וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: דורשים הרחקה של חיזבאללה 10 קילומטרים מהגבול

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 23:39

ממשל ביידן מודאג מהידרדרות למלחמה כוללת בגבול הצפון. נתניהו וגלנט העבירו את הדרישה לשר ההגנה האמריקני אוסטין שביקר היום בארץ. ישראל מוכנה לתת הזדמנות לפתרון דיפלומטי, אך רוצה לראות משא ומתן רציני מתחיל בתוך כמה שבועות

בווידאו: צה"ל השלים תקיפה של שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

ישראל מסרה לממשל ביידן כי היא מעוניינת בהרחקת כוחות חיזבאללה לפחות כעשרה קילומטרים מהגבול הצפוני כחלק מפתרון דיפלומטי שיוריד את המתיחות בגבול בין ישראל ולבנון. כך, אמרו שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב:

ממשל ביידן מודאג עמוקות שחילופי האש בין ישראל לבין חיזבאללה לאורך הגבול ההולכים ומסלימים בחודשיים האחרונים יתלקחו לכדי מלחמה כוללת בצפון שתיצור משבר חמור עוד יותר מזה שברצועת עזה.

במוקד החדשות:

  • אחרי מתקפת הטרור של 7 באוקטובר ישראל פינתה מהיישובים בגבול הצפון עשרות אלפי ישראלים מחשש לפשיטה דומה של כוח רדואן של חיזבאללה.
  • ממשלת ישראל הבהירה בפומבי כי כדי לאפשר את חזרת התושבים לבתיהם, המצב הביטחוני בגבול הצפון צריך להשתנות - בין אם באמצעות פתרון דיפלומטי ובין אם באמצעות פעולה צבאית.
  • יועצו הבכיר של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין ובכירים נוספים בממשל האמריקני פועלים כדי לנסות ולמצוא פתרון דיפלומטי כזה, אך עד כה לא הצליחו להשיג התקדמות משמעותית.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023. רויטרס
דורשים שחיזבאללה לא יורשה לחזור לעמדות שהקים לאורך הגבול. תקיפה בלבנון/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • המתיחות בגבול בין ישראל לבין לבנון היתה אחד הנושאים המרכזיים בפגישות שקיים שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ אתמול.
  • בכירים ישראלים מסרו כי נתניהו, גלנט וגנץ אמרו לאוסטין כי ישראל לא תוכל לקבל מצב שבו עשרות אלפי ישראלים עקורים מבתיהם בצפון במשך חודשים בגלל המצב הביטחוני.
  • עוד אמרו לאוסטין כי כל הסדר מדיני לסיום המתיחות בגבול חייב לכלול הרחקה של אנשי חיזבאללה לפחות עשרה קילומטרים מהגבול, כך שהארגון לא יוכל לבצע ירי או פשיטות על היישובים הישראלים. כך, לפי בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • ראש הממשלה ושר הביטחון אמרו לאוסטין כי כחלק מהסכם מדיני כזה הם דורשים שאנשי חיזבאללה לא יורשו לחזור לעמדות שהקימו לאורך הגבול עם ישראל ושצה"ל הרס במהלך החודשיים האחרונים.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים ציינו כי אוסטין אמר לנתניהו וגלנט שממשל ביידן מבין את הדאגות הישראליות. הוא הדגיש כי ארה"ב תדחוף לפתרון דיפלומטי, אולם ביקש שישראל תיתן זמן ומרחב למשא ומתן ולא תבצע מהלכים צבאיים שעולים להקשות על כך.
  • נתניהו וגלנט אמרו כי ישראל מוכנה לתת הזדמנות לדיפלומטיה, אך הדגישו כי הם רוצים לראות משא ומתן רציני מתחיל בתוך כמה שבועות. כך, לפי בכירים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully