וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און מאיים: "לא נהסס לתקוף בנשק גרעיני"

מנהיג קוריאה הצפונית מזהיר את ארה"ב, דרום קוריאה ויפן מפני "פרובוקציות גרעיניות", ברקע המתיחות הגוברת בחצי האי. הרודן הורה לראשי מערך הטילים של צבאו "לא להסס לשגר אפילו מתקפה גרעינית אם האויב מתגרה בנשק גרעיני"

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזהיר הלילה (חמישי) כי פיונגיאנג לא תהסס לתקוף בנשק גרעיני במקרה של "פרובוקציות גרעיניות" - כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית המבודדת.

אזהרתו של קים מגיעה לאחר פגישה בין בכירים מקוריאה הדרומית וארה"ב בשבוע שעבר בוושינגטון, שבה דנו בהרתעה גרעינית במקרה של עימות עם הצפון. האג'נדה של הפגישה כללה "תכנון גרעיני ואסטרטגי", ובעלות הברית חזרו והדגישו כי כל מתקפה גרעינית של פיונגיאנג על ארצות הברית או על הדרום תביא לסופו של המשטר הצפון קוריאני.

עם זאת, לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית, קים אמר לראשי מערך הטילים של צבאו "לא להסס (לשגר) אפילו מתקפה גרעינית אם האויב מתגרה בנשק גרעיני". וושינגטון, סיאול וטוקיו פרסמו הצהרה זמן קצר לאחר מכן, שבה דחקו בפיונגיאנג "לחדול מפרובוקציות נוספות ולהיענות לקריאתנו לדיאלוג מהותי ללא תנאים מוקדמים".

שלוש המדינות הגבירו את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן לאור מספר הניסויים חסרי התקדים של פיונגיאנג השנה, וביום שלישי הן הפעילו לראשונה מערכת לשיתוף נתונים בזמן אמת על שיגורי טילים צפון קוריאניים.

ביום שני, הצפון שיגר את הטיל הבליסטי הבן-יבשתי העוצמתי ביותר שלו, האווסונג-18, ותיאר זאת כ"אזהרה לתגובת נגד" אל מול "האיום הצבאי" המתמשך של וושינגטון ובעלות בריתה. בשבוע שעבר, צוללת אמריקנית עגנה בעיר הנמל הדרום קוריאנית בוסאן, ואתמול וושינגטון ערכה תרגיל אווירי עם סיאול וטוקיו בהשתתפות מפציצים ארוכי-טווח.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בעצרת האימהות הלאומית, 9 בדצמבר 2023. רויטרס
הנשק הגרעיני חיוני להישרדות משטרו. קים ג'ונג און בעצרת האימהות הלאומית/רויטרס

הצפון הזהיר לאחרונה ש"חצי האי הקוריאני נמצא במצב מלחמה", וכי "הנכסים האסטרטגיים" שנפרסו על ידי וושינגטון בדרום יהיו "מטרות ההרס הראשונות". באוקטובר, כשמפציץ אמריקני מדגם B-52 היכול לשאת נשק גרעיני השתתף לראשונה בתרגיל אווירי משותף עם יפן וקוריאה הדרומית, הצפון תיאר זאת כ"צעדי התגרות מכוונים למלחמה גרעינית מצד ארצות הברית".

פיונגיאנג רואה את התרגילים של ארצות הברית ובעלות בריתה כחזרות לפלישה, והיא מצדיקה את ניסויי הטילים שלה כ"צעדי-נגד" הכרחיים. בשבוע שעבר, שר ההגנה הדרום קוריאני התבטא באופן חריג כשהזהיר שפיונגיאנג תחווה "גיהנום של הרס" אם היא תנקוט פעולה "פזיזה" ש"תחריב את השלום".

יאנג מון-ג'ין, נשיא האוניברסיטה ללימודים צפון קוריאניים בסיאול, אמר כי שתי הקוריאות נמצאות "בשיאה של רטוריקה מסלימה ושל איומים במכה מקדימה". הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההתפתחויות האחרונות "משקפות בצורה ברורה את חומרת המצב ואת המצב הנוכחי הסוער בחצי האי הקוריאני".

פיונגיאנג הכריזה בשנה שעברה על עצמה כמעצמה גרעינית "בלתי הפיכה", והצהירה שוב ושוב כי היא לעולם לא תוותר על תוכנית הגרעין שלה, שהמשטר רואה בה חיונית להישרדותו.

עוד בוואלה!

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בין-יבשתי: "יכול לפגוע בכל נקודה בארה"ב"

לכתבה המלאה
שיגור של טיל בליסטי בין-יבשתי במהלך ניסוי של קוריאה הצפונית, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
מסוגל לפגוע בכל פינה בארה"ב. שיגור הטיל הבין-יבשתי במהלך הניסוי הצפון קוריאני ביום שני/רויטרס

בהצהרה נפרדת, אחותו של קים, קים יו ג'ונג, תקפה את כינוס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון על השיגור האחרון של ארצה, וטענה כי הוא היה הפגנה של זכותה הטבעית להגנה עצמית. לטענתה, התרגילים הצבאיים הבלתי-פוסקים של וושינגטון ו"כוחותיה הווסליים" הם חלק מההכנות לפלישה תחת "תירוץ של הרתעה מפני איומים". לדבריה, "הופעתם התכופה של נשקים גרעיניים אמריקניים המכוונים בבירור" כלפי קוריאה הצפונית היא המקור להסלמה האזורית.

השיגור בחודש שעבר של לוויין צבאי צפון קוריאני, שלטענת פיונגיאנג כבר מספק לה תצלומים של אתרים צבאיים אמריקניים ודרום קוריאניים, החריף עוד יותר את המתיחות בין הקוריאות. בעקבותיו, קרס הסכם ביטחוני בגבול ושני הצדדים חימשו מחדש את כוחותיהם לאורך האזור המפורז המפריד ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully