וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל הבודד בוריס דונבצקי הובא למנוחות: "תמיד תהיה עבורנו קרן שמש"

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 16:21

אלפים ליוו את לוחם השריון, שעלה לארץ לבד ונהרג בקרב בצפון הרצועה, בדרכו האחרונה. הדוד, אליק, סיפר על המפגשים האחרונים עם אחיינו כשפרצה המלחמה: "ראינו בן אדם אחר. היית מאוד רגוע ובטוח בעצמך, עשית מעשה של גיבורים"

בווידאו: סמ"ר בוריס דונבצקי מאחל חנוכה שמח שבועיים לפני שנפל ברצועת עזה 17.12.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלפים הגיעו היום (רביעי) לבית העלמין הצבאי בקריית שאול כדי ללוות את החייל הבודד סמ"ר בוריס דונבצקי, שנהרג בלחימה בצפון רצועת עזה, בדרכו האחרונה. שר העלייה והקליטה אופיר סופר, הניח זר על קברו מטעם ממשלת ישראל וסגן אלוף צפריר הר שושנים הניח זר מטעם צה"ל.

דונבצקי, בן 21 מקריית ביאליק, עלה מרוסיה במסגרת תוכנית נעל"ה ושירת כלוחם שריון בחטיבה 401. הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר לאחר מותו. לבוריס יש אח אחד, וסבתו ודודו מתגוררים באריאל. הוריו של בוריס, אלנה ומיכאל, מתגוררים בעיר סמרה ברוסיה וטסו לישראל כדי להגיע להלוויה.

הדוד, אליק, ספד בכאב: "המפגשים האחרונים שלי איתך היו לא מזמן. באת ממש לכמה שעות לסבתא ותמיד אהבת לראות איך אני מבשל. עכשיו אני שומע כמה חבריך אהבו את השקשוקות והפסטות שהכנת, ואני מבין שלא סתם הסתובבת במטבח. הפעם הבאה שנפגשנו, שבוע מפרוץ המלחמה אם אני לא טועה, היינו כבר בדרום שהתכוננתם לקראת הכניסה לעזה. היית מרוכז, ידעת לאן אתה הולך וידעת מה אתה הולך לעשות. פעם שלישית נפגשנו בסוף נובמבר. הייתם בדיוק בזיקים בתיקונים. באנו עם דודה וסבתא ויצא אלינו בן אדם אחר, כבר שלישי. בן אדם שלא רק לימדו אותו לאן הוא הולך ומה הוא הולך לעשות. בן אדם שכבר היה שם ועבר שם וידע בדיוק לאן הוא חוזר. היית מאוד רגוע, היית בטוח בעצמך ואני ממש שמחתי, כי אתה מצאת את עצמך וידעת מה אתה הולך לעשות - וזה המעשה של גיבור. ללכת לאן שאתה יודע שיש סכנה, אבל עדיין להיות רגוע ולעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר".

סמ"ר בוריס דונבצקי, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו.. דובר צה"ל
סמ"ר בוריס דונבצקי, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו./דובר צה"ל

סגן אלוף צפריר הר שושנים ספד בשם צה"ל: "בוריס, ברגעים קשים אלו נבצר מרבים מחבריך וממפקדיך שממשיכים במשימות הלחימה להיות עמנו היום, אבל חשוב לי שתדע שמי שיכל להגיע מהגדוד או מהפלוגה נמצא כאן איתנו, כולל חבריך שנפצעו באירוע כדי לחלוק לך כבוד אחרון. עלית לארץ לבדך השארת את ארץ מולדתך מאחור ובחרת לשרת בצה"ל למרות הקשיים, ועשית שירות משמעותי כלוחם שריון. עמדו בפנייך אפשרויות רבות, אך בחרת לשרת כלוחם שריון בעקבות סבא מיכאל, סבא רבא שלך. לאורך כל שירותך ביצעת את תפקידיך בצורה מקצועית ביותר שאפת תמיד למצוינות והשגת תוצאות בהתאם.

"לאורך כל ימי הלחימה הארוכים פעלת כטען בצוות קרב בראש הכוח של הגדוד. פעמיים כבר ירו עליכם אבל לא ויתרתם והסתערתם בגבורה על האויב. משפחת דונבצקי היקרה, קשה לתאר את גודל החלל אשר הותיר אחריו בוריס בנופלו. בשעה קשה זאת אני מבקש בשם צה"ל, בשם מפקדי וחיילי חטיבה 401 בחיל השריון, מפקדי גדוד 46 הנלחמים כעת וגם לוחמי העבר שנמצאים איתנו היום להשתתף באבל הכבד ולהיות לצדכם. בוריס תודה לך על פועלך, על האיש שהיית, אני מצדיע לך בפעם האחרונה כלוחם אמיתי בחיל השריון ובצה"ל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הוריו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הוריו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון
הלווייתו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הלווייתו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

מנהל כפר הנוער אלוני יצחק: "בוריס שלנו נפל כגיבור בעת מילוי משמרתו בהגנה על המולדת. בוריס בחר לעלות ארצה לבדו, הוא למד במהירות את השפה העברית והפך לישראלי. הוא התגייס לשריון וצלח את השירות המשמעותי והמאתגר. בשבת השחורה הוא היה שם בעוטף והגן בגופו ולחם יחד עם צוותו במיגור הפשיטה הרצחנית מעזה. מאז הוא כמעט ולא יצא הביתה, ולחם שבועות ארוכים בתוך הרצועה ואף ניצל פעמיים מירי טילים לעבר הטנק שלו. תמיד הוא שם את המשימה לפני טובתו, והיה להוט להמשיך לבצע את עבודתו גם בסיכון חייו. אנו מבטיחים לכם ההורים מיכאל ואלנה כי אנו באלוני יצחק לא נשכח, נזכור ונזכיר את בוריס לעד".

הלווייתו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הלווייתו של סמ״ר בוריס דונבצקי, חייל בודד שנפל במלחמת חרבות בבית הקברות הצבאי בקרית שאול 20 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

רכז תוכנית נעל"ה בכפר הנוער אלוני יצחק, מר מארק: "כשבוריס הגיע אלינו ב-2018 גילינו ילד כשרוני, חברותי ומצחיק. אחרי שהתגייס לצבא ראיתי איך בוריס מהר מאוד הפך מילד שובב לגבר. בחור רציני ואחראי שיודע מה הוא רוצה מעצמו ומאחרים. בוריס היה מחובר לכפר, אהב להגיע לכאן לקבל סביבו תלמידים חדשים ולספר על החיים באלוני יצחק, בישראל ועל השירות הצבאי שלו, על מה זה להיות לוחם. מאוד קשה למצוא מילים שינחמו בשעה זו את המשפחה. גידלתם ילד חכם וטוב שהצליח בכל מה שעשה. הוא למד שיחק ניגן נלחם, הוא חי חיים מלאים. הוא בחר להיות לוחם למרות שהיה לו קשה, והוא אף פעם לא התלונן. זה משקף את החינוך, הערכים והאמונה שהוא קיבל מהמשפחה. יהי זכרו ברוך".

את דברי הפרידה בשם "קבוצת לוטוס" בכפר הנוער אלוני יצחק, הקריאו חבריו של בוריס: "חבר יקר שלנו, אח שלנו. אני לא מצליח להבין שאני כותב את המילים האלה בשבילך. אתה תמיד תהיה עבורנו קרן שמש, בן אדם שתמיד אפשר לפנות אליו. היית הכי אמיתי והכי הוגן. אני רוצה שתדע אחי שתמיד תישאר בלב של כל אחד מאיתנו. אנחנו לעולם לא נשכח אותך, אנחנו ניפגש ונבשל אוכל ונשקיע בזה את כל הנשמה כמו שהיית נשקיע. כל פעם שנראה תופים נעבור וניתן איזה מכה, כל פעם שנשמע שיר שאהבת נזכור כמה אהבת מוסיקה. אנחנו נגשים את כל החלומות שלנו כמו שאתה הגשמת את שלך - לעלות לארץ ולהיות שריונר. אנחנו לא נחפש דרכים פשוטות בחיים כי אתה אף פעם לא חיפשת. אתה גיבור שלנו אחי, תמיד היית ותמיד תהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully