וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילי צה"ל קראו שמע ישראל בכריזה של מסגד בג'נין - והושעו

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 14:28

חיילי מילואים של צה"ל תועדו כשהם קוראים "שמע ישראל" במסגד בג'נין שביהודה ושומרון. צה"ל בתגובה הרחיק את החיילים מפעילות מבצעית. דובר צה"ל: "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם"

בווידאו: קריאת "שמע ישראל" של חייל צה"ל מתוך מסגד בג'נין/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בסרטון שפורסם היום (חמישי) ברשתות החברתיות, נראים חיילי צה"ל מבצעים קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין שביהודה ושומרון. מצה"ל נמסר כי מדובר ב"התנהגות חמורה" וכי החיילים יטופלו משמעתית.

בסרטון נראה חייל צה"ל במילואים עומד על מרפסת בתוך המסגד הריק, ומקריא ברמקול קריאת "שמע ישראל" בעוד חיילים אחרים מצלמים את המאורע.

מצה"ל נמסר בתגובה: "הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מידי, לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

השר לביטחון לאומי, חבר הקבינט המדיני-בטחוני איתמר בן גביר מסר בתגובה להרחקת הלוחמים כי "
"אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל בלב התופת בג'נין, וכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום שהפך לאחד ממוקדי הטרור המרכזיים נגד ישראל". עוד הוסיף השר ואמר כי "צריך להעניק ללוחמים הנפלאים שלנו גיבוי מלא ולא להתעסק בדין משמעתי בעניינים שאינם אמורים להעסיק את צה"ל בוודאי לא בזמן מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully