וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה היסטורית של האפיפיור: כמרים יוכלו לברך זוגות חד-מיניים

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 17:36

מסמך חדש של הוותיקן קובע שהברכות יוכלו להינתן מחוץ לטקסים רשמיים של הכנסייה הקתולית, ומדגיש כי אין לבלבל זאת עם "קדושת הנישואים" של זוגות הטרוסקסואליים. על אף ההגבלות - והעובדה שיחסים חד-מיניים נחשבים עוד "חטא" - זהו מהלך בעל חשיבות לקהילה: "צעד גדול

האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 13 בדצמבר 2023. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 13 בדצמבר 2023/רויטרס

המסמך, שגובש על ידי המשרד הדוקטרינרי של הוותיקן, מדגיש כי הברכות הללו לא יעניקו לגיטימציה ל"מצבים לא רגילים", אלא יהיו סימן לכך שאלוהים מברך את כולם. המסמך הדגיש כי אין בשום אופן לבלבל זאת עם "קדושת הנישואים" בין זוגות הטרוסקסואלים.

המסמך ציין שכמרים צריכים להחליט בכל מקרה לגופו, וכי "אסור למנוע או לאסור את הקרבה של הכנסייה לאנשים בכל מצב שבו הם עשויים לבקש את עזרת האל באמצעות ברכה פשוטה".
האפיפיור רמז באוקטובר על השינוי המתגבש, בתגובה לשאלות שהעלו חמישה קרדינלים שמרנים בתחילתו של כינוס בוותיקן.

בעוד שהתגובה באוקטובר הייתה יותר מצומצמת, המסמך בן שמונה העמודים שפורסם היום, פירט מצבים ספציפיים. קטע בן 11 עמודים נשא את הכותרת "ברכות של זוגות במצבים לא רגילים ושל זוגות מאותו המין".

הכנסייה מלמדת שמשיכה של בני אותו מין היא אינה חטא, בעוד שמעשים מיניים ביניהם הם כן. מאז בחירתו ב-2013, האפיפיור ניסה להפוך את הכנסייה המונה 1.3 מיליארד חברים למכילה יותר עבור להט"בים, מבלי לשנות את הדוקטרינה המוסרית בנוגע ליחסים חד-מיניים.

האב ג'יימס מרטין, כומר ישועי אמריקני בולט המנהל את הקהילה הלהט"בית, אמר כי המסמך מבחינתם הוא "צעד גדול קדימה". בפוסט שכתב ברשת החברתית X, הוסיף מרטין כי המסמך "מזהה את הרצון העמוק אצל זוגות קתולים חד-מיניים רבים לנוכחות האל במערכות היחסים האוהבות שלהם", והוסיף כי "יחד עם כמרים רבים, אני אשמח כעת לברך את החברים שלי באיחודים חד-מיניים".

המסמך צפוי להתקבל בהתגדות על ידי כמרים שמרנים שביקרו את האפיפיור אחרי הערותיו בנושא באוקטובר. הוא נחתם על ידי הקרדינל ויקטור מנואל פרננדס, האחראי על דוקטרינת האמונה בוותיקן, ואושר הבוקר על ידי האפיפיור בפגישה פרטית עם פרננדס ופקיד אחר במשרד הדוקטרינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully