וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב של עוקץ עם מצלמה הקליט את החטופים לפני שנהרגו בשג'אעיה - נורה

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 15:07

ימים לפני האירוע בשג'אעיה, נשלח הכלב לתוך המבנה שבו שהו החטופים שנורו למוות בידי כוחות צה"ל. באמצעות מצלמה שנשא, תיעד אותם צועקים "הצילו, חטופים", כנראה בלי שידעו שהם מצולמים. הכלב נורה על ידי חמאס. לפי הערכות, הירי במחבלים הוא שאיפשר לחטופים לברוח

בווידאו: הרמטכ״ל עם לוחמים ברצועת עזה מקווה שתהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים ונעשה את הדבר הנכון 17.12.23/דו"צ

כלב מיחידת עוקץ נכנס למבנה שבו שהו שלושת החטופים, שנהרגו מאש צה"ל, והקליט אותם צועקים "הצילו" ו"חטופים" - אולם התיעוד מהמצלמה חולץ רק כיומיים לאחר התקרית הטרגית, והמידע לא נבדק.

התיעוד צולם במהלך היתקלות של כוח סיירת גולני ב-10 בדצמבר, שאליו צוות כלב של יחידת עוקץ, עם מחבלים בשג'עאיה. במהלך ההיתקלות הכלב נורה ונהרג, אולם המצלמה שהייתה עליו המשיכה לעבוד ולהקליט - ותיעדה את החטופים, יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה, מבלי שידעו שהם מצולמים. בסרטון לא נראים החטופים, אבל שומעים אותם צועקים בין היתר את השמות "אלון ויותם".

המבנה שבו צולמו החטופים ממוקם במרחק קילומטר אחד מהזירה שבה נורו למוות בידי כוחות צה"ל. בעת שלוחמי גולני חיסלו את המחבלים הם שמעו את צעקותיהם של החטופים בעברית, אך היו משוכנעים שמדובר בניסיון הטעיה מצד המחבלים. לפי הערכות, המחבלים שהחזיקו את החטופים חוסלו במהלך ההתקלות - והירי במחבלים הוא שאיפשר לחטופים לברוח. בצה"ל בודקים אם אם התקרית דווחה באותם רגעים למפקדים בשטח.

יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנחטפו לרצועת עזה ונורו בשוגג על ידי צה"ל, 16 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תועדו צועקים "הצילו, חטופים". מימין לשמאל: יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל קיים אתמול תחקיר בנושא, והנחה על השלמת הפרטים בשל הממצאים החדשים, והוא יסוכם בימים הקרובים. צה"ל עדכן את שלוש המשפחות במידע זה וימשיך לעדכנן לאחר סיכום התחקיר.

חטיבה 828 בצה"ל התירה היום לפרסום תחקיר ראשוני שערכה וממנו עולה כי בבוקר האסון, קיבלו הכוחות בשג'אעיה הוראות חדשות לפתיחה באש - לאחר כמה "פיגועי משיכה", שבהם מחבלים בלבוש אזרחי הטעו לוחמים ופיתו אותם להתקרב לאזורי לחימה. בעקבות כך, הלוחמים בשג'אעיה הונחו לא לאפשר לאף "גבר בגיל הלחימה" להתקרב אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully