וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכירי חמאס? הרמטכ"ל: לארה"ב לקח עשור לחסל את בן לאדן, לנו יקח הרבה פחות

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 20:33

שרי הקבינט שאלו בישיבה אמש את הרמטכ"ל בעניין הישגי המלחמה, והתרעמו מתשובתו. "נכנסנו לעזה בשביל שזה ייקח 10 שנים?", שאל השר לוין, והשרה רגב תהתה: "מי בכלל יהיה פה עוד 10 שנים?". הרמטכ"ל הרגיע: "טובי האנשים עובדים על זה, לנו זה יקח הרבה פחות"

בווידאו:הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם ירון פינקלמן מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, 29 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש, חלק משרי הקבינט שאלו את הרמטכ"ל הרצי הלוי בעניין הישגי המלחמה - השבת החטופים או חיסול בכירי חמאס. לפי שני גורמים הרמטכ"ל התייחס לחיסול הבכירים ואמר: "את הראש של בן לאדן לקח לאמריקנים עשר שנים להביא".

חלק מהשרים התרעמו, שר המשפטים יריב לוין שאל, "נכנסנו לעזה בשביל שזה ייקח עשר שנים? לחסל את חמאס ייקח עשר שנים?". השרה מירי רגב הצטרפה ותהתה, "מי בכלל יהיה פה עוד עשר שנים כדי לראות את התוצאה?". שר החוץ אלי כהן אמר לה: "נהיה פה עוד עשר שנים", ורגב השיבה: "צריך להביא אותו הרבה לפני עשר שנים". הרמטכ"ל השיב: "כאן עובדים על זה טובי האנשים וזה יקח הרבה פחות".

הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמים ברצועת עזה. 17 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמים ברצועת עזה. 17 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בישיבה, שהתמקדה בסקירה ביטחונית של הרמטכ"ל, השרים בן גביר ורגב גם תקפו את הלוי על התנהלות צה"ל בנוגע ללוחמים שצולמו בשבוע שעבר בקריאות "שמע ישראל" במסגד בג'נין. בן גביר ורגב דרשו שלא להעניש את החיילים ולהפוך את עונש ההדחה שנגזר עליהם. בן גביר טען שזה "פוגע ברוח של הלוחמים ובחיילים" ורגב דרשה לדעת אם הם אכן הודחו משירות. הרמטכ"ל השיב: "אנחנו אלה שמחליטים לגבי החיילים, מדובר בחיילי צה"ל ואנחנו מקבלים החלטות לגביהם, זה לא עניין לקבינט".

הלוי דחה את הביקורת של בן גביר שטען שמדובר בנושא שיש בו משקל לדרג המדיני ואמר: "אל תגיד לי דבר כזה, אנחנו נעשה איזה הליך עם החיילים שנרצה. אני מפקד הצבא ואני אקבע את הקוד הערכי והמקצועי של החיילים". בן גביר השיב: "ואני כחבר קבינט אמתח ביקורת על ההליך הזה".

בן גביר: מותר לי להעביר ביקורת. אתם מבולבלים
הרמטכ"ל: אתה טועה, אני אחליט מהו מעשה ערכי ומה לא בצבא.
בן גביר: אוי ואבוי לכם
הרמטכ"ל: אל תאיים עליי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"מותר לי להעביר ביקורת. אתם מבולבלים", בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלב זה השרה יפעת שאשא ביטון דרשה מבן גביר: "תפסיק למתוח ביקורת כאן". בן גביר טען: "גברת, מותר לי למתוח כאשר פוגעים בחיילים וזו חובתי". שאשא ביטון השיבה: "אל תקרא לי גברת". בן גביר חזר על עמדתו: "במדינה דמוקרטית הצבא כפוף לדרג המדיני ולא להפך".

שאשא ביטון: תירגע, מה זה הסגנון הזה?
בן גביר: גברת…
שאשא ביטון: אל תקרא לי גברת, תשנה את הסגנון, אנחנו לא ברחוב
בן גביר: אני אמתח ביקורת כמה שאני רוצה.
שאשא ביטון: אין בעיה עם ביקורת, אתה יכול מה שאתה רוצה אבל יש דרך לכל דבר.

דובר צה"ל דניאל הגרי הגיב להדלפת השיחה בין הרמטכ"ל לשר בן גביר מהקבינט המדיני ביטחוני. "ציטוט מהקבינט זו פגיעה בעוצמה של המדינה", מסר הדובר.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לחילופי הדברים וגיבה את הרמטכ"ל הלוי. "מדינת ישראל וצה"ל זכו ברמטכ"ל אמיץ, ערכי ומנוסה בתקופת מלחמה קשה ומורכבת", כתב גלנט ברשת החברתית X, "אמשיך לגבות את צה"ל והרמטכ"ל למול פוליטיקאים חסרי אחריות המנסים ליצור הון פוליטי על גבם של המפקדים הנושאים בעול המלחמה".

בן גביר הגיב לדבריו של גלנט וכתב ברשת החברתית: "‏יואב, יש לנו גם לוחמים גיבורים ונועזים שנותנים הכל למען הכרעה חד משמעית במלחמה באויב הנאצי. אם למדנו משהו מה-7.10 זה שמותר, רצוי והכרחי להעביר ביקורת עניינית גם על הפיקוד הבכיר. בוודאי כשזה למען הלוחמים המצוינים שלנו. ולגבי הון פוליטי - אני מציע שתתן גיבוי ללוחמים גם אם זה לא מביא לך פרגונים מהאולפנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully