וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס היה חייל בודד ונפל בעזה: "עשה את זה מתוך אידיאולוגיה, לעזור למדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 9:11

לוחם השריון סמ"ר בוריס דונבצקי מקריית ביאליק, שנהרג בקרבות בצפון הרצועה, עלה לארץ לפני כ-5 שנים. שותפו לדירה סיפר כי רק בשבוע שעבר חזר לחופשה ראשונה בת יום. "הוא סיפר שעובדים חזק כל הזמן. הוא לא פחד". לפני כשבועיים פורסם סרטון שלו בו הוא מברך לקראת החנוכה

בווידאו: סמ"ר בוריס דונבצקי מאחל חנוכה שמח שבועיים לפני שנפל ברצועת עזה 17.12.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמ"ר בוריס דונבצקי, שנהרג היום (ראשון) בלחימה בצפון הרצועה, שירת כלוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401). הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר לאחר מותו. הלווייתו תתקיים ביום רביעי בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.

בוריס, טען-קשר בטנק שלו, היה חייל בודד שהתגורר בקריית ביאליק בדירת שותפים. הוא עלה לארץ בשנת 2018 במסגרת תוכנית נעל"ה, בתכנית חינוכית ייחודית שנועדה לבני נוער יהודים ברחבי העולם המגיעים לישראל לפני הוריהם. בתיכון למד בכפר הנוער אלוני יצחק. הוריו של בוריס מתגוררים בעיר סמרה ברוסיה, וכרגע מחכים להגעתם לארץ כדי לקבוע את מועד ההלוויה. לבוריס יש אח אחד, וסבתו ודודו מתגוררים באריאל.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, מסר כי "העיר קריית ביאליק הלומת כאב וצער על סמ"ר בוריס דונבצקי, תושב עירנו, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו".

"אני שולח את תנחומיי למשפחת דונבצקי ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל", מסר ראש העיר.

סמ"ר בוריס דונבצקי, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו.. דובר צה"ל
"אדם שמח, היו לו המון חברים". בוריס דונבצקי/דובר צה"ל
תמונה מתקופת הגדנ"ע במהלך הלימודים בכפר הנוער של סמ"ר בוריס דונבצקי. באדיבות המשפחה
בוריס וחברו בתקופת הפנימיה, במהלך הגדנ"ע/באדיבות המשפחה

ירוסלב בנדין, שלמד עמו בפנימיה, והיה אחד משני שותפיו של בוריס בדירה בקריית ביאליק, סיפר כי רק בשבוע שעבר זכה לחופשה ראשונה מתחילת הלחימה. "הוא הגיע ליום אחד, בעיקר ישן ואכל ולמחרת כבר היה צריך לחזור ליחידה שלו. הוא סיפר שעובדים חזק וכל הזמן. הוא לא פחד. הוא הרגיש שהצבא חזק", סיפר. "הוא אהב את הצבא, אהב את השירות שלו, רצה קרבי ורצה שריון, היה ציוני ועשה את זה מתוך אידיאולוגיה, לעזור למדינת ישראל. הוא היה תלמיד טוב בבית הספר, אהב מאד פיזיקה והיו לו תכניות להמשיך ללימודי הנדסה בטכניון. הוא רצה לפני זה לעשות טיול של אחרי צבא לארצות הברית. חלם על סן פרנסיסקו".

הוא סיפר כי אהב את המשפחה ושמר על קשר עם המשפחה "גם פה וגם שם", וכי היו לו הרבה חברים. "היה לו תחביב בישול, היה מבשל גם אוכל אירופי וגם אסיאתי, אהב תאילנדי ויפני".

חברו מהפנימיה רומן קניאזב סיפר: "זה מאד כואב. הוא היה חבר טוב שלי. הוא היה בחור מצויין. הוא היה אדם שמח. אנשים מאד אהבו להיות בחברתו והיו לו המון חברים". הוא גילה כי בוריס ניצל לפני שלושה שבועות כשהטנק של הצוות שלו נפגע מטיל נ"ט. "הוציאו אותם לבסיס קרוב לתיקונים ולהתרענן, אז גם צילמו אותו מברך לחנוכה ופרסמו את זה באינסטגרם של גדוד 46, ומיד אחר כך הם שבו לתוך עזה. בשבוע שעבר כשהוא חזר מהאפטר של 24 שעות הוא שוב מיד נכנס, ואז זה קרה".

הלווייתו של סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל תתקיים ביום רביעי, 20/12/23 בשעה 15:00 בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully