וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסור במזון ברצועת עזה הולך וגובר: "זאת הרעבה"

12.12.2023 / 15:47

סוכנויות הסיוע התריעו כי מחצית מאוכלוסיית הרצועה עומדת בפני סכנת רעב, לאור הצמצום באספקת הסיוע ההומניטרי. "ישראל הורגת אותנו פעמיים, פעם אחת על ידי פצצות ופעם שנייה על ידי רעב"

איתור אמצעי לחימה בעזה/דובר צה"ל

תושבים ברצועת עזה מתארים מחסור הולך וגובר של מזון, ותכנית המזון העולמית של האו"ם מזהירה כי מחצית מהאוכלוסייה עומדת בפני סכנת רעב. האספקה ההומניטרית לעזה פחתה בימים האחרונים עם ההסלמה בקרבות בין צה"ל לחמאס בחלקה הדרומי של הרצועה, ובישראל מאשימים את ארגון הטרור בגניבת הסיוע לצרכיו.

"בלילה, אנחנו לא יכולים לישון בשל ההפצצות, ובבוקר אנחנו סורקים את הרחובות כדי למצוא מזון לילדים. אין מזון", אמר לרויטרס אבו חליל, אב לשישה מרפיח, הגובלת במצרים. "לא הצלחתי למצוא לחם ומחירי האורז, המלח והשעועית הוכפלו כמה פעמים. זאת הרעבה. ישראל הורגת אותנו פעמיים, פעם אחת על ידי פצצות ופעם שנייה על ידי רעב".

תושבים בעיר, שבה מצטופפים עקורים רבים שנמלטו ממוקדי הלחימה בצפון ובדרום בהוראת צה"ל, סיפרו על ההפגזות המאסיביות ביותר זה ימים. גורמים במשרד הבריאות שבשליטת חמאס אמרו כי 22 איש, בהם ילדים, נהרגו הלילה בתקיפה של חיל האוויר על בתים בעיר, וצוותי החירום מחפשים אחר קורבנות נוספים.

תושבים מסתערים על משאית עם מי שתייה ברפיח, רצועת עזה, 11 בדצמבר 2023. רויטרס
המצב ההומניטרי הולך ומחריף. תושבים מסתערים על משאית עם מים ברפיח, אתמול/רויטרס

בחאן יונס, מעוז חמאס בדרום הרצועה, תושבים אמרו כי ההפגזות של צה"ל מתרכזות במרכז העיר. אחד התושבים סיפר כי הוא ראה טנקים ברחוב שבו שוכן ביתו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר.

סינוואר, לפי כל ההערכות, מסתתר ברשת המנהרות של חמאס, שאותו מבטיחה ישראל לחסל בעקבות הטבח ביותר מ-1,200 איש ב-7 באוקטובר. חמאס מחזיק בעוד כ-130 חטופים, לאחר שכמה נשים, נערים וילדים ישראלים שוחררו במהלך ההפוגה ההומניטרית בחודש שעבר.

מאז תחילת המלחמה, משרד הבריאות בעזה דיווח על 18,205 הרוגים וקרוב ל-50 אלף פצעים. המשרד לא מבחין בין אזרחים לבין חמושים הרוגים.

הריסות בעיר דיר אל-בלאח אחרי תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 12 בדצמבר 2023. רויטרס
יותר מ-18 אלף איש נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה. תושבים בין ההריסות בדיר אל-בלאח, היום/רויטרס

סוכנויות הסיוע אומרות כי הרעב מתפשט בקרב תושבי עזה. הלשכה ההומניטרית של האו"ם אמרה היום כי הייתה חלוקת סיוע מוגבלת ברפיח, אך "ביתר רצועת עזה, חלוקת הסיוע פסקה ברובה בימים האחרונים לאור האינטנסיביות בלחימה והגבלות התנועה לאורך הכבישים הראשיים".

בנוסף לכך, בסוכנות הסיוע דיווחו על מחסור במשאיות בעזה, ועל העדר דלק, קריסת קווי תקשורת ועל קשיים של אנשי צוות לעבור ממעבר רפיח לרצועה בשל עוצמת הלחימה כחלק מהסיבות לסיוע המוגבל.

בצפון הרצועה, הפלסטינים דיווחו כי חיילים פשטו על בית החולים כמאל עדוואן ועצרו גברים, בהם אנשי צוות, בחצר בית החולים. צה"ל טרם הגיב.

ארצות הברית, שהטילה וטו ביום שישי על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שקראה להפסקת אש, מפצירה בישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה. חלק מהסיוע, לפי תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, מוחזק לבקשת חמאס במחסנים של סוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א. באחד מהם משבוע שעבר נראו תושבים בוזזים מחסן כזה בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully