וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה שנמצאה מתה במשקל 8 קילו: פרטים חדשים על הפרשה הקשה

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 17:08

בת ה-7 שנמצאה ללא רוח חיים מגיעה ממשפחה דלת אמצעים מהשפלה, שהייתה מוכרת לרווחה. עוד נודע כי הילדה לא הגיעה לבית הספר מאז מתקפת הפתע של חמאס, וסבלה מפיגור שכלי ומהתקפי אפילפסיה קשים. גרסת ההורים החשודים: לילדה היו בעיות גנטיות שלא אפשרו לה להשמין

פרטים חדשים על מקרה החשד להתעללות בילדה בת ה-7 שאותרה ללא רוח חיים בשפלה: מדובר במשפחה דלת אמצעים שהייתה מוכרת לרווחה. הילדה סבלה מפיגור שכלי ומאפילפסיה, כנראה הגיעה למשקל כזה גם בגלל מצבה הבריאותי.

עוד נודע כי הילדה לא הגיעה לבית הספר מה-7 באוקטובר, התאריך שבו נפתחה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל. בתקופה זו המשפחה הייתה בקשר עם הרווחה, אך לא ברור עדיין אם עובדת סוציאלית ראתה את הילדה והייתה עדה למצבה הבריאותי. דבר זה נחשב חריג במיוחד מפני שבבתי ספר של חינוך מיוחד יש השגחה מיוחדת.

כאמור הילדה, בת יחידה להוריה, הגיעה לבית החולים עם סימני הזנחה קשה, בהם משקלה - שעמד על שמונה קילוגרמים בלבד.

אמבולנס מד"א בזירה בה נכד דקר את סבו בראש העין, 16 באוקטובר 2020. מד"א
אמבולנס (ארכיון)/מד"א

מה גרסת ההורים החשודים?

בדיון הארכת מעצרם של ההורים החשודים שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, נציג המשטרה תיאר שהילדה סבלה מתת תזונה חמור, נגעים בגופה וטיפול לקוי ביותר בהיגיינה ובבריאות שלה כמו למשל כינים שכיסו את כל פניה וגופה.

עו"ד אורן ששון, הסניגור של ההורים החשודים, טען בדיון כי מדובר על ילדה עם בעיות גנטיות ובריאותיות שלא מאפשרות לה להשמין ללא קשר למצבה התזונתי' והוסיף שאם הילדה הזעיקה את מד"א לאחר שראתה אותה סובלת ממחלת האפילפסיה ומפרכסת בבית. נציג המשטרה ציין בתגובה שהאם התקשרה לדווח למשטרה אך לא למד"א.

"יש פה מקרה טרגי, אין ויכוח. ילדה בת 7 נפטרה כשהיא חולת אפילפסיה קשה", אמר עו"ד ששון בדיון. "מדובר באנשים נעדרי עבר פלילי שרוצים לגדל ילדה, וקיבלו דבר כזה שרק אלוהים יודע איך הוא נותן את זה. היו לילדה 17 התקפי אפילפסיה קשים ביום שהאם צריכה לטפל בהם. לקחו אותה למסגרת ובמסגרת לא הסכימו, לקחו אותה למסגרת שלא אפשרו לה להיות במסגרת הזאת, והיא כמו לביאה נלחמה לקחת אותה למסגרת אחרת".

לטענת עו"ד ששון, אף עו"ס לא היה בקשר עם הילדה ומשפחתה או היו עדים למצבם הבריאותי. לוואלה! נודע כי העובדת הסוציאלית הייתה בקשר עם קבוע ההורים והיה קשר עם האמא שעדכנה שהיא לא שולחת את הילדה לבי"ס בגלל חשש מטילים.

ביקור סדיר זה באחריות קב"סית של משרד החינוך ולא של עו"ס, אלא שלוואלה! נודע כי ההנחיה של משרד החינוך הייתה לא לאכוף ביקור סדיר בחודשי המלחמה. הילדה לא במצב רפואי טוב מלידה אבל מחכים לקבל את כל החומר לאחר נתיחת הגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully