחשפו למלוא מצבה הרפואי המורכב והקשה. כששאל את נציג המשטרה האם יש בידיהם את רשימת התרופות שהילדה נטלה, זה השיב בשלילה. "אף אחד עדיין לא יודע מה היא סיבת המוות", אמר עו"ד אורן ששון בדיון. "יש רק ספקולציות. היא הרזתה כי היה לה פטרייה קשה בגוף, היא לא אכלה ולא גדלה".

עוד בוואלה!

הילדה שנמצאה מתה במשקל 8 קילו: פרטים חדשים על הפרשה הקשה

לכתבה המלאה

השופט: "קשה להעלות על הדעת מצב בו המנוחה הגיעה בנתונים האלו ולא קיבלה טיפול רפואי דחוף"

לטובת מיצוי הראיות בחקירה, נלקחה גופתה של הילדה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. תוצאות נתיחת הגופה צפויות להעיד האם המוות נגרם בשל בעיות גנטיות ובריאותיות מהן סבלה הילדה כפי שטוענים החשודים, או כתוצאה מהזנחה חמורה מצד הוריה כפי שסבורים במשטרה. "הילדה סבלה במשך שבע שנים, ובימים אלו היא סובלת כשאנחנו לא יכולים לקבור אותה", אמר בכאב שוקי, קרוב משפחה של הילדה ושל ההורים החשודים.

בני המשפחה התחננו בפני בית המשפט ונציגי המשטרה שיוכלו לקבור את הילדה המנוחה ושההורים החשודים ישתחררו רק להלוויה, אך נציגי המשטרה טענו בפני השופט טל גבאי שאין בידיהם את כמות השוטרים הנדרשת לביצוע ליווי של החשודים להלוויה. "כבר חמישה ימים עברו ועוד לא קברנו אותה. אנחנו מרגישים נורא במשפחה", טענו בני המשפחה. "ההורים סבלו שבע שנים, סבלו כאשר מתה ועכשיו הם צריכים לסבול ולשבת במעצר. אתמול הלכתי למסור עדות במשטרה ושוטר אמר לי שעצורים רצו להרביץ לאבא במעצר. הוא מסכן".

עוד טענו חוקרי המשטרה כי הם סבורים שנעשו פעולות לשיבוש הליך החקירה. "אני סבור שבנסיבות אלה היה מקום אילו מדובר היה בהורים שדאגו לאשפז את המנוחה זמן רב לפני שהגיעה למצב אליו הגיעה", אמר השופט טל גבאי בהחלטה, וציין שישנן פעולות חקירה נוספות שקיים חשש לשיבושן על ידי תיאום גרסאות. "קשה להעלות על הדעת מצב בו המנוחה הגיעה בנתונים כפי שהוצגו כעת ולא קיבלה טיפול רפואי דחוף. התנהלות זו של הוריה החשודים של המנוחה, מרכיבה את החשד הסביר לביצוע העבירות המיוחסות להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully