וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת המשטרה שהפכה לסמל, והחטוף שעדיין בשבי: שדרות מתמודדת עם הטראומה

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 21:18

עשרות מחבלים חדרו לעיר ובמשך שעות ארוכות רצחו 30 מתושביה. חודשיים לאחר הטבח, 30 אלף תושבים שפונו עדיין מאוכלסים בבתי מלון בארץ, וכמה אלפים בודדים חזרו לבתיהם שבעיר - ומנסים לנהל בה שגרה | וואלה! עם סיפורי הקיבוצים והיישובים שמציאותם נעצרה בשבת השחורה

תושבי שדרות חוגגים את שמחת תורה 31.10.2023/יניב כליף

ב-7 באוקטובר עשרות מחבלים חדרו לעיר שדרות, ורצחו את התושבים ומבלים שנמלטו לעיר ממסיבת הטבע ברעים. במשך שעות ארוכות, התבצרו חוליות המחבלים בתחנת המשטרה והחלו לרצוח את הנוכחים בה - עד שבתום קרב ארוך חוסלו. מאז, התחנה הפכה לסמל לגבורת השוטרים בעיר.

30 מתושבי העיר העיר נרצחו במהלך ה-7 באוקטובר. תושב אחד, מישל ניסנבאום בן ה-59 - נחטף לרצועת עזה ועדיין מוחזק בשבי.

כמו כן, כ-250 בתים ומבני ציבור בעיר נפגעו מירי רקטות.

"אירועי ה-7 באוקטובר הותירו בנו עצב גדול על התושבים שלנו שנרצחו, על חברינו מהעוטף והחללים הרבים והטראומה היא גדולה מאוד. לצערנו כל השנים הללו לא הקשיבו לנו ולא עשו מה שצריך לעשות בעזה, והופתענו על ידי החמאס", סיפר ראש העיר על השבת השחורה, שהגיעה לאחר שנים של ירי על ייושבי העוטף. "נמשיך לדאוג לכל תושב ותושבת, בין אם הם בשדרות או בכל מקום בארץ, כפי שעשינו בחודשיים וחצי האחרונים, בפתיחת מסגרות חינוך, שירותי רווחה ופעילויות תרבות".

שדרות. ללא, מערכת וואלה
שדרות/מערכת וואלה, ללא
שדרות. ללא, מערכת וואלה
שדרות/מערכת וואלה, ללא

היכן התושבים עכשיו?
אוכלוסיית שדרות מונה כ-36,000 תושבים. מרביתם המוחלטת, כ-30 אלף מהם, פונו ל-110 בתי מלון ברחבי הארץ, מטבריה עד אילת. היתר מצאו פתרון באופן עצמאי, או נותרו בביתם שבעיר.

האם הועבר סיוע לעיר?
עשרות מיליוני שקלים הוזרמו ממשרדי הממשלה השונים לטובת חינוך, רווחה, חוסן, פעילויות תרבות ועוד וכן סיוע פילנתרופי שנועד לחיזוק ושיקום העיר וסיוע לתושבים בתווי קנייה מפורום העסקים ומפעל הפיס.

האם העסקים קיבלו פיצויים?
רשות המיסים מטפלת בעניין בימים אלו.

האם העיר חזרה לשגרה?
מערכת החינוך בעיר עדיין סגורה, בשל הנחיות פיקוד העורף האוסרות על לימודים ביישובי העוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully