וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רבע מבתי החולים בעזה עוד פועלים: "לאן ילדים ומשפחות ילכו?"

מערכת וואלה! חדשות וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 18:29

מניין ההרוגים ברצועה מתקרב ל-20 אלף, ובכירים באו"ם אומרים כי 27 מתוך 36 בתי החולים בה עוד פועלים, ורק באופן חלקי. "ילדים שמתאוששים מקטיעות גפיים בבתי חולים נהרגים שם", אמרו בסוכנות הילדים יוניצף. ארגון הבריאות העולמי: "בלתי נתפס שהעולם מאפשר לזה להימשך"

תיעוד: כוחות שלדג פועלים בתוך מנהרת טרור בלב העיר עזה/דובר צה"ל

בכירים באו"ם הביעו היום (שלישי) זעם וחוסר אמון ביחס למצב בתי החולים בעזה, שבהם, לדבריהם, לפצועים אין אספקה בסיסית וילדים המתאוששים מקטיעות גפיים נהרגים בלחימה המתמשכת. זאת בעוד שמספר ההרוגים ברצועה מאז 7 באוקטובר מתקרב ל-20 אלף, אף שמשרד הבריאות הנשלט בידי חמאס לא מפרט מי מבין ההרוגים הם חמושים.

לדברי ארגון הבריאות העולמי, כמעט שלושה רבעים מבתי החולים בעזה, 27 מתוך 36, מושבתים בשל נזקי תקיפות, פשיטות ישראליות ומחסור בדלק ובאנשי צוות. אלה שעדיין פתוחים מתפקדים רק באופן חלקי ונתונים ללחץ גובר בשל התקיפות והמספר הגדל והולך של חולים ופצועים המגיעים אליהם.

"אני זועם על כך שילדים שמתאוששים מקטיעות גפיים בבתי חולים נהרגים בבתי החולים האלה", אמר ג'יימס אלדר, דובר סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצי"ף).

גופות של פלסטינים שנהרגו בתקיפה של חיל האוויר בבית חולים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 19 בדצמבר 2023. רויטרס
גופות של פלסטינים שנהרגו בתקיפה של חיל האוויר בבית חולים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 19 בדצמבר 2023/רויטרס

הוא טען כי בית החולים נאסר, בית החולים המבצעי הגדול ביותר שנותר פעיל ברצועה שבה שהה בתחילת החודש, הופגז פעמיים ב-48 השעות האחרונות. לדבריו, אחת הקורבנות היא קטועת רגל בת 13 בשם דינה, ששרדה התקפה על ביתה שבה נהרגה משפחתה.

"אז לאן ילדים ומשפחות ילכו? הם לא בטוחים בבתי חולים, הם לא בטוחים במקלטים, והם בוודאי לא בטוחים במה שנקרא 'אזורים בטוחים'", אמר על אותם מקומות שהוגדרו על ידי צה"ל כמחוץ לפעילות מבצעית. ואולם, צה"ל אומר כי חמאס ויתר ארגוני הטרור ניצלו את אותם אזורים כדי לשגר רקטות לעבר ישראל.

עוד בוואלה!

המחסור במזון ברצועת עזה הולך וגובר: "זאת הרעבה"

לכתבה המלאה
מבנה שנהרס בתקיפות חיל האוויר בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 19 בדצמבר 2023. רויטרס
מבנה שנהרס בתקיפות חיל האוויר בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 19 בדצמבר 2023/רויטרס

מרגרט האריס, דוברת ארגון הבריאות העולמי, תיארה את המצב בבתי החולים בעזה כ"חסר מצפון". לדבריה, רק כ-%30 מ-20 אלף אנשי הצוות הרפואי שלפני הסכסוך עובדים כעת בשל מקרי מוות, פציעות ומעצרים.

"אין להם הדברים הבסיסיים ביותר. אחד הקולגות שלי תיאר אנשים ששוכבים על הרצפה עם כאבים עזים, בייסורים, אבל הם לא ביקשו משככי כאבים. הם ביקשו מים", אמרה. "זה בלתי נתפס שהעולם מאפשר לזה להימשך".

ישראל מתעקשת שהמלחמה תימשך עד שחמאס ימוטט ועד שחרורם של 129 החטופים הנותרים שבידיו. בימים האחרונים התחדשו השיחות העקיפות על עסקה חדשה לשחרור חטופים והפוגה הומניטרית נוספת.

במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע היום על הצעה חדשה הקוראת לעצירה "זמנית" של הלחימה בעזה, בנוסח מרוכך שנועד למנוע הטלת וטו אמריקני נוסף כפי שקרה לפני עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully