וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: לפחות 118 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 9:20

הרעש, בעוצמה 6.2, הכה באזור מבודד והררי בצפון-מערב המדינה. אלפי אנשי הצלה נשלחו למוקד האסון, אך הם צפויים להיתקל בקשיים בשל גל קור חריג האוחז ברחבי סין

בווידאו: סין: לפחות 118 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה/רויטרס

לפחות 118 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה שפקדה את צפון-מערב סין - כך דיווחה הבוקר (שלישי) התקשורת הרשמית במדינה. עוד מאות בני אדם נפצעו ברעש שהכה באזור מבודד והררי בקצה הצפוני של הרמה השינג'אית-טיבטית, בעיצומו של גל כפור האוחז במדינה.

אלפי אנשי הצלה נשלחו למוקד האסון, שיתמודדו עם טמפרטורות מתחת לאפס במהלך פעולות החילוץ שלהם. לפחות 20 תושבים עוד הוגדרו נעדרים בשעות שלאחר רעידת האדמה ותחילת מאמצי החילוץ הליליים. לפי מרכז רשתות רעידת האדמה של סין, הרעש אירע במחוז גנסו, דקה לפני חצות, בעומק של עשרה קילומטרים. כמה רעשי משנה נרשמו אחרי רעידת האדמה הראשונה, המשמעותי שבהם במחוז שינג'יאנג.

מאמצי החילוץ ברעידת האדמה בסין. רויטרס
פעולות ההצלה נעשות בקור מקפיא. מחלצים בין ההריסות במוקד האסון, הלילה/רויטרס
מאמצי החילוץ ברעידת האדמה בסין. רויטרס
הנשיא שי הורה על "מאמץ כולל" בפעולות החילוץ וההצלה/רויטרס

מניין ההרוגים עלה בשעות הבוקר כשהמחלצים הגיעו לאזורים שנפגעו. הרשויות בגנסו מסרו כי 105 בני אדם נהרגו במחוז ו-397 בני אדם נפצעו, בצ'ינגהאי דיווחה על 13 הרוגים, 182 פצועים ו-20 שעדיין נעדרים. אלפי בתים ניזוקו ברעידת האדמה, והתקשורת הממלכתית דיווחה גם כי תשתיות ציבוריות ניזוקו "בדרגות שונות".

מנהיג סין, שי ג'ינפינג, קרא ל"מאמץ כולל" בפעולות החיפוש וההצלה. יותר מ-3,000 כבאים נפרסו או הועמדו בכוננות, ומאות אנשי צבא נשלחו לאזור, בנוסף לאוהלים, מיטות מתקפלות ושמיכות. משרדי האוצר וניהול החירום הקצו 200 מיליון יואן ככספי סיוע חירום.

האן, דובר מחוז גאנסו, אמר כי עבודות החילוץ מתנהלות בצורה מסודרת וביקש מאנשים להימנע מלהגיע לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה, כדי למנוע פקקי תנועה שעלולים להפריע למאמץ.

עוד ידיעות מהעולם

החלטה היסטורית של האפיפיור: כמרים יוכלו לברך זוגות חד-מיניים

לכתבה המלאה

בסרטון שפרסם המשרד לניהול מצבי חירום נראו עובדי חירום במדים כתומים משתמשים במוטות כדי לנסות ולהזיז חתיכות כבדות של פסולת בטון. סרטונים ליליים אחרים שהופצו על ידי התקשורת הממלכתית הראו עובדים מרימים את אחד הנפגעים ועוזרים לאדם שמועד מעט ללכת באזור המכוסה שלג. בתיעוד מהזירה נראו המחלצים עובדים לאור לפידים ומסייעים לאנשים לצאת מבתים שקרסו.

מאמצי החילוץ ברעידת האדמה בסין. רויטרס
אוהלים שהוקמו במוקד האסון, הלילה/רויטרס

תמונות וסרטונים שפורסמו על ידי סטודנט מקומי הראו סטודנטים עוזבים במהרה מבנה מעונות ועומדים בחוץ עם מעילים ארוכים מעל הפיג'מה שלהם. "רעידת האדמה הייתה חזקה מדי", אמר וואנג שי, הסטודנט שפרסם את התמונות. "הרגליים שלי נחלשו, במיוחד כשרצנו למטה מהמעונות".

"בני אדם הם באמת חסרי אונים מול אסונות טבע", כתב תושב גנסו בווייבו, המקבילה הסינית ל-X. "הייתי במוקד רעידת האדמה, ואימא שלי ואני לא יכולנו לברוח. הבית רעד כל כך שלא יכולתי אפילו לעמוד ודברים נפלו. היה קר מאוד בחוץ, עם פחות מעשר מעלות מתחת לאפס. לא חזרתי כל הלילה והיו רעידות משנה בלתי פוסקות".

מאוחר יותר הוא סיפר כי הוא חזר לביתו, אך המצב בכפרים הסמוכים, שם הבתים ישנים מאוד, היה "חמור מאוד".

רעידות אדמה נפוצות במחוזות המערביים של סין, כמו בגנסו, אזור הפעיל מבחינה טקטונית. הרעש הקטלני ביותר בסין בעשרות השנים האחרונות היה ב-2008, כשקרוב ל-70 אלף איש נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 8.0 בסיצ'ואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully