וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: לוחם עוקץ נפצע בעזה - הכלב שכב לצידו במיטה בביה"ח

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 9:59

הלוחם נפצע באורח קשה במהלך פעילות בח'אן יונס, ופונה לביה"ח סורוקה. בשל הפציעה הקשה הוחלט להפגיש אותו עם הכלב כבר בחדר הטראומה. "הוא ליטף אותו - ושניהם נרגעו", סיפר גורם מבית החולים. לאחר מכן מצבו התייצב והוא מוגדר בינוני, בעוד שהכלב חזר לפעילות ביחידה

בווידאו:פעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה/דובר צה"ל

לוחם יחידת עוקץ מחטיבת מרום (מרכז הטסה והכשרות מיוחדות) נפצע באורח קשה במהלך פעילות באזור חאן יונס, ונדרש לבצע פינוי דחוף באמצעות יחידת 669 ומסוק של חיל האוויר. כוחות הרפואה והאוויר מיהרו להוציא אל הפועל מבצע פינוי תחת אש במרחב, ולהעביר את הפצוע בתוך פחות משעה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם הנחיתה בסורוקה, הועבר הלוחם במהירות לחדר הטראומה - והכלב הועבר לסדרת בדיקות בהתאם לנוהל כדי לאבחן אם נפגע והאם יש פציעות.

לפי גורמים שמצויים בפרטי האירוע, הכלב מסוג מלינואה (רועה בלגי), מומחה לאיתור חומר נפץ, ככל הנראה סבל ממתח גבוה והגיב באיטיות לסביבה. לאחר שעבר בדיקה ראשונית, הוקפץ וטרינר של יחידת עוקץ ובמקביל וטרינר אזרחי למקרה של עיכוב.

יחידת עוקץ עזה 2023. דובר צה"ל
לוחמי עוקץ בעזה/דובר צה"ל

בשל חומרת פציעתו של הלוחם, הוחלט להפגיש בין הכלב ללוחם היחידה עוד בחדר הטראומה בזמן הטיפולים הדחופים, ובחדר אחזה התרגשות גדולה. "החיבור ביניהם היה מיידי. אחד הגורמים בחדר הסיט את היד של הלוחם לכיוון הכלב שילטף אותו, הכלב נרגע ולאחר מכן גם הלוחם נרגע", סיפר גורם מבית החולים שמצוי בפרטי האירוע.

"לאחר מכן, ותוך כדי המשך הטיפול שהתאפשר, העלו את הכלב אל המיטה של הלוחם הפצוע. זה היה מרגש מאוד. מצמרר. אי אפשר להסביר את הרגע הזה. פרט לקטע הרפואי זה היה משהו מאוד אנושי שמסביר מה עובר על היחידה הזו, על הכלב והלוחם שנלחמים בקצה ומה קורה גם שיוצאים משדה הקרב. החיבור ביניהם לא נעלם". הכלב הועבר אמש חזרה ליחידת עוקץ ולפי דובר צהֿ"ל מצבו של הפצוע מוגדר יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully