וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תנצחו אותי": שירה של נעמי שמר יושמע כצלצול בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 11:10

השיר שיצא לאור ב-1984 נוסף על ידי משרד החינוך לרשימת הצלצולים המותרים בבתי הספר, בביצועו המחודש מפי יהורם גאון. "אני אומר לא תנצחו אותי, לא מנצחים אותי כל כך מהר", קוראות מילותיו. גאון בישר: "גאה ומתרגש שתלמידי ישראל נחשפים ליצירה מדהימה של שמר"

בווידאו: אין שביתה - המורים והאוצר הגיעו להסכמות וההכנות לחזרה ללימודים בעיצומן/צילום: ראובן קסטרו ודוברות משרד האוצר

מהיום, בתי הספר ברחבי הארץ יוכלו להשמיע כצלצול את שירה של נעמי שמר, "לא תנצחו אותי", בביצוע מחודש של הזמר יהורם גאון - וזאת לאחר שנוסף על ידי משרד החינוך לרשימת הצלצולים המותרים במוסדות החינוך. השיר שפורסם לראשונה ב-1984 כשהושר על ידי גאון באלבומו "אמצע הדרך", ובעקבות המלחמה זכה כעת לביצוע מחודש מפי הזמר. "מחלוני אני רואה רחוב כמו נהר גואה ואנשים לעבודת יומם הולכים ותינוקות של בית רבן עם הילקוט שעל גבם ובידיהם כמה ענפי הדס פורחים פתאום זה בא ומתבהר ולעצמי אני אומר לא תנצחו אותי לא מנצחים אותי כל כך מהר", קוראות מילותיו.

"תלמידי מערכת החינוך מתחנכים וגדלים במהלך שנות לימודיהם בבית הספר על יצירה ישראלית של אמנים מוערכים. בימים קשים אלו, ניגון השיר משקף את המורכבות שאנו חיים בה, נותן תקווה ושם דגש על אחדותנו כעם אחד", הסביר שר החינוך יואב קיש.

נעמי שמר. סמי פרג', באדיבות המשפחה
נעמי שמר/באדיבות המשפחה, סמי פרג'
תלמידי בית ספר, 4 במאי 2023. ראובן קסטרו
תלמידי בית ספר, 4 במאי 2023/ראובן קסטרו

"אני גאה ומתרגש מכך שתלמידי ישראל נחשפים ומקשיבים ליצירה מדהימה של נעמי שמר", הודיע גאון לבחירת משרד החינוך, "השיר חודש במסגרת רוח התקופה הקשה שאנו עוברים ומטרתו לעודד ולחזק את עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully